mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Następne Porsche nie będą mocniejsze

Następne Porsche nie będą mocniejsze

Całkiem niedawno 200-konne silniki pracowały głównie w autach sportowych. Dziś powoli przestają dziwić czterocyfrowe wartości mocy maksymalnej, ale Porsche temu trendowi powie: dość.

Następne Porsche nie będą mocniejsze
Andreas Preuninger z oddziału Porsche GT wyjawił niedawno, że auta tej marki dotarły już niemal do górnej granicy akceptowalnej mocy. Marka ze Stuttgartu nie zamierza się dalej licytować i wzmacniać silników w swoich wozach. Zamiast tego inżynierowie skupią się na poprawianiu stosunku mocy do masy poprzez pozbywanie się zbędnych kilogramów w projektowanych autach.

To oczywiście nie znaczy, że np. następne Porsche 911 GT3 RS będzie słabsze. Być może będzie nawet delikatnie mocniejsze, ale głównym polem do poprawy jest ciągłe obniżanie wagi samochodów. W ten sposób Porsche chce tworzyć coraz lepsze i coraz szybsze auta, ale nadal będące samochodami łatwymi i przyjemnymi w prowadzeniu nawet dla osób o przeciętnych umiejętnościach.

Przy okazji Andreas Preuninger potwierdził, że w topowej wersji GT3 RS, słynna 911 obejdzie się bez turbosprężarki. Pozostanie wierna wolnossącemu silnikowi, który pozwala łatwiej dozować moc w szybkiej jeździe torowej. Co więcej, wzorem niedawno zaprezentowanego Caymana GT4, 911 GT3 RS otrzyma możliwość zamówienia manualnej skrzyni biegów - również dla zwiększenia frajdy z jazdy. Czy inni producenci sportowych aut pójdą wreszcie tą samą drogą? A może to droga ślepa, która oddanym fanom marki i potencjalnym klientom odbierze ochotę na zakup Porsche? Z pewnością dobrym kierunkiem jest obniżanie masy, a tak długo jak poprawiać się będą osiągi, nikt nie powinien protestować.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 488 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Test Porsche Cayman GT4: Niech Cię diabli

auto motor i sport 2015-06-04

Obóz szkoleniowy spod znaku GT do tej pory był zarezerwowany tylko dla 911 Carrery. Teraz – nareszcie – wpuszczono do niego młodzież. Oto Porsche Cayman GT4.  

Test Porsche Cayman GT4: Niech Cię diabli

auto motor i sport 2015-06-04

Obóz szkoleniowy spod znaku GT do tej pory był zarezerwowany tylko dla 911 Carrery. Teraz – nareszcie – wpuszczono do niego młodzież. Oto Porsche Cayman GT4.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek
Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek
Dwanaście firm jest zainteresowanych budową odcinka trasy S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł.