mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nie będzie Fiata, będzie...

Nie będzie Fiata, będzie...

Owocem przejęcia przez Fiata koncernu Chrysler są spore reorganizacje we włoskiej firmie. I to dość spore. Zarząd Fiata wyraził właśnie zgodę na reorganizację spółki i utworzenie Fiat Chrysler Automobiles, która to spółka ma lepiej radzić sobie w roli światowego producenta samochodowego.

Nie będzie Fiata, będzie...
Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, zarząd włoskiego koncernu rozpatrywał różne sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy. W efekcie stworzona została całkowicie nowa spółka, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do największych światowych konkurentów. Fiat Chrysler Automobiles N.V. będzie zarejestrowana w Holandii i stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie.

- Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią - powiedział John Elkann, prezes Fiata.

- Dzisiejszy dzień - stwierdził z kolei Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group - jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze. Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu.

Propozycja zatwierdzona przez zarząd Fiata przewiduje, że obecni udziałowcy Fiata otrzymają jedną nowo wyemitowaną akcję FCA dla każdej posiadanej akcji Fiata oraz że akcje FCA będą notowane na New York Stock Exchange a także na Mercato Telematico Azionario w Mediolanie. FCA będzie miała siedzibę dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii, ale wybór ten nie będzie miał wpływu na opodatkowanie, któremu podlegać będą spółki Grupy w poszczególnych krajach, w których prowadzona będzie ich działalność.

FCA przyjmie system, który umożliwi również emisję specjalnych akcji z prawem do głosowania. Akcjonariusze Fiata, którzy będą uczestniczyć w zgromadzeniu spółki, które zostanie zwołane, aby przegłosować propozycję i zostaną udziałowcami spółki aż do zakończenia całej operacji, niezależnie od głosu oddanego na zgromadzeniu, będą mieć prawo do otrzymania, oprócz nowo wyemitowanych akcji FCA, takiej samej liczby akcji specjalnych z prawem głosu, które regulowane będą specjalnymi warunkami.

Doprowadzenie operacji do końca zależeć będzie od kilku warunków, takich jak stanie się spółką notowaną na giełdzie nowojorskiej NYSE oraz, że maksymalna kwota odszkodowań z tytułu skorzystania przez akcjonariuszy Fiata z prawa odstąpienia, a także z ewentualnego prawa sprzeciwu przez wierzycieli nie przekroczy 500 milionów euro. Spółka będzie notowana na MTA w Mediolanie po rozpoczęciu jej notowania na NYSE.

Zakończenie operacji spodziewane jest przed końcem roku.

Aktualna organizacja oparta na czterech regionach operacyjnych nadal pozostanie centralną osią nowej spółki. Wszystkie struktury, które wejdą w skład FCA będą kontynuowały swoją misję, w tym oczywiście zakłady produkcyjne we Włoszech i na świecie, bez żadnego wpływu na poziom zatrudnienia.

Na początku maja 2014 zaprezentowany zostanie długoterminowy plan strategiczny rozwoju Fiat Chrysler Automobiles.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport