mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nazwa ma znaczenie

Nazwa ma znaczenie

Od dłuższego czasu amerykański Lincoln czyni wiele by wprowadzić swoje modele w elitarną ligę aut luksusowych. Teraz wszystkie luksusowe produkty marki czeka zmiana imion. Czyżby szlachecka zasada "wysoko urodzonych" miała zastosowanie w samochodach XXI wieku?

Nazwa ma znaczenie

Przemianowanie alfabetyczne rozpocznie się jesienią kiedy to Lincoln wprowadzi do sprzedaży swój nowy model crossover. Lincoln Aviator nazywać się będzie Lincoln MKX. Zmiana nazewnictwa samochodów wiąże się głównie z nową strategią marketingową prowadzoną przez amerykańskiego producenta. Szefowie Ford Motor Co., do którego należy właśnie między innymi Lincoln twierdzą, że takie zabieg poprawi image amerykańskiej marki na rynku aut luksusowych. W ostatnich kilku latach Lincoln starał się aby jego produkty były rozpoznawalne w segmencie najdroższych aut. Pierwsze efekty widoczne były już pod koniec 2005 roku kiedy to w ciągu 11 miesięcy Amerykanie uzyskali wzrost sprzedaży samochodów o 11% w analogicznym okresie roku 2004.

 

„Uważamy, że istotną rzeczą jest budowanie marki między innymi przez zastosowanie alfabetycznego nazewnictwa. Jest to w pewnym sensie poziom mówiący o luksusie” – powiedziała rzeczniczka Lincolna, Sara Tatchio.

 

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Lincolna wynika, że właściciele amerykańskich modeli bardziej przywiązują uwagę do nazwy konkretnego auta, np. Town Car, Aviator czy Navigator, niż samej marki. Zdaniem Tatchio, wprowadzenie nowego systemu niejako zmusi samych właścicieli do częstszego używania słowa Lincoln.


Firma najprawdopodobniej zrezygnuje z przemianowania na nowy system modelu Zephyr, który został wprowadzony do handlu we wrześniu ubiegłego roku. Alfabetyczne nazwy będą pojawiać się wraz z debiutami nowych modeli.

 

Czy zatem zmiana nazw produktów przysporzy Lincolnowi większy szacunek i pozwoli popularnością dorównać luksusowym samochodom Mercedesa, BMW, Jagura, Audi czy Lexusa? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie jednak przykład amerykańsko-japońskiej Acury mówi sam za siebie. Należąca do Hondy, firma Accura zastosowała alfanumeryczne nazewnictwo w 1995 i aktualnie jest jedną z najprężniej rozwijających się marek na północnoamerykańskim rynku.

Czytaj także:

Japoński luksus w cenie 2005-12-05

Luksusowe aspiracje Cadillaca 2005-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport