mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Następcę Citroena C5 zbuduje Opel

Następcę Citroena C5 zbuduje Opel

Na pierwszy rzut oka tytuł ten może powodować, że czytający może udać się do okulisty by sprawdzić kondycję swojego wzroku. Otóż, spokojnie z nim wszystko w porządku. Ale co z Citroenem C5?

Następcę Citroena C5 zbuduje Opel

Jak donosi serwis Autonews produkcja następcy modelu C5 zostanie przeniesiona z obecnej fabryki do zakładów General Motors, ale na razie nie wiadomo do których konkretnie. Obecnie C5 wraz z modelami C6 oraz Peugeotem 508 powstaje we francuskiej fabryce w Rennes.

Szef fabryki PSA w Rennes, Jean-Luc Perrard zdradzając najnowsze informacje regionalnej gazecie Quest France zapewnił również, że fabryka nie zostanie zamknięta, po tym jak produkcja C5 zostanie przeniesiona w inne miejsce. Zamiast C5 zakład będzie produkował inne modele koncernu PSA. Dodatkowo koncern chce zainwestować 40 milionów euro w fabryce w Rennes.

Przeniesienie produkcji C5 do fabryki GM to część współpracy jaka została zawiązana pomiędzy francuskim, a amerykańskim koncernem. W dalszej perspektywie zarówno Citroen C5, Peugeot 508 jaki i Opel Insignia mają powstawać na wspólnej platformie konstrukcji GM. Mniejsze model obu koncernów jak Opel Corsa i Citroen C3 będą budowane na platformie konstrukcji PSA.

Jeśli chodzi o współpracę GM i PSA to wszystkie wspólne plany mają być dogadane przed końcem tego roku. Taki informacje przekazał rzecznik PSA serwisowi Automotive News Europe. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C5
Citroen C5
Cena podstawowa już od: 105 590 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Citroen C3
Citroen C3
Cena podstawowa już od: 39 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.
Opel Insignia
Opel Insignia
Cena podstawowa już od: 90 850 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Peugeot 508
Peugeot 508
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź kompaktowego crossovera

Nadchodzi Opel Grandland X - zapowiedź...

Aktualności 2016-11-18

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

~Cytryniarz 2014-05-11

Nierozumiem że ich tak porąbało żeby rezygnować- oddawac rdzennie francuskie zawieszenie hydro innym. Skoro C5 słabo się sprzedaje aby obniżyć cenę powinni zrezygnować z innych rzeczy ale nie z hydro i byłby tańszy i lepiej sprzedawalny... Ten C5 jest po prostu rewelacyjny nie dość że nie trzęsie to mało pali i można wjechać w polną drogę podnosząc zawieszenie w górę przyciskiem. Ten samochód to dwa w jednym i na szosę i na teren...a w środku cichutko i mięciutko. Może za słabo i zle reklamują że z produkcji hydro rezygnują a może to jakiś kit -nieprawda .dlaczego ludzie są tak ciemni że zamiast komrortowego niezwykłego auta wolą trzęsące tyłki auta niemieckie czy japońskie czy inne na sprężynach. Sprężyny to rozwiązanie proste -wręcz z epoki jaskiniowców a teraz jest XXI wiek kiedy sondy ziemskie jeżdżą po planecie mars, więc technika idzie w górę ale tylko w C5 bo inni jeżdżą na sprężynach

~wojtek 2012-07-08

mam C5 z 2012 roku od nowości. Bardzo fajny samochód. Ładna sylwetka, pięknę wnętrze i zegary. Wyskoki komfort, dobre wyciszenie wnetrza, nawet przy 160 km/h można rozmawiać nie podnosząc głosu. Oszczędny silnik diesla 7,0 w trybie mieszanym klima włączona cały czas.. Zadowalajaca jakość wykonania wnętrza w tej klasie (jedynie montaż górnego głosnika niedokladny). Mimo powtarzajacych sie opinii że nie prowadzi się stabilnie na zakretach, ja nie zauważyłem żadnych niepokojacych objawów. Z wad muszę wymienić zbyt mało miejsca z tyłu i jednak zbyt wąski fotel jak na moje gabaryty 185 cm i 96 kg, udo lewe opiera się zbyt mocno o bok fotela. Odnośnie C6 nie zagadzam sie z przedmówcą, dla mnie jest to piękny samochód.

~ccc 2012-05-22

...poza tym c6 to jeden z najbrzydszych samochodów w historii motoryzacji , a przy tym drogi tak,że nawet chore pomysły francuskich konstruktorów tego nie usprawiedliwiają...

~ms 2012-05-12

Jak dla mnie to koniec C5-tek. Ople przy citroenie c5 są sztywne jak worek ziemniaków przy materacu pneumatycznym. Wielowahaczowe zawieszenie c5 rozwijane wraz z BMW to też inna półka. Czy to się da w ogóle pogodzić? Mam poważne wątpliwości. C5 się sprzedaje głownie dzięki rzeszy wiernych zwolenników komforu przez duże K. inaczej starej wilorybiastej C5 nikt by nie kupował. Decydując sie na taki krok PSA może wiele stracić. Nie każdego stać na C6, poza tym w C6 brakuje kombi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport