mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najszybszy Lancer

Najszybszy Lancer

Wyścigi na dystansie 1/4 mili zdobywają coraz większą popularność w naszym kraju. Nie dziwi zatem fakt wystawiania do nich aut już fabrycznie przygotowanych do wyczynu, jak Mitsubishi Lancer Evo.

Najszybszy Lancer

Katowicka firma Moto, będąca autoryzowanym serwisem i dealerem Mitsubishi, zaskoczyła wszystkich miłośników i kibiców wyścigów równoległych, wystawiając podczas finałowej eliminacji tegorocznych Mistrzostw Polski auto, które w klasach Outlaw oraz Turbo Plus ustanowiło najlepsze rezultaty. Rekordzistą jest przygotowany właśnie przez Moto - Mitsubishi Lancer Evolution VII. Aktualny rekord Polski wynosi 9,773 sek. i został ustanowiony przez ten samochód podczas zawodów na warszawskim Bemowie 17 września.

Aby zrealizować plany zespołu, samochód musiał zostać poddany odpowiednim zmianom. Fachowcy firmy Moto najpierw zabrali się za silnik, który z dwulitrowej jednostki został przekonstruowany w motor o pojemności 2,3 l. Zmieniono w nim stopień sprężania, który obecnie wynosi 8,5:1. We własnym zakresie mechanicy zabrali się za głowicę silnika, która została odpowiednio obrobiona, a sam blok silnika wzmocniony. Do tak opracowanego motoru dostosowano możliwości turbosprężarki. Seryjna okazała się zbyt skromna, założono zatem mechanizm gwarantujący ciśnienie doładowania na poziomie 2,3 bara. Współpracuje z nim powiększony intercooler.

Niezaprzeczalnym atutem konstrukcji, jaką jest Mitsubishi Lancer Evolution jest jej zdolność do przeniesienia mocy generowanej przez zespół napędowy na podłoże, po jakim porusza się auto. Stały napęd obu osi gwarantuje bardzo dobrą trakcję i pełne wykorzystanie możliwości samochodu. W tym przypadku konieczne było jednak odpowiednie przygotowanie całego zawieszenia do parametrów potężnej jednostki napędowej.

Zmienione zostały półosie, na wyczynowe elementy gwarantujące odpowiednią trwałość. Pomiędzy seryjną skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach a silnikiem pojawiło się potrójne, karbonowe sprzęgło. W przednim i tylnym dyferencjale zastosowano mechanizmy różnicowe o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpery), zrezygnowano natomiast z centralnego, aktywnego "dyfra" ACD. W zwycięskim Lancerze wykorzystano tarcze hamulcowe Taroxa, (o mniejszej średnicy niż seryjne) na obu osiach wentylowane.

W związku z tak daleko idącymi modyfikacjami samochodu i kwestiami bezpieczeństwa, niezbędne było odpowiednie przystosowanie całej jego konstrukcji oraz wyposażenia wnętrza. W Lancerze pojawiła się klatka bezpieczeństwa, a cały kokpit został pozbawiony zbędnych elementów jak kanapa i seryjne fotele, tapicerka, boczki drzwi. Zamontowano w nim jeden fotel kubełkowy a na tablicy rozdzielczej pojawiło się kilka dodatkowych wskaźników informujących kierowcę o pracy mechanizmów auta. Aby obniżyć wagę pojazdu, zdecydowano się także na wymianę niektórych elementów nadwozia na odpowiedniki wykonane z tworzyw.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport