mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nie będzie tanich stacji Lotos

Nie będzie tanich stacji Lotos

Lotos zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek "taniej" sieci stacji paliw. Przyjęte kierunki rozwoju sprzedaży detalicznej przewidują, że do 2010 roku udział Grupy Lotos w rynku detalicznym paliw powinien osiągnąć od 10 do 12 %.

Nie będzie tanich stacji Lotos

Obecnie Lotos Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, bezpośrednio konkurując z najsilniejszymi koncernami. Udział Lotosu w rynku wynosi teraz 5,7%. Aktualnie w strukturze sieci funkcjonują trzy systemy zarządzania. 80 stacji to obiekty w własne, 43 to stacje partnerskie , a 239 patronackie. Łączna liczba stacji Lotosu powiększy się o 39 obiektów zakupionych pod marką Esso od amerykańskiego koncernu ExxonMobil oraz o planowane 22 stacje funkcjonujące pod logo Slovnaft, na zakup których została podpisana we wrześniu umowa przedwstępna. Po przejęciach udział Lotosu w detalicznym rynku paliw w Polsce wzrośnie w 2006 r. do 7,5 – 8%. Docelowo w 2010 r. spółka chciałaby osiągnąć poziom 10 – 12%.

Zarząd Lotos Paliwa podjął decyzję o wybraniu określonych kierunków działań po wnikliwej analizie rynku detalicznej sprzedaży paliw w kraju. Wynika z niej, że konsumpcja paliw będzie rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych. Na rynku obserwuje się też tendencje do konsolidacji podmiotów zajmujących się sprzedażą paliw.

Już rozpoczęło się włączanie do sieci stacji Esso. W 2006 r. proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci się zakończy. Wszystkie obiekty będą podlegać zmianie wizerunku, co ma zagwarantować pełną identyfikację wizualną z marką Lotos. Rozszerzeniu ulegnie wdrożony już  program flotowy. Dodatkowo będą kontynuowane prace nad uruchomieniem programu lojalnościowego, który obejmie pełną, rozszerzoną sieć stacji. Tam, gdzie jest to technicznie możliwe obiekty własne i partnerskie, a także przejmowane stacje Esso, zostaną doposażone w stanowiska do tankowania LPG. Lotos będzie zwiększał też liczbę własnych stacji, tak aby na koniec 2006 r. mieć ich 150.

Budżet Projektu "Prosta" szacowany był na poziomie ok. 650 mln zł. Dotychczas na inwestycje przeznaczono ok. 490 mln zł z czego około 278  mln zł na przejęcie sieci Esso i 61 mln zł na zakup stacji Slovnaft.

Czytaj także:
Samoobsługa w Orlenie (2005-07-20)

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport