mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Największy od 6 lat udział GM w rynku europejskim

Największy od 6 lat udział GM w rynku europejskim

W pierwszym kwartale br. firma General Motors sprzedała w Europie 513.000 pojazdów, czyli o 2,5% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – mimo że rynek europejski skurczył się w tym samym czasie o 1,9%.

Udział GM w rynku wzrósł z 9,4 do 9,8%. I pod tym względem jest to najlepszy kwartał od 1999 roku.

Do owego wzrostu w pierwszym kwartale najbardziej przyczyniła się marka Chevrolet. Największa światowa marka GM (3,6 mln pojazdów sprzedanych w 2004 roku) odnotowała w Europie wzrost o 33,6% w skali rocznej. Chevrolet, konsolidując swoją rolę jako tzw. marki podstawowej GM w Europie ze sprzedażą 57.000 pojazdów w pierwszym kwartale, zwiększył swój udział w rynku z 0,8 do rekordowej wartości 1,1 procenta.

Przy sprzedaży blisko 425.000 pojazdów, marka Opel i jej siostrzana brytyjska marka Vauxhall także zwiększyły udział w rynku w pierwszym kwartale do 8,1%. Stabilna jest również sprzedaż samochodów szwedzkiej marki Saab, Dd końca marca sprzedano 19.900 pojazdów tej marki Saab.

Wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale był szczególnie wysoki w Danii (55%) i Portugalii (31%). Inne rynki, na których GM odnotował ponadprzeciętny wzrost to Grecja (22%) i Rosja (19%).

Na polskim rynku w marcu Opel zajął pierwsze miejsce pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych z wynikiem 3.056 szt. Jednocześnie w marcu, Chevrolet po raz pierwszy przekroczył liczbę 1.000 sprzedanych samochodow w miesiącu wynikiem 1.003 szt.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport