mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niezły rok Seata

Niezły rok Seata

Pomimo znacznego spadku sprzedaży samochodów w 2003 roku wzrosła liczba nowozarejestrowanych samochodów SEAT-a w Europie Zachodniej.

SEAT zakończył rok 2003 wzrostem liczby nowo zarejestrowanych samochodów w Europie Zachodniej, który osiągnął poziom 381,160 sztuk wykazując tym samym 1,5% wzrost w stosunku do roku 2002 pomimo ogólnego spadku sprzedaży aut na rynku. Hiszpańska marka była jedną z nielicznych, która osiągnęła wzrost uzyskując tym samym udział w rynku europejskim na poziomie 2,7%.

Lars-Henner Santelman wice Prezydent SEAT-a ds. Sprzedaży i Marketingu powiedział, iż „osiągnięte wyniki są potwierdzeniem dobrej kondycji firmy, a wykonana sprzedaż zgodna z wcześniejszymi założeniami. Wyniki te pokazują, iż obrany przez markę kierunek rozwoju przynosi dobre efekty zwłaszcza w kontekście przepisów Block Exemption.”

Sprzedaż eksportowa na dwa główne rynki europejskie osiągnęła także znaczne wzrosty – w Niemczech wzrost ten wyniósł 15%, a sprzedaż uzyskała poziom prawie 59,000 sztuk, podobnie w Wielkiej Brytanii – wzrost wyniósł 21% ze sprzedażą na poziomie niemalże 35,000 sztuk – absolutny rekord sprzedaży.

W Hiszpanii, gdzie SEAT sprzedaje jedną trzecią swojej całkowitej sprzedaży, zarejestrowanych zostało 148,100 samochodów dając tym samym wzrost marce na poziomie 3,2%.

Uzyskane rezultaty są wynikiem sukcesów w sprzedaży osiągniętych przez modele Ibiza i Leon, w chwili obecnej dwa wiodące modele SEAT-a w Europie. SEAT Ibiza z wynikiem sprzedaży na poziomie 66,300 sztuk (3,7% powyżej sprzedaży z ubiegłego roku) był ponownie najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie.

Jeśli chodzi o SEAT-a Leon, to w ubiegłym roku w Hiszpanii zarejestrowano prawie 39,000 sztuk tego modelu, co stanowi 15% wzrost wobec roku poprzedniego i jest swoistym rekordem od momentu wprowadzenia auta na rynek w 1999 roku. 25% sprzedaży SEAT-a Leon stanowiły wersje Top Sport i Cupra R, co potwierdza ogromną popularność najsilniejszych wersji tego modelu.

Sprzedaż innych modeli SEAT-a także charakteryzowała się pozytywnym trendem – przykładowo sprzedano 3,500 sztuk modelu Alhambra (28,3% wzrost wobec 2002 roku), co było najlepszym wynikiem od momentu wprowadzenia auta na rynek w 1996r.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport