mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niemcy: Tak drogo jeszcze nie było

Niemcy: Tak drogo jeszcze nie było

Niemiecki rynek samochodowy ewidentnie przeżywa lekkie załamanie. Nie dość, że nasi zachodni sąsiedzi w ubiegłym roku kupili mniej aut niż w latach poprzednich to na dodatek wrosły średnie ceny pojazdów u niemal wszystkich producentów. Specjaliści zgodnie mówią - tak drogow w Niemczech jeszcze nie było.

Niemcy: Tak drogo jeszcze nie było
Podwyższenie podatku dochodowego, ogólny wzrost cen i zwiększający się udział pojazdów służbowych na niemieckim rynku motoryzacyjnym to według instytu B&D Forecast, główne przyczyny wzrostu średnich wartości cen przypadających na jedno auto. Najwięcej w 2007 roku na jednym samochodzie zarobiało Porsche - 82 000 euro.

Według doniesień niemieckich mediów powołujących się na raport firmy B&D, w 2007 roku zwiększył się także udział w rynku samochodów rejestrowanych jako auta służbowe. To one według instytutu badawczego przyczyniły się w głównej mierze do wzrostu średnich cen. Różnica w cenie pomiędzy takim modelem, a jego odpowiednikiem dla klienta prywatnego to około 4000 euro więcej, które trzeba wyłożyć na stole u dilera.

Poza Porsche czołówkę najwięcej zarabiających na jednym egzemplarzu okupują trzy inne niemieckie marki: BMW, Mercedes-Benz i Audi. Bawarczycy na jednym samochodzie zarobili w ubiegłym roku średnio 37 229 euro, auta z gwiazdą kosztowały z kolei średnio 36 103 euro, zaś do kasy trzeciego producenta z Ingolstadt trafiało za każdy pojazd 35 500 euro. Produkujący i sprzedający najwięcej aut w Europie, Volkswagen zarobiał średnio na aucie 22 200 euro.

Komentuj:

~sergiey 2008-01-07

troche nieprecyzyjnie to wszystko jest przedstawione: raz jest napisane "zarobili" a drugi raz "kosztował". Skoro ktoś za samochód płaci 10 tys to nie znaczy że ktos tyle zarobil tylko tyle ma przychodu. Czyzby brak podstaw znajomości ekonomi?

~huhu 2008-01-07

Co znaczy "zarobiać"?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Od wczoraj uległa zmianie organizacja ruchu na budowanym odcinku drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Lubin Południe a Legnica Północ. Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka o długości 6 km.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech