mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbezpieczniejszy VAN

Najbezpieczniejszy VAN

Scenic jest piątym samochodem Renault, który uzyskał maksymalną ilość gwiazdek w tego typu testach, po modelach Laguna w marcu 2001, Megane II i Vel Satis w listopadzie 2002 oraz Espace IV w czerwcu tego roku.

Nowatorska konstrukcja Scenic'a II została tak zaprojektowana, aby zapewnić pochłanianie energii podczas zderzenia i zamienić kabinę w swoistą kapsułę ratunkową, która zabezpieczy użytkowników przed wgnieceniem do środka wszelkich podzespołów mechanicznych. Przód, tył oraz boczne części konstrukcji stanowią niezwykle skuteczne strefy kontrolowanego zgniotu.
Aby zachować poziom bezpieczeństwa uzyskany w Megane II, z uwzględnieniem różnic masy i konstrukcji, konstrukcja Scenic'a II została wzmocniona w trzech strategicznych strefach. Zwiększono wymiary górnej części przedniego słupka, aby zapewnić rozłożenie sił wzdłużnych na progi i boki nadwozia. Zastosowano również system zapobiegający skręcaniu słupka w celu ograniczenia ryzyka wyrwania przednich drzwi podczas zderzenia. Wzmocnienie progu zapewnia zaś maksymalne przeniesienie naprężeń między kołem a progiem.
Ta sama strategia została zastosowana w odniesieniu do tyłu pojazdu. Zbiornik paliwa został umieszczony w strefie, która jest mniej narażona na odkształcenia dzięki zwiększeniu wytrzymałości progów i zabezpieczeniu przed zgnieceniem przez elementy znajdujące się pod płytą podłogową.
Przy zderzeniu bocznym ważną rolę odgrywa sztywny środkowy słupek ulegający kontrolowanemu złamaniu. Do zabezpieczenia boków przyczynia się również dwukrotnie zwiększona grubość środkowego słupka i poprzeczki dachowej oraz zastosowanie elementów w drzwiach zapobiegających wgniataniu.
Konstruktorzy Renault dążyli do idealnego dostosowania zdolności pochłaniania siły zderzenia przez konstrukcję pojazdu do parametrów wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo. Zapewnić je ma System Renault Protection. Obejmuje on poduszki przednie o dwóch poziomach napełnienia oraz pasy z podwójnymi napinaczami. System ten pozwala na dostosowanie działania poszczególnych elementów do siły zderzenia. Przednie miejsca są również wyposażone w ograniczniki napięcia do 400 kg oraz w ogranicznik biodrowej części pasa, zmniejszający naprężenie do 600 kg.
Scenic II dysponuje także dwoma poduszkami bocznymi chroniącymi klatkę piersiową osób siedzących z przodu, wbudowanymi w przednie siedzenia oraz dwie poduszki kurtynowe zapewniające ochronę głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, niezależnie od tego czy są to dorośli czy dzieci. Tylne miejsca są wyposażone w trzypunktowe pasy, boczne miejsca posiadają ograniczniki napięcia do 600 kg i napinacze. Na bocznych miejscach znajduje się również trzypunktowy system mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX, pozwalający na zainstalowanie fotelika przodem lub tyłem do kierunku jazdy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport