mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najlepsze opony dla kompaktów i klasy średniej

Najlepsze opony dla kompaktów i klasy średniej

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. My także wielkimi krokami zbliżamy się do końca prezentacji wyników testów nowości oponiarskich na sezon 2012, które przedstawiamy za pośrednictwem raportu niemieckiego automobilklubu ADAC. Tym razem pod lupę bierzemy pneumatyki o popularnym rozmiarze 205/55 R16 z indeksem prędkości V (do 240 km/h). Wiele aut segmentu C i D podróżuje właśnie na takim ogumieniu.

Najlepsze opony dla kompaktów i klasy średniej
Zdążyliśmy już zapoznać się z wynikami testów opon dedykowanym klasie SUV (CZYTAJ) oraz małym autom osobowym w rozmiarze 165/70 R14 (CZYTAJ). Czas zapoznać się zatem z raportem ogumienia przeznaczonego dla nieco większych i szybszych modeli. W grupie opon o rozmiarze 205/55 R16 eksperci ADAC postanowili sprawdzić jakość 15 różnych modeli. Ogólnie rzecz biorąc wyniki można uznać za pozytywne - żaden produkt nie otrzymał noty "wadliwy". Wiele pochlebnych słów otrzymało za to pięć opon.

Zwycięzcą tegorocznego testu - podobnie jak w przypadku wspomnianych pneumatyków o mniejszym rozmiarze - został produkt marki Continental. Mowa tutaj o modelu Continental ContiPremiumContact 5, który brylował w takich kryteriach jak: jazda po suchej/mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa. Nieco gorzej wypadł w teście sprawdzającej głośność, jednak w sumarycznej ocenie okazał się najlepszą oponą i zasłużenie otrzymał notę "dobry", a więc został uznany za produkt szczególnie polecany.

Identycznie wyróżnienie powędrowało do czterech innych gum, kolejno: Goodyear OptiGrip, Dunlop SP Sport Fastresponse, Bridgestone Turanza T001 oraz Semperit Speed-Life. Wszystkie te opony uzyskały porównywalnie, dobre wyniki podczas prób na suchym i mokrym asfalcie. Równie dobrze wypadły w pozostałych kryteriach jak wpływ na zużycie paliwa, a Goodyear OptiGrip dodatkowo może pochwalić się jednym z najlepszych wyników w kategorii 'żywotność'.
Dunlop SP Sport Fastresponse to z kolei zdaniem techników ADAC idealna opona do jazdy po suchej nawierzchni, świetnie spisująca się podczas jazdy przy wysokich, autostradowych prędkościach.

Pozostała dziesiątka kandydatów musi z kolei zadowolić się oceną niższą o jeden stopień. Nota "zadowalający" przypadła kolejno następującym modelom opon:

- Pirelli Cinturato P7 (zalety: żywotność i wpływ na zużycie paliwa; wady: małe problemy na mokrej nawierzchni),

- Yokohama C.drive 2 (zalety: jazda po suchym asfalcie; wady: szybkie zużycie)

- C Formula (zalety: wolne zużycie; wady: jazda po mokrej nawierzchni)

- Uniroyal RainExpert (zalety: jazda po suchej/mokrej nawierzchni; wady: szybkie zużycie)

- Hankook Kinergy Eco K425 (zalety: jazda po suchej nawierzchni, wpływ na zużycie paliwa; wady: jazda po mokrej nawierzchni, hałas)

- Maloya Lugano (zalety: jazda po suchej nawierzchni; wady: jazda po mokrej nawierzchni, hałas)

- Fulda EcoControl HP (zalety: jazda po suchej nawierzchni; wady: jazda po mokrej nawierzchni, hałas)

- Nokian V (zalety: jazda po suchej nawierzchni; wady: hałas, żywotność, jazda po mokrej nawierzchni)

- Nexen N8000 (zalety: umiarkowane wyniki na suchej i mokrej nawierzchni; wady: hałas, wpływ na zużycie paliwa, żywotność)

- Kumho Ecsta HM (KH31) (zalety: jazda po suchej nawierzchni; wady: jazda po mokrej nawierzchni, hałas, żywotność)

Na koniec przedstawiamy listę potencjalnych modeli, w których producenci dopuszczają jazdę na oponach w testowanym przez ADAC rozmiarze 205/55 R16. Są to:

Alfa Romeo
- 147, 156, 159, 166, GT
Audi
- A3, A4 (B6, B7), A6 (C5), TT
BMW
- Seria 1, Seria 3, Z3, Z4
Chevrolet
- Evanda
Chrysler
- PT Cruiser
Citroen
- C4
Fiat
- Bravo, Silo, Croma
Ford
- Focus, C-Max, Mondeo, Galaxy
Honda
- Civic, FR-V, Accord, S-2000
Hyundai
- i30, Coupe
KIA
- cee'd
Lancia
- Lybra
Lexus
- IS
Mazda
- 3, 5, 6
Mercedes
- Klasa B, Klasa C, C Sportcoupe, CLK, SLK
Nissan
- Almera, 200SX
Opel
- Astra, Zafira, Vectra, Signum
Peugeot
- 307, 308, 406
Renault
- Megane, Laguna, Scenic
Seat
- Leon, Altea, Toledo, Alhambra
Skoda
- Octavia, Superb
Subaru
- Impreza, Legacy
Toyota
- Auris, Avensis, Corolla Verso
Volvo
- C30, S40, V50, S60, V70
Volkswagen
- Golf, Bora, Jetta, New Beetle, Eos, Passat, Touran, Sharan

Zobacz szczegółowe wyniki testu opon 205/55 R16 V >>>


Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Bentley Continental GT Speed z dodatkową mocą

Bentley Continental GT Speed z dodatkową mocą

Samochody luksusowe 2016-04-04

Komentuj:

www_netcar_pl 2012-03-15

A tak dokładniej to: C-średnia niższa, D-średnia, E-średnia wyższa. ;)

~wuc 2012-03-15

kompakty to też klasa średnia!!! Segment C to klasa średnia niższa, a D to średnia wyższa :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport