mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najdłuższy staż rynkowy

Najdłuższy staż rynkowy

Chevrolet Malibu to pierwszy samochód segmentu D, którego nazwa jest najdłużej obecna w segmencie. Historia tego modelu to 35 lat, osiem generacji i ponad 8,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy od debiutu w 1964 roku. Malibu po raz pierwszy będzie oferowany w Europie, gdzie do sprzedaży wejdzie w przyszłym roku.

Najdłuższy staż rynkowy
Malibu debiutował jako wersja topowa legendarnego juz Chevroleta Chevelle. Bogate wyposażenie standardowe, sportowa stylistyka oraz wysokiej jakości wykończenia przyczyniły się do sprzedania w pierwszym roku 200 tys. egzemplarzy. Malibu występował we wszystkich wersjach nadwoziowych (dwudrzwiowy hardtop, kabriolet, czterodrzwiowy sedan oraz wersja kombi). Najciekawszą wersją Chevroleta Malibu była wersja Malibu SS coupe oraz kabriolet, wyposażona w 300-konny silnik V8 o pojemności 5,4 litra. Rok później wprowadzono wersję o mocy 350 KM. Wersja z pakietem SS Z16 wyposażona była w silnik typu big-block o pojemności 6 489 centymetrów sześciennych i mocy 375 KM. W 1966 roku Malibu SS został zastąpiony wersją SS396. Pod maską pracował silnik V8 dostępny w wersjach 325, 360 i 375 KM. Rok modelowy 1968 przyniósł modyfikacje, które dały światu wersję nadwozia typu fastback.

W 1973 roku debiutuje trzecia generacja, która produkowana była do roku 1977. Dostępne były wersje sedan, coupe i kombi. Wszystkie trzy mogły być wyposażone w pakiet Malibu SS. Od roku 1974 Malibu stał się bazowym Chevelle. Trzecia generacja zwyciężyła w 25 zawodach serii NASCAR. Rok 1983 to ostatni, w którym ten model był oferowany z napędem na tylne koła. Rok 1978 do pojawienie się mniejszej wersji Chevy wymuszonej zapotrzebowaniem na auto zużywające mniej paliwa.

Dopiero w 1997 roku na rynku pojawiła się nowa generacja Malibu w segmencie D. Auto otrzymało napęd na koła przednie. Wersja z tego roku wyposażona była w jednostkę czterocylindrową o mocy 150KM i silnik V6 o mocy 155 KM. Czterodrzwiowy sedan zdobył tytuł "Car-of-the-Year" magazynu Motor Trend. Szósta generacja pojawiła się w roku 2004 pod maską, której pracował silnik czterocylindrowy Ecotec i V6. Dwa lata później powróciła wersja SS z silnikiem V6 o mocy 240 KM. 2007 rok przyniósł siódmą generację, która zdobyła ponad 40 różnych nagród a w szczególności tytuł Samochodu Roku 2008 Ameryki Północnej.

Na prawie 100 rynkach będzie dostępna ósma generacja, która w Europie pojawi się z silnikiem diesla o pojemności 2 litrów i  mocy 164 KM. Druga jednostka napędowa będzie generować 169 KM z 2,4 litrów pojemności. Auto będzie produkowane w Chinach, Korei i Stanach Zjednoczonych. Produkcja w amerykańskiej fabryce rozpocznie się na początku 2012 roku.



Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport