mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najtańszy też może być bezpieczny

Najtańszy też może być bezpieczny

To miał być sprawdzian, czy najtańszy samochód świata, jak określany jest Tata Nano, będzie w stanie spełnić dużo bardziej surowe normy bezpieczeństwa, jakie obowiązują na europejskim rynku. Pierwsze testy zderzeniowe wypadły więcej niż obiecująco.

Najtańszy też może być bezpieczny

Poligonem doświadczalnym było centrum brytyjskiego instytutu MIRA koło Birmingham, gdzie w obecności BVCA (Brititain’s Vehicle Certification Authority) oraz dziennikarzy motoryzacyjnych rozbite zostały dwa egzemplarze kosztującego na indyjskim rynku równowartość ok. 2 tys. dolarów modelu. Specjalnie na potrzeby pierwszych europejskich testów zderzeniowych sprowadzone egzemplarze Taty Nano zostały dostosowane tak, by spełniać normy bezpieczeństwa obowiązujące na Starym Kontynencie. Wzmocniono przednią część nadwozia wraz z drzwiami, zmodyfikowano przednie zderzaki, pojawiły się dodatkowe strefy zgniotu oraz przednie poduszki powietrzne.

>>Zobacz pierwszy crash test Tata Nano<<

Testy zderzeniowe obejmowały pełne spektrum zdarzeń, w tym zderzenie czołowe przy prędkości 56 km/h z 40-procentowym przesunięciem w stosunku do przeszkody (najpowszechniejszy przypadek zdarzeń na drodze) oraz testy zderzenia bocznego, podczas których uderzenie nastąpiło przy prędkości 50 km/h. Testowana wersja Tata Nano dodatkowo została wyposażona w przednie poduszki powietrzne.

Jaki był wynik? Testy wypadły bardzo pozytywnie. Przy tej okazji Clive Hickman z Tata Motors ETC Birmingham (Europejskie Centrum Technologiczne) zapewnił, że "Tata Nano Europa będzie pojazdem, którego konstrukcja zapewni uzyskanie w testach Euro NCAP 4 gwiazdek".

>>Zobacz pierwszy crash test Tata Nano<<

Pamiętajmy jednak, iż testy zderzeniowe przeprowadzane przez organizację Euro NCAP są jeszcze bardziej wymagające i wcale zrobione modyfikacje nie muszą gwarantować sukcesu.

Jeden z najsłynniejszym pojazdów świata, Tata Nano, pojawi się na europejskim rynku w 2011, bądź 2012 roku. Wersja przygotowana dla Europy, Tata Nano Europa, będzie dłuższa o 15 cm, szersza o 5 cm od obecnej wersji sprzedawanej na rynkach azjatyckich oraz ma spełniać rygorystyczne normy bezpieczeństwa i emisji spalin.


Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Aktualności 2016-04-25

Komentuj:

~asassello 2009-07-25

jesli cena NANO przekroczy na polskim rynku 20.000 PLN to nikt mądry tego auta nie kupi!

~bombek 2009-07-23

w cenie 2 tys USD będziesz sobie mógł kupić Tatę oNano po crashteście:)

helmut 2009-07-17

wiadome było, że aby spełnić europejskie normy bezpieczeństwa auto będzie musiało się sporo zmienić pod tym względem, co się wiąże ze wzrostem kosztów wytworzenia, a nawet sporym wzrostem, do tego dochodzi jakiś większy komfort dla nauczonych europejczyków, wiec o cenie 2 tys. dol. mozemy na pewno zapomnieć, pytanie czy się zmieści w 10 tys.??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport