mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najmniej awaryjne według TUV

Najmniej awaryjne według TUV

Wszelkie raporty awaryjności aut używanych mają to do siebie, że różnie można oceniać ich wiarygodność. Z pewnością lepsze spojrzenie na faktyczną niezawodność modeli daje spojrzenie na kilka takich zestawień. Dlatego do ubiegłotygodniowego raportu DEKRA 2011 prezentujemy dziś wyniki najnowszego zestawienia TUV 2011.

Najmniej awaryjne według TUV
W tegorocznej edycji raportu TUV 2011 niemieccy specjaliści wzięli pod lupę wyniki badań technicznych ponad 7,25 mln samochodów w wieku od trzech do jedenastu lat, jakie zostały przeprowadzone w okresie od lipca 2009 do czerwca 2010 roku. W ostatecznym rankingu zostały uwzględnione tylko te modele, których co najmniej 10 tys. egzemplarzy trafiło w badanym okresie do kontroli (czyli nieco ponad 200). Na koniec przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu kategoriach wiekowych.

Podobnie jak w przypadku raportu DEKRA 2011, na czele rankingu najbardziej niezawodnych aut niemieckiej organizacji TUV znalazło się sporo modeli rodzimej produkcji, która jednak w wielu kategoriach musiała rywalizować z autami japońskimi. Ostatecznie największe powody do zadowolenia mają Toyota i Porsche. Łączne wyniki nie napawają jednak specjalnym optymizmem. Aż 19,5% wszystkich samochodów, jakie trafiły w ręce rzeczoznawców, miało poważne wady, co jest wynikiem gorszym o 1,9 punktu procentowego niż przed rokiem.

Po raz pierwszy w historii rankingów TUV na czele, bez podziału na kategorie, znalazł się model o napędzie hybrydowym. Tylko w 2,2 procentach przebadanych egzemplarzy Toyoty Prius w kategorii do trzech lat wykryto poważne usterki. Prius tym samym zepchnął na drugą pozycję zeszłorocznego zwycięzcę rankingu - Porsche 911, z 2,3-proc. udziałem egzemplarzy z usterkami. Identyczny wynik jak Porsche uzyskały jeszcze Mazda2 oraz Toyota Auris. Kolejne na liście najmniej awaryjnych wśród najmłodszych badanych aut były smart fortwo (2,5) i Volkswagen Golf Plus (2,6).

Ta niemiecko-azjatycka koalicja (właściwie niemiecko-japońska) okazała się również najmniej awaryjna w starszych klasach wiekowych. Przykładowo wśród najstarszych aut (10- i 11-letnie) na czele znalazło się Porsche 911 (8,7), na drugim miejscu Toyota RAV4 (10,5), zaś na trzecim Porsche Boxster (11,2).

Pewien szerszy obraz otrzymanych wyników daje nam również drugi z podawanych w raporcie parametrów. Obok procentowego udziału liczby aut z poważnymi usterkami możemy dowiedzieć się, jaki średni przebieg miał dany model. I tak przykładowo, z najmłodszej grupy wiekowej, Prius oraz Golf Plus miały średnio na liczniku 43 tys. przejechanych kilometrów. Auris 37 tys., zaś 911 i Mazda2 po 33 tys. km. Wpływ przebiegu na awaryjność jest bardziej widoczny wśród starszych roczników. Przykładowo najmniej awaryjny w kategorii cztero- i pięciolatków był Porsche Boxster, którego zaledwie 4,2% badanych egzemplarzy miało poważne usterki, zaś ich średni przebieg wynosił 47 tys. km. Niezwykle popularne, nie tylko w Niemczech, Audi A8 i BMW serii 5 zajęły ex aequo dopiero 10 pozycję (5,5), jednak ich średni przebieg wynosił odpowiednio 115 i 72 tys. km.

Na drugim końcu listy, podobnie jak rokiem i dwoma latami, znalazła się Kia Carnival. 23,8% (rok wcześniej 29,3%) przebadanych egzemplarzy nie przeszło za pierwszym razem badania. Kolejne miejsca na tej mało chlubnej liście zajęły Hyundai Atos (12,2), Fiat Doblo (11,8) i Volvo XC90 (11,2).

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że najlepsze wyniki uzyskały najmłodsze roczniki, zaś w tych najstarszych najczęściej wykrywano usterki. I tak w grupie najmłodszych aut (2,3-letnie) średnia usterkowość wyniosła 5,5% (przed rokiem 5,1%). Cztero- i pięciolatki w 10,4 proc. przypadków nie przechodziły za pierwszym razem przeglądu, 6- i 7-letnie - 16,8%, 8- i 9-letnie - 21,4%, 10- i 11-letnie - 26% (przed rokiem 24,1%).

Tak jak przed rokiem, do najczęstszych usterek należy zaliczyć problemy z oświetleniem, hamulcami i zawieszeniem. W grupie najstarszych badanych aut 30,3% usterek dotyczyło złego bądź niedziałającego oświetlenia. 13,3% dotyczyło problemów z zawieszeniem, a 7,4% z hamulcami.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport