mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niewielki spadek boomu na nowe

Niewielki spadek boomu na nowe

Mimo iż lipcowa sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku była o 6,25% niższa niż w czerwcu br., to jednak był to najlepszy lipiec od czasu naszej akcesji w szeregi Unii Europejskiej.

Niewielki spadek boomu na nowe

W ubiegłym miesiącu, jak podaje instytut Samar, w polskich salonach kupionych zostało 24.183 auta, to lepiej aż o 28,2% niż przed rokiem. Wakacje sprawiły jednak, że zahamowany został nieznacznie comiesięczny wzrost sprzedaży. Poza styczniem i lutym, we wszystkich pozostałych miesiącach sprzedaż była wyższa niż w lipcu. Co ciekawe też, wakacje nie wpłynęły ujemnie na liczbę sprowadzonych do kraju samochodów używanych. Skumulowana liczba zakupionych nowych aut po siedmiu miesiącach wynosi już 173.784 egzemplarze, o 25,4% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Niemal identyczne są pierwsze dziesiątki najbardziej popularnych w naszym kraju marek w zestawieniu miesięcznym oraz rocznym. Swoją przewagę powiększa stopniowo Toyota, która w lipcu sprzedała 2.896 samochody, zaś od początku roku już 21.922 aut. To daje japońskiej marce 12,6-procentowy udział w polskim rynku. Drugie miejsce zajmuje Skoda, która sprzedała odpowiednio 2.509 i 19.563 aut (11,3%), która w lipcu zaledwie o sześć aut miała lepszą sprzedaż od Fiata (2.503). Włoska marka w ciągu siedmiu miesięcy roku sprzedała już 16.973 auta (9,8%). Kolejne miejsca pod względem sprzedaży zajmują Opel (2.070; 15.450), Ford (1.898; 12.759), Peugeot (1.654; 11.926), Volkswagen (1.610; 11.350) i Renault (1.342; 9.502).

Największy procentowy przyrost sprzedaży po siedmiu miesiącach zanotowały marki Dodge (+279,8%), Kia (+110,2%) oraz Suzuki (+115,6%). Zaś w lipcu Subaru (+290,3%), Seat (+172,1%) i Jeep (+130,6%).

Czytaj także:
Dobra kondycja polskiej motoryzacji (2007-08-09)

Lipcowy rekord używanych (2007-08-07)


Podobne wiadomości:

Dobra kondycja polskiej motoryzacji

Dobra kondycja polskiej motoryzacji

Aktualności 2007-08-08

Komentuj:

~tofik 2007-08-10

to jaka masz rade liberał???? uciekać do USA czy zrobic tu rozpierduche i w koncu wprowadzic prawdziwy kapitalizm jak mowisz rodem ze Stanów. Bo zadne wybory niczego tu nie zmienią, bedą rzadzic niemal ci sami

~liberał 2007-08-10

Aha zapomniałem o serwisie . W USA rynek części w USA jest o wiele ,wiele ,wiele ,wiele bardzie zliberalizowany niż w UE i Polsce ,więc serwsi samochodu w USA jest o wiele,wiele ,wiele ,wiele ,wiele tańszy ,a mieszkańcy tego kraju zarabiają o wiele większe pieniądze .

~liberał 2007-08-10

Jaki jest koszt kupna i utrzymania samochodu w USA ,a jaki w socjalistycznej Polsce ? Hmmm . W USA za BMW X5 4.8i zapłacimy 152 500 zł ,a zatankowanie do pełna baku o poj. 85 l tego samochodu wyniesie ok. 220 zł . W Polsce BMW X5 4.8i kosztuje już 316 600 zł i zatankowanie go wyniesie już ok. 390 zł (też 85 l i też Pb98) . Teraz zadajcie sobie pytanie : Czy kiedykolwiek w Polsce był KAPITALIZM ?

~dziadek 2007-08-10

jaki to boom, w 40 milionowym kraju by sie meisiecznie sprzedawalo nieco ponad 20 tys. aut, to jest zaledwie lekkie odbicie sie od dna, pytanie tez ile z tej sprzedazy to sprzedaz dla firm, ktore to utrzymuja jeszcze jako tako ten polski rynek aut nowych, a to wszystko dzieki niezle prosperujacej gospodarce

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport