mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nissan chce ekspansji LCV

Nissan chce ekspansji LCV

Nissan Motor Co., Ltd. poinformował o planach zwiększenia sprzedaży samochodów dostawczych (LCV) w Europie do roku 2010. Plan ten zrealizowany ma zostać przy pomocy wprowadzenia nowych produktów i ekspansji na nowe rynki.

Nissan chce ekspansji LCV

„Nissan od dawna jest obecny w europejskim sektorze pojazdów dostawczych i odgrywa ważną rolę na tak ważnych rynkach, jak hiszpański, włoski, francuski i brytyjski” – powiedział Brian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe.

„Planujemy dalsze wzmocnienie naszej pozycji na tych rynkach oraz poprawę wyników w pozostałych krajach Europy poprzez wprowadzenie nowych konkurencyjnych produktów i rozbudowę sieci dealerskiej” – dodał Carolin.

Firma będzie w dalszym ciągu oferować lekkie pojazdy ciężarowe z kabiną nad silnikiem, a także rozszerzy ofertę furgonetek o innowacyjne modele.

W celu wzmocnienia sieci dealerskiej Nissan stworzy specjalny kanał sprzedaży lekkich pojazdów ciężarowych i będzie nadal promował partnerstwa sieciowe – takie jak współpraca z Volvo Trucks – na rynkach, na których sieć sprzedaży pojazdów ciężarowych Nissan nie jest dostatecznie rozwinięta.

Na mocy szeregu umów franchisingowych, podpisanych z sieciami dealerów Volvo Trucks w ostatnich miesiącach, dealerzy Volvo Trucks w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Europie Północnej i Wschodniej mogą teraz sprzedawać modele Interstar, Cabstar i Atleon.

W ramach działań z zakresu modernizacji sieci dealerskiej Nissan uruchomi także centra obsługi pojazdów dostawczych „Van Competency Center” (VCC) w stacjach dealerskich Nissan, aby zapewnić wszystkim klientom – zarówno indywidualnym, jak i firmowym – profesjonalną obsługę sprzedawców i mechaników.

Wprowadzaniu nowych produktów będzie towarzyszyć systematyczne podejście do ekspansji rynkowej w Europie. Nissan zamierza wejść na dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski, a także na niektóre rozwijające się rynki Europy Wschodniej oraz rynek turecki.

W roku kalendarzowym 2006 Nissan sprzedał na świecie 489 579 samochodów dostawczych, uzyskując skonsolidowaną marżę operacyjną o ponad 8% wyższą od zaplanowanej. Tylko w Europie Nissan sprzedał w 2006 r. 48 778 pojazdów dostawczych i użytkowych. Najpopularniejszym z nich był średniej wielkości van Primastar, którego sprzedano w liczbie 17 996 egzemplarzy; drugie miejsce zajęła lekka ciężarówka Cabstar (13 879 sprzedanych egzemplarzy).

Brian Carolin zapowiedział także, że na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku bieżącego roku Nissan zaprezentuje wyjątkowo innowacyjną, koncepcyjną wersję małego samochodu dostawczego NV200.

Dowiedz się więcej o marce Nissan

Czytaj także:

Nissan NV200 - rewolucyjny koncept 2007-07-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport