mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nissan Tiida także w Europie?

Nissan Tiida także w Europie?

Po zeszłorocznym debiucie na rynku japońskim nowego Nissana Tiida z segmentu aut kompaktowych, wiele wskazuje na to, że producent skłoni się do wypuszczenia tego modelu także w Europie.

Nissan Tiida także w Europie?

Nowa Tiida napędzana (w zależności od wersji) na jedną lub obie osie bazuje na wspólnej płycie Nissana i Renault, na której między innymi zbudowane zostało Clio, Modus czy też Micra. Nissan Tiida zadebiutował na rynku japońskim jesienią ubiegłego roku, teraz czeka go premiera na targach samochodowych w Detroit, które odbędą się w styczniu przyszłego roku.

„Już wkrótce podejmiemy decyzję o tym czy i kiedy wprowadzimy Nissana Tiidę na rynek europejski. W założeniach miało być to auto właśnie przeznaczone na globalną dystrybucję” – powiedział Pierre Loing – główny menadżer odpowiedzialny za strategię sprzedaży Nissana w Europie.

Jednak wprowadzenie nowego modelu Nissana może przynieść zyski jak i straty dla japońskiego producenta. Pomimo, że jest to auto o zdecydowanie bardziej konserwatywnym wyglądzie niż Micra i troszkę większych rozmiarach niż Almera może okazać się mniej lubianym samochodem od popularnego właśnie w Rosji oraz Europie centralnej i wschodniej modelu Almery w wersji sedan. Tiida bowiem oferowana byłaby tylko w wersji hatchback oraz minivan.

Dowiedz się więcej o marce Nissan

Nissan Almera sedan jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki na rynku rosyjskim. Niemal połowa z 50 000 trafiających tam Nissanów to właśnie Almery w tej wersji nadwozia. W roku 2003 sprzedano w Rosji około 9 000 samochodów, rok później już 27 000.

Czy Japończycy zaryzykują taką podmianę samochodów? Jeśli tak to muszą się liczyć również z ewentualnymi stratami co oznaczałoby po prostu gol do własnej bramki.

Wydawać by się mogło, że jest alternatywa dla całej tej sytuacji. Nissan w swojej ofercie na rodzimy rynek ma również wersję sedan Nissana Tiidy o nazwie Latio. Jednak jak na razie niewiele wiadomo akurat w tej sprawie i jak mówi Pierre Loing: „Będzie nam trudno zastąpić model Almery, a temat Rosji na pewno będzie miał duży wpływ na naszą ostateczną decyzję.”

Jeżeli Nissan zdecyduje się na wprowadzenie modelu Tiida w Europie to samochód najprawdopodobniej byłby produkowany dopiero od 2007 roku w angielskiej fabryce w mieście Sanderland.

Czytaj także:

Sojusz Renault-Nissan w pierwszej czwórce 2005-02-04

Japoński debiut Nissana Tiida i Tiida Latio 2004-11-03

Komentuj:

~Pawel 2007-04-13

Szkoda że Nissan poszedł w jednobryłowatość. Coraz mniej prawdziwych kompaktów. Najpierw 307, poprzedni i obecny Civic, Astra, a teraz Almera (o ile to rzeczywiście będzie Almera). Kształt samochodu zrobił się strasznie nudny i bez wyrazu. Obecna Almera oraz poprzednia może nie miały "sportowych" kształtów ale jednak pewna dynamika była... W obecnym modelu bardzo dobre wrażenie robi wymodelowanie tyłu dachy, tzw. "surf-tail". A tu co - nuda po prostu. W drugiej generacji było widać że jest rozwinięciem pierwszej. I czemu nie można było iść dalej tą drogą? Tak jak z Golfem który każdy następny jest jakimś rozwinięciem poprzedniego. To już chyba lepiej żeby następcą Almery zostało Murano dla ubogich czyli Qashqai niż ta niby 307ka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dacia Logan MCV w wersji Stepway
Dacia Logan MCV w wersji Stepway
Na targach w Genewie zadebiutuje odświeżona paleta modeli Dacii, a wśród nich uterenowiona rodzina Stepway, do której dołącza kolejny model - Logan MCV. Poza sporym bagażnikiem auto oferuje podwyższony prześwit.