mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najoszczędniejszy Focus w historii

Najoszczędniejszy Focus w historii

Lada moment w salonach Forda pojawi się Focus z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost, który sprawi, że będzie to najbardziej ekonomiczny Focus z silnikiem benzynowym w historii firmy. Średnie spalanie na poziomie 4,8 l/100 km stawia go także na czele najoszczędniejszych w segmencie kompaktów.

Najoszczędniejszy Focus w historii
Dilerzy Forda w całej Europie rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na Forda Focusa napędzanego silnikiem EcoBoost o pojemności 1,0 litra. Pierwsze egzemplarze nowego Focusa z silnikami o mocy 100 i 125 KM, produkowane w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech, charakteryzują się najniższym zużyciem paliwa. Oba silniki spalają odpowiednio 4,8 l/100km przy emisji CO2 wynoszącej 109 g/km oraz 5,0 l/100km przy emisji CO2 na poziomie 114 g/km.

Dzięki zastosowaniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa jednolitrowy silnik EcoBoost uzyskuje imponującą moc i bardzo niskie zużycie paliwa przy 3-cylindrowym kadłubie silnika, którego wymiary są na tyle niewielkie, że blok mieści się na kartce papieru formatu A4. Takim połączeniem wysokiej mocy i niskiej emisji CO2 nie może poszczycić się obecnie żadna inna konkurencyjna jednostka napędowa.

Maksymalna wartość momentu obrotowego 170 Nm, uzyskiwana w szerokim przedziale od 1400 obr/min do 4500 obr/min, jest porównywalna z wartościami uzyskiwanymi przez nowoczesne silniki Diesla. Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 litra jeszcze w tym roku pojawi się także w Fordach C-Max oraz B-Max, a później także i w innych modelach.

Ford Focus w wersji ze słabszą odmianą jednolitrowego silnika przyspiesza do prędkości 100 km/h w czasie 12,5-12,7 sekundy (w zależności od wariantu nadwozia), zaś uzbrojony w 125-konną jednostkę z prędkością trzycyfrową może już się poruszać po 11,3-11,5 sekundy. Prędkości maksymalne wahają się od 185 do 193 km/h.

Wprowadzany obecnie w Focusie 1,0-litrowy silnik EcoBoost jest kolejną jednostką, po benzynowym silniku EcoBoost o pojemności 1,6 litra i 1,6-litrowym silniku TDCi, która otrzyma dodatkowe oznaczenie "ECOnetic Technology", które Ford rezerwuje dla zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych będących liderami, bądź plasujących się w ścisłej czołówce silników w swoich segmentach rynku pod względem niskiego zużycia paliwa.

Ponad połowa nowych samochodów marki Ford sprzedanych w tym roku będzie nosiła znaczek "ECOnetic Technology". Odsetek takich pojazdów powinien wzrosnąć do dwóch trzecich w roku 2013.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 64 290 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~Zenek 2012-02-16

Ile tak wyżyłowanych silników trzeba wymienić aby przejechać 100000 km?

~Niko 2012-02-14

Ciekawe jak będzie z trwałością? Może jednak lepiej kupić ostatnie 1.6 125KM z placu? Historia pokaże.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport