mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo

Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo

Po raz trzeci z rzędu dealerzy najwyżej ocenili warunki współpracy oferowane im przez koncern Volvo. Tak wynika z ogłoszonych w dniu wczorajszym tegorocznych badań satysfakcji dealerów samochodowych ze współpracy z importerami.

Najbardziej zadowoleni są dealerzy Volvo
Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy od wielu czynników. W głównej mierze, oczywiście, od wahań popytu oraz zmieniających się warunków rynkowych. Jednak równie duże znaczenie ma dobra współpraca z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali - obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu - w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

Metodologia badania
Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w okresie od 1 marca do 30 kwietnia 2013 roku. O wypełnienie ankiet poproszono właścicieli i osoby zarządzające stacjami dealerskimi.

Poszczególne aspekty satysfakcji dealerskiej były oceniane w pięciostopniowej skali, gdzie "1" oznaczało ocenę najniższą, a "5" - najwyższą. Ankieta składała się z 60 pytań, a 20 ocen cząstkowych decydowało o nocie końcowej. Założona dla badania próba wynosiła minimum 30% populacji wszystkich dealerów danej marki (wyjątek stanowiły marki, których ilość dealerów w Polsce nie przekraczała 20 - dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40%). W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych, o marginalnej sprzedaży w skali kraju. Łącznie w badaniu uzyskano 389 ankiet od dealerów 26 różnych marek, co stanowi próbę prawie 35% badanej grupy dealerów. W badaniu uwzględniono marki dealerów samochodów  o całkowitej masie do 3,5 tony.

Opis badania
Ocena satysfakcji dealerskiej, zgodnie z międzynarodowymi standardami, została oparta na 3 płaszczyznach współpracy z importerem. Pierwszą stanowiła ocena sprzedawanego produktu. Ta płaszczyzna oceny obejmowała między innymi jakość, niezawodność czy dostępność samochodów oferowanych przez centralę. Druga była ściśle związana z polityką importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu - wzięto w niej więc pod uwagę takie elementy jak atrakcyjność umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnia oceniana płaszczyzna skupiła się na centrali jako firmie, która funkcjonuje w polskich realiach, zatrudnia konkretnych ludzi i posiada własną, specyficzną kulturę organizacyjną.

Ogólne wyniki badania
Wśród 26 sieci dealerskich uwzględnionych w badaniu, trzeci rok z rzędu najwyższą ocenę zbiorczą otrzymała marka Volvo, która jako jedyna w ostatnim badaniu uzyskała średnią powyżej 4. Sukces Volvo jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała marka Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajęła marka Mercedes, która w pięcioletniej historii badania nie opuściła pierwszej trójki.

Wśród marek wolumenowych po raz kolejny wysoko została oceniona Mazda, a także Toyota, która awansowała na czwarte miejsce w rankingu. Należy także zwrócić uwagę na bardzo duże awanse marek z grupy VW – Skody (awans o 7 pozycji) i Volkswagena (awans aż o 11 pozycji). Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.
 
Tegoroczny ogólny wynik Badania Satysfakcji Dealerskiej osiągnął po raz pierwszy w 7-letniej historii wysoki wynik ogólny (3,41), odnotowując tym samym wzrost o 0,12 p.p. w stosunku do ostatniego wyniku z badania realizowanego zimą 2011 roku. Wynik badania w latach 2007-2011 utrzymywał się na średnim poziomie 3,32 z odchyleniem na poziomie 0,03 i z tendencją spadkową. Może za wcześnie mówić o generalnej zmianie polityki wszystkich importerów w zakresie współpracy ze swoimi dealerami, ale na pewno jest to wynik postępujących zmian w wielu sieciach dealerskich.

  Ocena 2013
Zmiana 2013vs2011 Zmiana 2011vs2010
1.
Volvo
4,10-0,10
+0,01
2.
Alfa Romeo
3,97
+0,11
+0,28
3.
Mercedes
3,89
-0,07
-0,07
4.
Toyota
3,87
+0,44
-0,17
5.
Mazda
3,79
-0,04
-0,01
6.
Subaru
3,77
+0,59
b.d.
7.
Chevrolet
3,70
+0,01
+0,14
8.
Ford3,68
-0,13
+0,05
9.
Skoda
3,68
+0,47
+0,04
10.Suzuki
3,59
+0,22
-0,03
11.
Kia
3,57
+0,41
-0,16
12.
Fiat
3,56
+0,12
+0,14
13.
Volkswagen
3,52
+0,88
-0,10
14.
Opel3,37
-0,01
+0,06
15.
Renault
3,33
+0,12
-0,02
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo salon samochodowy dealerzy Autoryzowany salon

Podobne wiadomości:

Volvo zastrzega nazwę S50

Volvo zastrzega nazwę S50

Aktualności 2017-07-31

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-26

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-06-28

Nic dziwnego,że Volvo wiedzie prym,to w końcu uznana marka,także pod względem wygody jak i bezpieczenstwa. Dziwić może natomiast 2 miejsce Alfy,tego bym się nie spodziewał. Pozdrawiam www.hq-aero-dynamic.pl

~komik 2013-06-14

dilerzy Alfy są b. zadowoleni (drugie miejsce w rankngu) bo pewno nie mogą sie opędzić od klientów w serwisach :)))))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą
Oficjalna prezentacja nowego Porsche Cayenne odbędzie się już 29 sierpnia, ale na kilka dni przed premierą wyciekły zdjęcia prezentujące nadwozie i wnętrze nowego SUV-a.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic