mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nexteer Automotive zainwestuje 12 mln USD

Nexteer Automotive zainwestuje 12 mln USD

Koncern Nexteer Automotive, posiadający swoje największe fabryki w Polsce, zainwestuje około 12 milionów dolarów w nową infrastrukturę testową, która pomoże w stworzeniu ciszej i płynniej pracujących elektrycznych układów kierowniczych (EPS) dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Technologie rozwijane dzięki nowej inwestycji mają zapewnić hybrydowym i elektrycznym modelom światowych producentów znaczną poprawę komfortu jazdy.

Nexteer Automotive zainwestuje 12 mln USD
Produkowane obecnie samochody charakteryzują się coraz mniejszym poziomem hałasu we wnętrzu pojazdu. Wpływ na to ma nie tylko lepsze wyciszenie komory silnika czy wnętrza samochodu, lecz także używanie elektrycznych i hybrydowych układów napędowych bądź takie systemy, jak np. start-stop. Jak wskazują inżynierowie Nexteer Automotive, redukcja decybeli wytwarzanych przez dźwięk silnika skłoniła światowych producentów do obniżenia hałasu innych podzespołów, w tym układów kierowniczych.

- Obecnie, by zwiększyć poziom komfortu swoich nowych modeli, producenci samochodów domagają się coraz bardziej wyrafinowanych, niemal bezgłośnych elektrycznych układów kierowniczych. Zaawansowana infrastruktura testowa pozwoli naszym inżynierom na gromadzenie nowych danych dotyczących interakcji elektrycznych systemów wspomagania z innymi systemami podwozia. W dłuższej perspektywie nasza inwestycja w zakresie badania hałasu i eliminowania wibracji systemów EPS pozwoli także koncernom na rozwiązanie kwestii hałasu i drgań już w początkowym procesie projektowania samochodu a także obniżenie kosztów rozwoju produktu – mówi Paul Poirel, główny inżynier Nexteer Automotive Europe.

Najczęstszymi źródłami hałasu niektórych systemów EPS, są piski, hałas obrotowy, grzechotanie oraz stuki powstające w momencie kręcenia i zmiany kierunku ruchu koła kierownicy. Precyzyjne konstrukcje mechaniczne oraz zawansowane oprogramowanie sterujące systemem wspomagania Nexteer minimalizują tymczasem hałasy i drgania.

- Jako inżynierowie Nexteer Automotive jesteśmy zaangażowani w projektowanie pojazdów od samego początku prac nad danym modelem, nawet na trzy – cztery lata przed rozpoczęciem produkcji. Podczas wstępnych faz projektowania konkretnego modelu gromadzimy i analizujemy dane z testów drogowych, które przekazujemy następnie do naszego działu rozwoju. To pozwala nam na osiągnięcie właściwego kompromisu pomiędzy pracą części mechanicznych a oprogramowaniem układu EPS. Nasza technologia gwarantuje chichą pracę układu zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu okresu gwarancyjnego samochodu – mówi Abdellatif Boudia, NVH menedżer i inżynier systemów EPS w Nexteer Automotive Automotive Europe.

Precyzyjna  kontrola tolerancji mechanicznych i konstrukcja silnika elektrycznego pozwala firmie zminimalizować hałas powstający w czasie obracania koła kierownicy, chroniąc przed uciążliwymi dla kierowcy wibracjami. Ponadto oprogramowanie elektrycznych układów EPS w danym modelu dostrajane jest do lokalnych warunków drogowych regionu, w którym model ten jest sprzedawany. Inżynierowie Nexteer Automotive prowadzą również codzienne kontrole w komorze akustycznej, pozwalające na bieżąco badać produkowane przez nich systemy EPS pod względem hałasu.

Inwestycje w nową infrastrukturę testową Nexteer w siedzibie firmy w Saginaw wzmocnią korelację pomiędzy testami na stanowiskach badawczych a torem testowym. Firmowy tor testowy będzie natomiast rozbudowany w celu poszerzenia możliwości symulacji rzeczywistych warunków drogowych.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport