mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nie będzie (na razie) nowego Lancera Evo, będą kolejny PHEV-y

Nie będzie (na razie) nowego Lancera Evo, będą kolejny PHEV-y

O przyszłych modelach Mitsubishi, o tym, czy firma będzie stawiać głównie na technologię PHEV, czy na auta elektryczne, o udziale w sportach motorowych - na te i na inne tematy rozmawiamy z Osamu Masuko, prezesem zarządu Mitsubishi Motors Corporation.

Nie będzie (na razie) nowego Lancera Evo, będą kolejny PHEV-y
Co MMC zamierza robić, by dalej dynamicznie się rozwijać?
Jesteśmy firmą zorientowaną na nowe technologie a nasza najnowsza strategia zakłada koncentrację na samochodach typu SUV, które od lat są specjalnością Mitsubishi i rozwiązaniach proekologicznych. Rynek nam sprzyja, gdyż segment SUV rośnie bardzo dynamicznie a jednocześnie Europa wyróżnia się wyjątkowo restrykcyjnymi przepisami w kwestii emisji CO2 i ochrony środowiska. Już dziś wiadomo, że te normy zostaną jeszcze bardziej zaostrzone do roku 2020 a potem 2025. Obecnie mamy już za sobą wyjątkowo udaną europejską premierę rynkową modelu Mitsubishi Outlander PHEV i okazało się, że w niektórych krajach Outlander PHEV okazał się bestsellerem, notując fantastyczne wyniki sprzedaży.

Czy Outlander PHEV jest zatem najważniejszym modelem w gamie Mitsubishi?
Outlander PHEV to bardzo ważny model dla Mitsubishi -  jest SUV-em i ma napęd PHEV, co idealnie pasuje do naszych założeń strategicznych, ale jest też pierwszym na świecie SUV-em z tak innowacyjną technologią PHEV. Dlatego korzystamy z naszej przewagi, tyle o nim mówimy i zamierzamy wprowadzać wersje PHEV innych modeli Mitsubishi.

Czy planujecie opracowanie nowego elektrycznego samochodu – następcy modelu i-MiEV, czy będziecie się koncentrować na samochodach z napędem PHEV?
Jeśli chodzi o auta elektryczne, to oferujemy obecnie Mitsubishi i-MiEV, który jest mini samochodem – tzw. k-car. Opracowujemy już jego następcę. Napęd EV sprawdza się świetnie w małych autach miejskich, ale w przypadku większych aut wydaje nam się, że napęd PHEV będzie lepiej przyjęty przez rynek niż EV, dlatego samochody z napędem PHEV będą stanowić większość – to w przyszłości będzie dla nas najważniejszy napęd.

Mitsubishi notuje rekordowe wyniki finansowe w tym roku – na co firma zamierza przeznaczyć te zyski, by przyspieszyć swój rozwój?
Zgodnie z założeniami nowego planu biznesowego, który na razie świetnie zdaje egzamin, naszą receptą na dalszy rozwój są SUV-y, crossovery i auta 4x4. W tym roku zadebiutuje nowy model pickupa (debiut w Europie nowego L200 w połowie przyszłego roku - przyp. red.), w przyszłym roku czeka nas premiera nowego Mitsubishi Pajero Sport, a w 2016 roku zadebiutuje całkowicie nowe Mitsubishi ASX. Jeszcze w tym samym roku w gamie ASX pojawi się także model z napędem PHEV.

A kiedy zadebiutuje nowe Pajero?
Wprowadzimy na rynek zupełnie nową generację Mitsubishi Pajero w 2018 roku.

Czy będzie to crossover, czy nadal prawdziwa terenówka?

Zgodnie ze swoim rodowodem i licznymi sukcesami rajdowymi, Mitsubishi Pajero następnej generacji będzie prawdziwie terenowym SUV-em.

A Mitsubishi Lancer? Czy planujecie nową generację tego modelu?
Rzeczywiście, na niektórych rynkach sedany są potrzebne i ważne, dlatego wraz sojuszem Nissan-Renault zaczęliśmy przyglądać się projektowi wspólnych płyt podłogowych. Istnieje możliwość, że za kilka lat opracujemy model typu sedan z segmentu C wspólnie z sojuszem Nissan-Renault, lecz w tej sprawie nie zapadły jeszcze żadne decyzje.

A co z nowym Mitsubishi Lancer Evolution?
Otrzymujemy wiele zapytań o ten samochód, który jest bardzo ceniony i znany – jesteśmy za nie bardzo wdzięczni, jednak w tym momencie nie mamy planów dotyczących sukcesora tego modelu.



Jeśli Mitsubishi myśli o nowym sportowym modelu o świetnych osiągach, czy prezentowany w Paryżu Outlander-PHEV Concept-S mógłby być zapowiedzią takiego supersportowego następcy Lancera Evolution?
Oczywiście sporty motorowe i sportowe samochody o nieprzeciętnych osiągach są nadal oczkiem w głowie Mitsubishi – w ubiegłym i bieżącym roku startowaliśmy w słynnym górskim wyścigu Pikes Peak w Kolorado z bardzo dobrymi rezultatami. W klasie aut elektrycznych zdobyliśmy 1. i 2. miejsce oraz 2. i 3. miejsce w klasyfikacji generalnej! Jeśli auta elektryczne mogą być tak szybkie i bezpieczne, zamierzamy kontynuować ściganie. W jaki sposób przeniesiemy tę technologię do samochodów seryjnych, to już inna historia.

Jakie są zatem plany Mitsubishi Motors w kwestii motorsportu – na przykład rajdu Dakar czy rajdów WRC, w których firma odnosiła tak spektakularne sukcesy?
Wspomniałem już o wyścigu Pikes Peak, w którym będziemy nadal brać udział, ale warto wspomnieć także o rajdach terenowych – przez ostatnie 2 lata bierzemy udział w bardzo trudnym terenowym rajdzie Asia Cross Country Rally, zwanym azjatyckim Dakarem. Mitsubishi Outlander PHEV wrócił właśnie z pustynnego, morderczego rajdu Australasian Safari Rally, który odbywa się na bezdrożach Australii. Asia Cross Country Rally ma 2000 km długości, a trasy Australasian Safari Rally to aż 3500 km. Outlander PHEV z powodzeniem ukończył te rajdy, pomimo tego że teren i warunki, w których się odbywały, były ekstremalnie trudne. W przyszłości będziemy z pewnością uczestniczyć w rajdach i stawiamy na samochody z napędem PHEV.

Czy mógłby Pan wymienić najważniejsze cele Mitsubishi Motors, dotyczące sprzedaży i pozycji rynkowej na najbliższe lata?
Naszym celem nr 1 jest przynoszenie zysku, gdyż jeśli firma nie przynosi zysków, nie może się rozwijać. W związku z tym będziemy realizować zyskowne projekty a dzięki nim podwyższymy inwestycje w dział badań i rozwoju R&D, nowe technologie, zaoferujemy lepszą jakość i lepiej zadbamy o naszych pracowników.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Cena podstawowa już od: 99 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Cena podstawowa już od: 229 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Cena podstawowa już od: 69 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja Cross

Nowe wcielenie Mitsubishi Eclipse - wersja...

Aktualności 2017-02-17

Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy

Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy

Aktualności 2017-02-16

Komentuj:

~ja 2014-10-30

niech zrobią zatem Lancera PHEVa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.
Odgadnij model Odgadnij model