mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo

Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo

Po raz trzeci z rzędu dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo. Tak wynika z ogłoszonych w dniu wczorajszym tegorocznych badań satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami.

Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo
Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy od wielu czynników. W głównej mierze, oczywiście, od wahań popytu oraz zmieniających się warunków rynkowych. Jednak równie duże znaczenie ma dobra współpraca z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali - obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu - w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

Metodologia badania
Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w okresie od 1 marca do 30 kwietnia 2013 roku. O wypełnienie ankiet poproszono właścicieli i osoby zarządzające stacjami dealerskimi.

Poszczególne aspekty satysfakcji dealerskiej były oceniane w pięciostopniowej skali, gdzie "1" oznaczało ocenę najniższą, a "5" - najwyższą. Ankieta składała się z 60 pytań, a 20 ocen cząstkowych decydowało o nocie końcowej. Założona dla badania próba wynosiła minimum 30% populacji wszystkich dealerów danej marki (wyjątek stanowiły marki, których ilość dealerów w Polsce nie przekraczała 20 - dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40%). W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych, o marginalnej sprzedaży w skali kraju. Łącznie w badaniu uzyskano 389 ankiet od dealerów 26 różnych marek, co stanowi próbę prawie 35% badanej grupy dealerów. W badaniu uwzględniono marki dealerów samochodów  o całkowitej masie do 3,5 tony.

Opis badania
Ocena satysfakcji dealerskiej, zgodnie z międzynarodowymi standardami, została oparta na 3 płaszczyznach współpracy z importerem. Pierwszą stanowiła ocena sprzedawanego produktu. Ta płaszczyzna oceny obejmowała między innymi jakość, niezawodność czy dostępność samochodów oferowanych przez centralę. Druga była ściśle związana z polityką importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu - wzięto w niej więc pod uwagę takie elementy jak atrakcyjność umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnia oceniana płaszczyzna skupiła się na centrali jako firmie, która funkcjonuje w polskich realiach, zatrudnia konkretnych ludzi i posiada własną, specyficzną kulturę organizacyjną.

Ogólne wyniki badania
Wśród 26 sieci dealerskich uwzględnionych w badaniu, trzeci rok z rzędu najwyższą ocenę zbiorczą otrzymała marka Volvo, która jako jedyna w ostatnim badaniu uzyskała średnią powyżej 4. Sukces Volvo jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała marka Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajęła marka Mercedes, która w pięcioletniej historii badania nie opuściła pierwszej trójki.

Wśród marek wolumenowych po raz kolejny wysoko została oceniona Mazda, a także Toyota, która awansowała na czwarte miejsce w rankingu. Należy także zwrócić uwagę na bardzo duże awanse marek z grupy VW – Skody (awans o 7 pozycji) i Volkswagena (awans aż o 11 pozycji). Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.
 
Tegoroczny ogólny wynik Badania Satysfakcji Dealerskiej osiągnął po raz pierwszy w 7-letniej historii wysoki wynik ogólny (3,41), odnotowując tym samym wzrost o 0,12 p.p. w stosunku do ostatniego wyniku z badania realizowanego zimą 2011 roku. Wynik badania w latach 2007-2011 utrzymywał się na średnim poziomie 3,32 z odchyleniem na poziomie 0,03 i z tendencją spadkową. Może za wcześnie mówić o generalnej zmianie polityki wszystkich importerów w zakresie współpracy ze swoimi dealerami, ale na pewno jest to wynik postępujących zmian w wielu sieciach dealerskich.

  Ocena 2013
Zmiana 2013vs2011 Zmiana 2011vs2010
1.
Volvo
4,10-0,10
+0,01
2.
Alfa Romeo
3,97
+0,11
+0,28
3.
Mercedes
3,89
-0,07
-0,07
4.
Toyota
3,87
+0,44
-0,17
5.
Mazda
3,79
-0,04
-0,01
6.
Subaru
3,77
+0,59
b.d.
7.
Chevrolet
3,70
+0,01
+0,14
8.
Ford3,68
-0,13
+0,05
9.
Skoda
3,68
+0,47
+0,04
10.Suzuki
3,59
+0,22
-0,03
11.
Kia
3,57
+0,41
-0,16
12.
Fiat
3,56
+0,12
+0,14
13.
Volkswagen
3,52
+0,88
-0,10
14.
Opel3,37
-0,01
+0,06
15.
Renault
3,33
+0,12
-0,02
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo salon samochodowy dealerzy Autoryzowany salon

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-06-28

Nic dziwnego,że Volvo wiedzie prym,to w końcu uznana marka,także pod względem wygody jak i bezpieczenstwa. Dziwić może natomiast 2 miejsce Alfy,tego bym się nie spodziewał. Pozdrawiam www.hq-aero-dynamic.pl

~komik 2013-06-14

dilerzy Alfy są b. zadowoleni (drugie miejsce w rankngu) bo pewno nie mogą sie opędzić od klientów w serwisach :)))))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
Polski importer samochodów BMW przedstawił dziś cennik nowej "piątki". Auto będzie dostępne w salonach od 11 lutego 2017.