mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Następca Astry wyjedzie z Gliwic

Następca Astry wyjedzie z Gliwic

Gliwice będą jednym z czetrech miejsc produkcji nowego modelu kompaktowego Opla - poinformował koncern General Motors.

Następca Astry wyjedzie z Gliwic

„Decyzje o rozlokowaniu produkcji są niezmiernie trudne”, powiedział Carl-Peter Forster, Prezes General Motors Europe. „Wszystkie nasze zakłady w Europie Zachodniej odnotowały w ostatnich latach znaczną poprawę i są obecnie bardzo blisko docelowych wskaźników pod względem kosztów, produkcyjności i jakości. Należy pamiętać, że decyzje strategiczne są podejmowane w oparciu o kilka czynników, takich jak planowanie zdolności produkcyjnych, kwestie marki i rynku, czy trwającej restrukturyzacji”.

„Sytuacja w branży motoryzacyjnej jest nadal bardzo trudna i GM Europe, aby utrzymać konkurencyjność musi w dalszym ciągu koncentrować się na zwiększaniu produkcyjności i podwyższaniu wydajności.” – powiedział Forster. „Planujemy roczną produkcję 750.000 samochodów kompaktowych w Europie, co będzie istotnym wzrostem w stosunku  do 535.000 pojazdów wyprodukowanych w 2006 roku. Nawet przy takim wzroście dostosowanie możliwości produkcyjnych do zaspokojenia popytu jest nadal dużym wyzwaniem dla GM, jak i dla innych producentów samochodów na całym świecie. Wraz z naszymi zespołami w Gliwicach (2.800 pracowników), Bochum (4.900 pracowników), Ellesmere Port (2.200 pracowników) i Trollhättan (2.150 pracowników) pragniemy rozpocząć w niedługim czasie przygotowania do produkcji kolejnej generacji pojazdu kompaktowego, która będzie wymagała obniżenia czasu montażu i zwiększenia produkcyjności o 30 procent”.

Planowanie produkcji samochodu kompaktowego kolejnej generacji jest efektem wprowadzenia w Europie dalekowzrocznej strategii, której elementem była likwidacja 13.000 miejsc pracy w ciągu dwóch ostatnich lat, z czego 10.000 w Niemczech. W Wielkiej Brytanii w zakładzie w Ellesmere Port zlikwidowano jedną ze zmian produkcyjnych, w Luton zamknięto w 2002 roku fabrykę samochodów, zaś portugalski zakład w Azambuja zakończył produkcję z końcem 2006 roku. Te zmierzające do podniesienia wydajności działania wraz z większym popytem na samochody GM i lepszą gamą produktów pomogły GM Europe uzyskać w 2006 roku dochód w wysokości 227 milionów dolarów. Obecnie prowadzona produkcja w zakładzie w Antwerpii także zostanie ograniczona w 2007 roku z trzech do dwóch zmian, co jest odzwierciedleniem redukcji popytu w cyklu produkcji. GM Belgium rozpocznie konsultacje z przedstawicielami pracowników na temat wielkości zatrudnienia w Antwerpii, gdzie likwidacja trzeciej zmiany spowoduje konieczność zmniejszenia załogi o 1.400 pracowników.

Przeczytaj także:

Ponad 715 tys. aut ‘made in Poland’ w 2006 roku (2007-01-11)

Nowy diesel w nowej Astrze (2007-04-16)

Opel w Gliwicach z szansą na nowy model Astry (2007-03-01)


 


Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

Aktualności 2016-08-22

Komentuj:

~lolek 2007-04-19

bravo, a ciekaqwe czemu pisza o przyszlym kompakcie opla, czyzby mieli odejsc od nazwy astra?????

~RomanG 2007-04-18

Bedziem mieli co do gara wciepać a jak

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport