mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nie będzie Alfy Milano...

Nie będzie Alfy Milano...

Zapowiadana na ten tydzień prezentacja następcy Alfy Romeo 147, który miał się nazywać Milano, nie odbędzie się. Nieoczekiwanie bowiem pojawiły się problemy z nazwą modelu, który najprawdopodobniej przywdzieje nazwę Giullietta.

Nie będzie Alfy Milano...

Jeszcze w piątek wydawało się, iż wczoraj albo najpóźniej dziś dojdzie do pierwszej prezentacji nowego modelu Alfy Romeo z segmentu C. Jednak pod wieczór pojawiły się pierwsze oznaki, iż może dojść do przesunięcia tego terminu. Dziś wiemy już dlaczego, nie wiemy natomiast, na kiedy przesunięty został ten termin.

Całe zamieszanie wywołane zostało przez protest pracowników Alfy Romeo z Mediolanu i okolic. Mediolan (z wł. Milano) to bowiem miejsce narodzin włoskiej marki przed prawie 100 laty, na którego cześć miał się nazywać najnowszy model Alfy. Miał... ale nie będzie, gdyż oburzeni pracownicy nie chcą, by od nazwy ich miasta nazywać nowy model Alfy, skoro sama firma odcina się od Mediolanu.

Jeszcze dwie dekady temu w zakładach Alfy w Mediolanie pracowało ok. 20 tys. osób z samego miasta i okolic. Dziś, po zakończeniu produkcji samochodów w 2000 roku, zatrudnionych w tym mieście jest zaledwie niecałe 250 osób (głównie projektanci i inżynierowie), którzy i tak na początku przyszłego roku mają zostać przeniesieni do Turynu.

Z tego też powodu władze włoskiego koncernu postanowiły tuż przed pierwszą prezentacją auta podjąć decyzję o zmianie nazwy nowego modelu. Choć podobno wszystkie materiały prasowe i reklamowe zostały już wydrukowane z nazwą Milano. Jednak Fiat ma już pewne doświadczenie ze zmianą nazwy "za pięć dwunasta". Bardzo podobna sytuacja miała już miejsce w 2003 roku. Wówczas to do sprzedaży wchodził nowy model Fiata z segmentu A. Początkowo miał się nazywać Gingo, jednak protest wówczas wniosło Renault, które uważało, iż ta nazwa zbytnio będzie się kojarzyć z ich modelem, również z segmentu A, Twingo. Szybka zmiana nazwy, jak się okazało już dość szybko, nie miała negatywnego wpływu na dalsze losy modelu. Fiat Panda, nie tylko zdobył tytuł Samochodu Roku 2004, ale do dziś należy do liderów wśród europejskiej klasy małych aut.

Co ciekawe, w tym przypadku Włosi nie będą szukać nowego imienia dla swojej nowości, tylko najprawdopodobniej zdecydują się na nazwę doskonale znaną i kojarzoną już z marką Alfa Romeo. Model Giullietta już bowiem dwukrotnie pojawiał się w sprzedaży. Po raz pierwszy na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, drugi raz w latach 1977-1985.

Wprawdzie nie wiadomo, kiedy po raz pierwszy zostanie zaprezentowana nowa Alfa Romeo (a nawet, kiedy poznamy jej nazwę), to raczej nie zmieni się termin jej debiutu rynkowego. Jeśli już żadne nieprzewidziane okoliczności nie nastąpią, wówczas następca modelu 147 trafi do sprzedaży z początkiem przyszłego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Cena podstawowa już od: 75 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie...

Premiery 2016-11-16

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Aktualności 2016-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport