mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niemieckie auta trują najbardziej

Niemieckie auta trują najbardziej

Francuskie, włoskie i japońskie marki samochodowe wyraźnie zdystansowały marki niemieckie w redukcji emisji CO2. W zeszłym roku najniższą średnią emisją dwutlenku węgla może się pochwalić koncern PSA Peugeot Citroen.

Niemieckie auta trują najbardziej

Średni poziom emisji CO2, liczony w oparciu o faktyczne wyniki sprzedaży poszczególnych modeli i wersji, francuskiego koncernu PSA w ubiegłym roku wyniósł 142 g/km i był o 2,7% niższy niż przed rokiem. Dzięki temu udało się prześcignąć poprzedniego zwycięzce tego ranknigu - koncern Fiat - który także zanotował poprawę w tej kwestii, ale tylko o 0,5%, z 145 do 144 g/km. Trzecie miejsce na liście zajął kolejny przedstawiciel francuskiej motoryzacji - Renault, z wynikiem 147 g/km, o 0,8% lepszym niż rok wcześniej. Właściwie tylko pierwsza dwójka ma realne szanse, by osiągnąć zakładany średni poziom emisji CO2 na poziomie 140 g/km, który branża motoryzacyjna zobowiązała się uzyskać do przyszłego roku (z obecnych 160 g/km).

Największą poprawę w ubiegłym roku w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla udało się uzyskać dwóm japońskim producentom - Toyocie (o 5,0%) i Hondzie (o 3,8%), które uzyskały odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu.

Na końcu listy plasują się takie koncerny, jak DaimlerChrysler (188 g/km), BMW (184 g/km) oraz Mazda (173 g/km). Co ciekawe, nie wszyscy producenci, jacy brali udział w badaniu (tylko te koncerny, których sprzedaż przekroczyła w 2006 r. 200 tys. egzemplarzy), uzyskali postęp w tej dziedzinie. W przypadku DaimlerChrysler średnia emisja dwutlenku węgla wzrosła o 2,8%;  Suzuki o 1,8%; zaś Volkswagena o 0,9%.

Ciekawie wygląda łączne zestawienie dla wszystkich producentów z danego kraju. Największy postęp uczyniły tu marki japońskie (-2,8%), na czele znajdują się koncerny francuskie i japońskie (144 g/km), zaś najgorzej wypadają auta pochodzenia niemieckiego (173 g/km; +0,6%).

koncern
średni poziom emisji CO2 w 2005 (g/km)
średni poziom emisji CO2 w 2006 (g/km)
zmiana
PSA Peugeot Citroen
Fiat
Renault
Toyota
Honda
General Motors
Ford
Suzuki
Volkswagen
Hyundai
Nissan
Mazda
BMW
DaimlerChrysler
146
144
148
161
160
157
163
164
165
168
171
177
188
182
142
144
147
153
154
157
162
166
166
167
168
173
184
188

-2,7%
-0,5%
-0,8%
-5,0%
-3,8%
-0,3%
-0,5%
1,8%
0,9%
-0,8%
-1,6%
-2,0%
-2,5%
2,8%

niemieckie
francuskie
francuskie + włoskie
japońskie
172
147
147
166
173
144
144
161
0,6%
-1,9%
-1,6%
-2,8%

 

Tematy w artykule: CO2

Podobne wiadomości:

Dwudrzwiowa Klasa S?

Dwudrzwiowa Klasa S?

Samochody luksusowe 2009-03-20

Tak naprawdę dwudrzwiowa Klasa S to żadna nowość. Formalnie ten samochód przez lata funkcjonował jako model CL. Tym razem jednak na wzór Klasy E i CLK niemiecki producent zamierza ujednolicić nazewnictwo.

Iveco bez MAUT

Iveco bez MAUT

Ciężarówki i Autobusy 2013-08-28

Komentuj:

~trocki 2007-11-21

troche masz racje zmac, ale z drugiej strony wladze unijne chcą wplynąc na producentow by ci wytwarzali coraz mneijsze a przy tym oszczedniejsze i bardziej ekologixczne silniki

~zmac 2007-11-19

Bez sensu. Przecież taki Citroen czy Fiat sprzedaje głównie małe samochody z niewielkimi silnikami, a np. BMW nie da się kupić z silnikiem 1.2l. Powinni brać pod uwagę ilość CO2/km/pojemność silnika i wtedy dopiero by było wiadomo kto robi najczystsze silniki. P.S. Ciekawe jaki wynik w teście miało by Ferrari.

~krejzi 2007-11-16

no ale tylko niemieckie marki zaprezentowane na liście mają konkretne auta sportowe z mocnymi silnikami, wiekszosc pozostałych marek lubuje sie w malych i oszczednych modelach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.