mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat

Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat

Znane na całym świecie logo Chevroleta, choć jego początki wciąż pozostają zagadką, świętuje stulecie istnienia. Od 1913 roku ten symbol w kształcie muszki przyozdobił już ponad 215 milionów samochodów.

Najsłynniejsza muszka w motoryzacji ma 100 lat
W roku 1913 współzałożyciel Chevroleta, William C. Durant, po raz pierwszy umieścił symbol w kształcie charakterystycznej muszki na środku przedniego pasa modeli Chevrolet H-2 Royal Mail i H-4 Baby Grand z roku modelowego 1914.

Jednak szczegóły dotyczące początków jej istnienia wciąż nie są do końca jasne. Przyjmuje się, że tworząc logo Durant zainspirował się wzorem tapety ozdabiającej ścianę jednego z paryskich hoteli. Według innego źródła, inspiracją była reklama w gazecie, którą Durant zobaczył podczas wakacji w Hot Springs w stanie Wirginia.

Zarówno wdowa po Durancie, jak i jego córka podają różne wersje tej historii.

W 1929 roku Margery Durant opublikowała książkę zatytułowaną "Mój ojciec". W książce tej opisała, jak czasami ojciec, siedząc przy stole, na kawałku papieru rysował wzory logo. "Myślę, że wykorzystywane do dziś w samochodach Chevroleta logo naszkicował on któregoś wieczora gdzieś między zupą a pieczonym kurczakiem” – tak brzmiała jej wersja narodzin muszki.

Ale w wywiadzie z 1968 roku żona Duranta, Catherine, stwierdziła, że wzór logo mąż dostrzegł w czasie wakacji w Hot Springs w 1912 roku. Czytając gazetę w hotelowym pokoju, William dostrzegł wzór i wykrzyknął: "Myślę, że byłby to bardzo dobry symbol Chevroleta". Niestety nie wyjaśniła ona dokładnie, jak wyglądał ten motyw, ani w jaki sposób został on wykorzystany.

Informacja ta zainspirowała Kena Kaufmanna, historyka i wydawcę The Chevrolet Review, do rozpoczęcia badań nad jej prawdziwością. W opublikowanym 12 listopada 1911 r. wydaniu publikowanej w stanie Georgia gazety The Constitution natknął się on na ogłoszenie zamieszczone przez firmę Southern Compressed Coal Company, reklamujące wytwarzane przez nie brykiety do kominków o nazwie Coalette. Logo Coalette stanowiła pochylona muszka, bardzo podobna kształtem do symbolu, który wkrótce stać się miał ikoną Chevroleta.

Czy to właśnie tę, a może podobną reklamę dostrzegli William Durant i jego żona, przebywając kilka stanów na północ? Data wydania gazety poprzedza zaledwie o 9 dni oficjalną datę założenia firmy Chevrolet Motor Company. Logo Chevroleta po raz pierwszy pojawiło się w reklamie 2 października 1913 r. w The Washington Post.

W ciągu ostatnich 100 lat słynne logo ozdobiło 215 milionów egzemplarzy modeli Chevroleta, z czego aż 60 milionów wciąż jeździ po drogach. Dzisiaj nowy samochód Chevroleta znajduje kolejnego nabywcę średnio co 6,39 sekundy w jednym ze 140 krajów, a w pierwszych sześciu miesiącach tego roku marka sprzedała 2,5 miliona aut, ustanawiając tym samym nowy rekord. W setną rocznicę istnienia muszki Chevrolet wprowadził już na 40 rynkach niewielkiego SUV-a o nazwie Trax, a niebawem na rynek wejdzie Cruze Clean Turbo Diesel w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Chevrolet
Tematy w artykule: Chevrolet historia

Podobne wiadomości:

Bezpłatna historia sprowadzonego auta już działa

Bezpłatna historia sprowadzonego auta już...

Finanse i prawo 2017-12-19

Skoda i Laurin&Klement już 90 lat razem

Skoda i Laurin&Klement już 90 lat razem

Aktualności 2015-08-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.