mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nieszczelna Mazda 5

Nieszczelna Mazda 5

Nieszczelności w jednym z konektorów przedniej wiązki elektrycznej są powodem rozpoczęcia kampanii serwisowej modelu Mazda 5. Do serwisów Mazdy w naszym kraju wezwanych zostanie 50 egzemplarzy tego minivana.

Nieszczelna Mazda 5
Mazda Motor Logistics Europe Oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych egzemplarzach modelu Mazda 5 (CW) z silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6, wyprodukowanych w Japonii, w okresie od 1 października 2010 r. do 7 listopada 2012 r., może wystąpić niedostateczne uszczelnienie jednego z konektorów przedniej wiązki elektrycznej, do którego podłączony jest moduł sterujący świec żarowych. Ze względu na miejsce jego instalacji w konektorze podczas jazdy w deszczu i/lub mycia pojazdu może zbierać się woda, a następnie dostawanie się tej wody do wnętrza modułu sterującego świec żarowych.

Jeśli woda dostanie się do środka modułu, to spowoduje korozję jego obwodów elektronicznych i elektrycznych. W najgorszym przypadku może nastąpić przegrzanie i nadtopienie/stopienie się modułu, a nawet zapłon.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 50 egzemplarzy modelu Mazda 5 z silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6.

Polski oddział Mazdy poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz konieczności przeprowadzenia naprawy. Naprawa polega na sprawdzeniu stanu złącza elektrycznego i modułu sterującego świec żarowych oraz jego przeniesieniu w miejsce nienarażone na działanie wody. Niezależnie od powyższych działań w przypadku stwierdzenia dostania się wody lub korozji styków modułu jest on wymieniany na nowy.

Podobne wiadomości:

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Mazda 3 po liftingu - ceny w Polsce

Aktualności 2016-12-21

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.