mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nissan Tiida także w Europie?

Nissan Tiida także w Europie?

Po zeszłorocznym debiucie na rynku japońskim nowego Nissana Tiida z segmentu aut kompaktowych, wiele wskazuje na to, że producent skłoni się do wypuszczenia tego modelu także w Europie.

Nissan Tiida także w Europie?

Nowa Tiida napędzana (w zależności od wersji) na jedną lub obie osie bazuje na wspólnej płycie Nissana i Renault, na której między innymi zbudowane zostało Clio, Modus czy też Micra. Nissan Tiida zadebiutował na rynku japońskim jesienią ubiegłego roku, teraz czeka go premiera na targach samochodowych w Detroit, które odbędą się w styczniu przyszłego roku.

„Już wkrótce podejmiemy decyzję o tym czy i kiedy wprowadzimy Nissana Tiidę na rynek europejski. W założeniach miało być to auto właśnie przeznaczone na globalną dystrybucję” – powiedział Pierre Loing – główny menadżer odpowiedzialny za strategię sprzedaży Nissana w Europie.

Jednak wprowadzenie nowego modelu Nissana może przynieść zyski jak i straty dla japońskiego producenta. Pomimo, że jest to auto o zdecydowanie bardziej konserwatywnym wyglądzie niż Micra i troszkę większych rozmiarach niż Almera może okazać się mniej lubianym samochodem od popularnego właśnie w Rosji oraz Europie centralnej i wschodniej modelu Almery w wersji sedan. Tiida bowiem oferowana byłaby tylko w wersji hatchback oraz minivan.

Dowiedz się więcej o marce Nissan

Nissan Almera sedan jest najlepiej sprzedającym się modelem tej marki na rynku rosyjskim. Niemal połowa z 50 000 trafiających tam Nissanów to właśnie Almery w tej wersji nadwozia. W roku 2003 sprzedano w Rosji około 9 000 samochodów, rok później już 27 000.

Czy Japończycy zaryzykują taką podmianę samochodów? Jeśli tak to muszą się liczyć również z ewentualnymi stratami co oznaczałoby po prostu gol do własnej bramki.

Wydawać by się mogło, że jest alternatywa dla całej tej sytuacji. Nissan w swojej ofercie na rodzimy rynek ma również wersję sedan Nissana Tiidy o nazwie Latio. Jednak jak na razie niewiele wiadomo akurat w tej sprawie i jak mówi Pierre Loing: „Będzie nam trudno zastąpić model Almery, a temat Rosji na pewno będzie miał duży wpływ na naszą ostateczną decyzję.”

Jeżeli Nissan zdecyduje się na wprowadzenie modelu Tiida w Europie to samochód najprawdopodobniej byłby produkowany dopiero od 2007 roku w angielskiej fabryce w mieście Sanderland.

Czytaj także:

Sojusz Renault-Nissan w pierwszej czwórce 2005-02-04

Japoński debiut Nissana Tiida i Tiida Latio 2004-11-03

Komentuj:

~Pawel 2007-04-13

Szkoda że Nissan poszedł w jednobryłowatość. Coraz mniej prawdziwych kompaktów. Najpierw 307, poprzedni i obecny Civic, Astra, a teraz Almera (o ile to rzeczywiście będzie Almera). Kształt samochodu zrobił się strasznie nudny i bez wyrazu. Obecna Almera oraz poprzednia może nie miały "sportowych" kształtów ale jednak pewna dynamika była... W obecnym modelu bardzo dobre wrażenie robi wymodelowanie tyłu dachy, tzw. "surf-tail". A tu co - nuda po prostu. W drugiej generacji było widać że jest rozwinięciem pierwszej. I czemu nie można było iść dalej tą drogą? Tak jak z Golfem który każdy następny jest jakimś rozwinięciem poprzedniego. To już chyba lepiej żeby następcą Almery zostało Murano dla ubogich czyli Qashqai niż ta niby 307ka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport