mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat

Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat

Znane na całym świecie logo Chevroleta, choć jego początki wciąż pozostają zagadką, świętuje stulecie istnienia. Od 1913 roku ten symbol w kształcie muszki przyozdobił już ponad 215 milionów samochodów.

Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat
W roku 1913 współzałożyciel Chevroleta, William C. Durant, po raz pierwszy umieścił symbol w kształcie charakterystycznej muszki na środku przedniego pasa modeli Chevrolet H-2 Royal Mail i H-4 Baby Grand z roku modelowego 1914.

Jednak szczegóły dotyczące początków jej istnienia wciąż nie są do końca jasne. Przyjmuje się, że tworząc logo Durant zainspirował się wzorem tapety ozdabiającej ścianę jednego z paryskich hoteli. Według innego źródła, inspiracją była reklama w gazecie, którą Durant zobaczył podczas wakacji w Hot Springs w stanie Wirginia.

Zarówno wdowa po Durancie, jak i jego córka podają różne wersje tej historii.

W 1929 roku Margery Durant opublikowała książkę zatytułowaną "Mój ojciec". W książce tej opisała, jak czasami ojciec, siedząc przy stole, na kawałku papieru rysował wzory logo. "Myślę, że wykorzystywane do dziś w samochodach Chevroleta logo naszkicował on któregoś wieczora gdzieś między zupą a pieczonym kurczakiem” – tak brzmiała jej wersja narodzin muszki.

Ale w wywiadzie z 1968 roku żona Duranta, Catherine, stwierdziła, że wzór logo mąż dostrzegł w czasie wakacji w Hot Springs w 1912 roku. Czytając gazetę w hotelowym pokoju, William dostrzegł wzór i wykrzyknął: "Myślę, że byłby to bardzo dobry symbol Chevroleta". Niestety nie wyjaśniła ona dokładnie, jak wyglądał ten motyw, ani w jaki sposób został on wykorzystany.

Informacja ta zainspirowała Kena Kaufmanna, historyka i wydawcę The Chevrolet Review, do rozpoczęcia badań nad jej prawdziwością. W opublikowanym 12 listopada 1911 r. wydaniu publikowanej w stanie Georgia gazety The Constitution natknął się on na ogłoszenie zamieszczone przez firmę Southern Compressed Coal Company, reklamujące wytwarzane przez nie brykiety do kominków o nazwie Coalette. Logo Coalette stanowiła pochylona muszka, bardzo podobna kształtem do symbolu, który wkrótce stać się miał ikoną Chevroleta.

Czy to właśnie tę, a może podobną reklamę dostrzegli William Durant i jego żona, przebywając kilka stanów na północ? Data wydania gazety poprzedza zaledwie o 9 dni oficjalną datę założenia firmy Chevrolet Motor Company. Logo Chevroleta po raz pierwszy pojawiło się w reklamie 2 października 1913 r. w The Washington Post.

W ciągu ostatnich 100 lat słynne logo ozdobiło 215 milionów egzemplarzy modeli Chevroleta, z czego aż 60 milionów wciąż jeździ po drogach. Dzisiaj nowy samochód Chevroleta znajduje kolejnego nabywcę średnio co 6,39 sekundy w jednym ze 140 krajów, a w pierwszych sześciu miesiącach tego roku marka sprzedała 2,5 miliona aut, ustanawiając tym samym nowy rekord. W setną rocznicę istnienia muszki Chevrolet wprowadził już na 40 rynkach niewielkiego SUV-a o nazwie Trax, a niebawem na rynek wejdzie Cruze Clean Turbo Diesel w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Chevrolet
Tematy w artykule: Chevrolet historia

Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport