mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nawet dla Lamborghini - Delphi w Polsce

Nawet dla Lamborghini - Delphi w Polsce

Koncern Delphi już od jedenastu lat prowadzi działalność w Polsce. Blisko 6 tys. miejsc pracy oraz trzydziestokrotny wzrost sprzedaży (komponenty wyprodukowane w polskich zakładach) doskonale odzwierciedla rozwój organizacji Delphi w Polsce.

Nawet dla Lamborghini - Delphi w Polsce

Odbiorcami polskich zakładów Delphi są m.in.: General Motors (w tym Opel), Volvo (zarówno samochody osobowe jak i ciężarowe), Fiat (w tym Alfa Romeo), DaimlerChrysler (Mercedes), Volkswagen, Renault, Saab, Ford (w tym Jaguar), Isuzu, Toyota, PSA Peugeot Citroen, BMW, Daewoo, Rover i Suzuki. Znaczna większość krajowej produkcji jest eksportowana - ponad 80 % udział wartości eksportu w sprzedaży za 2004 roku.

Organizacja Delphi w Polsce skupia sześć zakładów produkcyjnych:

Zakład wiązek w Jeleśni
Fabryka wiązek elektrycznych w Jeleśni to pierwszy i największy zakład Delphi w Polsce. Zatrudnia ponad 2300 pracowników i dostarcza swoje wyroby m.in. do Fiata, Volvo ( w tym przewody światłowodowe), Magneti Marelli, Isuzu, DaimlerChrysler i Volkswagena. Zakład jest światowym liderem Delphi we wdrożeniu techniki światłowodowej. Fabryka uczestniczy w realizacji ogromnych zamówień (elektryczne i elektroniczne systemy rozdzielcze) zdobytych przez koncern na europejskim rynku. Potwierdzeniem wysokich standartów produkcji jest wyróżnienie otrzymane od Volvo za jakość produktów i wdrażanie najnowszych rozwiązań technologicznych.

Zakład pochłaniaczy par paliwa w Błoniu k. Warszawy
Zakład dostarcza pochłaniacze par paliwa oraz zawory recyrkulacji spalin m.in. do BMW, Fiata, Rovera, Saaba i Volvo.

Zakład wymienników ciepła w Ostrowie Wielkopolskim
W 1996 r koncern Delphi kupił Zakłady Sprzętu Mechanicznego w Ostrowie Wielkopolskim. Dziś zakład zatrudniający ponad 670 osób wytwarza m.in. chłodnice, kondensory i grzejniki samochodowe dla takich klientów, jak: Fiat, Opel, Daewoo i Renault (modele Laguna II i Vel Satis). We współpracy z fabryką Delphi Diavia, ostrowski zakład dostarcza swoje produkty do Lamborghini (modele Diablo i Murcielago) oraz Ferrari.
Fabryka rozpoczęła produkcję w ramach prestiżowego kontraktu na dostawę układów klimatyzacji dla różnych modeli grupy Volkswagen (m.in. VW Tuareg, Porsche Cayenne), które dostarczane są do montowni VW w Hanowerze, Bratysławie i Poznaniu. Ostatnio rozpoczęte programy to układy klimatyzacji dla Opla Merivy i nowej Astry.

Fabryka amortyzatorów w Krośnie
We wrześniu 1997 r koncern Delphi nabył od Skarbu Państwa blisko 75% akcji Fabryki Amortyzatorów S.A. Dziś zakład jest całkowicie własnością amerykańskiego koncernu i zatrudnia ponad 1150 osób. Placówka w Krośnie jest wiodącym dostawcą amortyzatorów w Europie Środkowej i Wschodniej.
Schodzące z linii produkcyjnych części dostarczane są do Fiata, Opla, DaimlerChrysler, Suzuki, Daewoo oraz koncernu PSA Peugeot Citroen. Krośnieński zakład produkuje amortyzatory m.in. dla Citroena C3. Warto dodać, że amortyzatory te zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów w krakowskim Centrum Technicznym Delphi.
Zakład w Krośnie dostarcza również sprężyny gazowe do bijącego rekordy popularności na naszym rynku Fiata Pandy (Samochód Roku 2004). Innymi komponentami, które Delphi dostarcza z Polski do tego modelu są kolumny kierownicze z Tychów oraz wiązki elektryczne z Jeleśni. Ważnym odbiorcą amortyzatorów jest także rynek części zamiennych w krajach naszego regionu Europy.

Zakład systemów kierowniczych w Tychach
Zbudowana od podstaw fabryka w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (podstrefa Tychy) zatrudnia obecnie ponad 390 osób i wytwarza kolumny z elektrycznym wspomaganiem (EPS). Jego klientami są Toyota, Saab, PSA Peugeot Citroen, Opel i Daewoo. Fabryka posiada certyfikaty QS 9000, ISO 14001 oraz PN-N 18001 jak też została nagrodzona za współpracę przez zakład Opla w Gliwicach oraz za jakość przez Toyota France.

Zakład przełączników w Gdańsku
W marcu 2001 r, w ramach światowego zakupu działu przełączników (VS/ED) firmy Eaton Corporation przez Delphi w skład polskiej organizacji weszła fabryka przełączników w Gdańsku. Inwestycja wiązała się z m.in. z wybudowaniem nowego zakładu, który do chwili obecnej prace znalazło prawie 700 osób. W wyniku intensywnego rozwoju (sprowadzenie nowych linii produkcyjnych) gdańska placówka, na początku 2003 r, podwoiła swoją powierzchnię produkcyjną i pomocniczą (do 4 tys. m2). Gdańska fabryka wytwarza szeroką gamę przełączników dla największych koncernów m.in. dla Forda, BMW, GM, PSA Peugeot Citroen, Renault i Alfa Romeo.

Ciągły rozwój struktur Delphi w Polsce związany jest z potrzebą spełniania wzrastających wymogów klientów firmy w zakresie technologii i produkcji. Koncern zamierza nadal zwiększać produktywność w zakładach poprzez modernizację maszyn i urządzeń, wdrażanie nowoczesnych technologii oraz zapewnienie jakości w całym procesie projektowania i produkcji.


Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~maco 2008-10-28

A jak to jest w Gdańsku ? dojazd, warunki, klimat, płaca ??

~ELI 2008-09-19

Prosze Was o napisanie szczerosci jak pracuje sie WAM w Delphi tychy. Myśle że jesli człowiek jest zgodliwy robi swoje to jest ok. Ja pracowałam na zakladach papierniczych młodzi przychodzili i po tygodniu odchodzili nie chcioło im sie robic zarobiłam prtzez firme posrednia 9000zł na rekę jest to mało. PozdrawiamWAS wszystkich i życze duzo pieniędzy, bo po to zmieniamy te prace i wymieniamy sie tu opiniami by każdy znalazl to co chce . nara Eli

~Mayday 2008-07-08

Robie w Delphi od jakiegos czasu i jest socznie :D:D

~ziom 2007-11-30

Ile by nie było to i tak jest za mało :)

~tyszanin 2007-11-13

ja też pracuje w delphi tychy i wcale nie jest tak zle mam 9.60zl\h a jak wam sie nie podoba to po co tam pracujecie przeciez nikt was na silę nie trzyma !!!!!!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport