mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nie będzie fabryki Jaguara w Polsce

Nie będzie fabryki Jaguara w Polsce

Zła wiadomość dla wszystkich, którzy czekali na fabrykę Jaguara w naszym kraju. Polska niestety przegrała walkę ze Słowacją, gdzie ostatecznie zostanie ulokowana inwestycja o wartości prawie miliarda funtów.

Nie będzie fabryki Jaguara w Polsce
Nowa fabryka Jaguara powstanie na Słowacji, w czwartym największym mieście w tym kraju. Będzie to Nitra, miasto położone 100 kilometrów na wschód od Bratysławy. Fabryka ruszy już w 2018 i będzie produkować rocznie do 300 tys. egzemplarzy. Będzie to pierwsza fabryka koncernu Jaguar Land Rover w Europie poza Wielką Brytanią.

W wyścigu o fabrykę oprócz Polski startowały jeszcze rządy Węgier, Meksyku i Stanów Zjednoczonych. Kilka tygodni temu indyjskie media informowały, że to Polska znajduje się na czele listy, ale jak widać doniesienia się nie sprawdziły.

Typowaną lokalizacją pod polską fabrykę był teren należący do Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej pod Jaworem. Wicepremier Janusz Piechociński potwierdzał nawet, ze polski rząd prowadzi rozmowy z partnerem z sektora motoryzacyjnego, jednak nazwa była owiana tajemnica.

Na Słowacji zlokalizowanych jest kilka fabryk zachodnich koncernów. W Żylinie znajduje się fabryka Kia, w Trnavie zainwestował koncern PSA, a w Bratysławie koncern VAG.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Jaguar
Tematy w artykule: Jaguar

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

Lechu1984 2015-08-18

Nic nowego, jak zwykle Polska w tyle...

~aaa 2015-08-14

a co w tym dziwnego -skoro negocjacje prowadził polski DUCE...

~andy 2015-08-13

PO czy komu innemu, to do tej pory nie udało się ściągnąć zbyt wiele biznesu samochodowego. Widać firmy biznesowe kierują się innymi kryteriami niż tymi oklepanymi prasowymi frazesami. Skoro do nas nie przychodzą, to widocznie im się nie opłaca. Skoro im się nie opłaca, to czy ma opłacać (nieopłacać!) się nam? Na pewno zwykły Kowalski nigdy się nie dowie jaki był powód rezygnacji. Patrząc na ilość i jakość biznesu samochodowego w malej Słowacji czy też niewielkich Węgrzech, to powinny już być krajami mlekiem i miodem płynącymi. Chyba jednak tak dobrze nie jest. I sądzę, że nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

~Jan 2015-08-13

A Potem Polacy jeżdżą tam pracować.

~Motozibi 2015-08-13

"Jak do tej pory to PO zainteresowane jest własną kasą," - bo to nie była ( i nie jest) partia z jakąś ideą polityczną. To partia czysto ekonomiczna, wzajemnych powiązń i kasy dla siebie i swoich kolegów. Nie zależało im na kraju tylko na własnych interesach. Inwestor "nie dał zarobić", to fabryka poszła na Słowację. Bo po co im taka fabryka?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport