mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niemieckie przymierze na rzecz diesli

Niemieckie przymierze na rzecz diesli

Audi, BMW, Mercedes oraz Volkswagen planują wspólnie promować na rynku amerykańskim jednostki wysokoprężne z najnowocześniejszą technologią Bluetec.

Niemieckie przymierze na rzecz diesli

Ponieważ sprzedaż samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Stanach Zjednoczonych jest marginalna (tylko ok. 5%), niemieckie firmy chcą spopularyzować ten rodzaj napędu na największym rynku motoryzacyjnym i przynajmniej zbliżyć się do europejskiego poziomu, gdzie diesle stanowią ok. 50% spośród nowo sprzedawanych aut. W tym celu ma ruszyć kampania społeczna skierowana do Amerykanów, współpraca aż czterech firm ma też zaowocować redukcją kosztów, a tym samym możliwością sprzedaży po niższej cenie. Głównym rywalem dla diesli będą auta o napędzie hybrydowym, w których specjalizują się japońskie marki i które już zyskały sporą popularność wśród Amerykanów.

Co ważne, jednostka Bluetec spełnia wszystkie najsurowsze normy emisji zanieczyszczeń, jakie obowiązują w USA.

Technologia Bluetec została wymyślona przy współpracy Mercedesa z Boschem (dostawca komponentów). Wykorzystuje ona nowe rodzaje katalizatorów oraz filtrów cząstek stałych i dzięki temu jest określana jako "najczystszy diesel świata".


Czytaj także:
Bluetec w Europie do 2008 (2006-02-28)

Najczystszy diesel (2006-01-18)


Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~Piotrek 2006-10-09

Chodziło mi o to, że biorąc powiedzmy 130KM benzyne i diesla, który będzie emitował jaką ilość zanieczyszczeń. Z tego co mi na uczelni wykładali to ponoć diesle (w porownaniu do bezyny) wypluwają ogromne ilości aerozoli i NOx i innych związków, których w benzynie jest dużo mniej, lub prawie w ogóle a własnie one mają najgorsze dla środowiska własciwosci - aerozole rozwalają układ oddechowy człowieka, a reszta to gazy mocno cieplarniane + NOx bardzo łatwo przyczynia się do tworzenia szkodliwego ozonu troposferycznego. Cenie diesle za ich ekonomiczność ale benzyna wydaje mi się bardziej czysta i kulturalna w działaniu, nawet w porównaniu do najnoszych common-raili.

~Podpis: 2006-10-09

Poitrek - to jest trochę inaczej, one emitują różne rodzaje zanieczyszczeń A tak przy okazji, diesle spełniające euro4 w stanach nie spełniały już wcześniej obowiązujacych norm..... Popularność w stanach ma jeszcze jeden powód - tam olej napędowy bywa droższy od benzyny, u nas (w UE) też by tak było, gdyby nie sztuczne kreowanie różnych stawek cenowych za pomocą akcyzy.....

~Piotrek 2006-10-09

Ciekawe jak duża jest różnica w emisji zanieczyszczeń między najczystszym dieslem a najczystszą benzyną (o porównywalnej mocy).

~Greg1 2006-10-09

każdy normalny człowiek w US wie, że na diesel jeżdżą ciężarówki. I niech tak pozostanie. Chociaż ja osobiście wolę benzynę, a przy takiej podaży samochodów TD na rynku benzyna będzie coraz tańsza. :-)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport