mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nissan ustanawia ekologiczny rekord Północnej Pętli

Nissan ustanawia ekologiczny rekord Północnej Pętli

Deszczowa pogoda nie powstrzymała ostatnio Nissana przed przeprowadzeniem jazd testowych modelu X-Trail napędzanego ogniwami paliwowymi i ustanowieniem rekordu czasu okrążenia słynnego toru wyścigowego Nürburgring.

Nissan ustanawia ekologiczny rekord Północnej Pętli
Frank Eickholt, członek zespołu Nissan uczestniczącego w wyścigu 24-godzinnym na Nürburgring i pasjonat Nordschleife, umiejętnie poprowadził wart 1,3 mln euro prototyp przez „Zielone Piekło” - jak często nazywany jest tor - na standardowych oponach ulicznych. Mimo że nawierzchnia liczącej 20,8 km trasy była przez cały czas mokra - co utrudniało agresywną jazdę – Eickholt był pod wrażeniem osiągów modelu X-Trail FCV, który pokonał tor w czasie 11 minut i 58 sekund.


„Byłem bardzo zaskoczony tym, jak komfortowo prowadzi się pojazd napędzany ogniwami paliwowymi. Wystarczy wsiąść, obrócić kluczyk w stacyjce i już można jechać – jak w zwyczajnym samochodzie” – powiedział Eickholt. „Mimo że niektóre podjazdy nie należały do łatwych, prędkość wciąż była imponująca. Gdyby nie było tak mokro, mógłbym bardziej dynamicznie wychodzić z zakrętów. Jestem pewny, że wynik byłby wtedy lepszy o jakieś 30-40 sekund” – dodał kierowca.

Pięciomiejscowy X-Trail FCV to pojazd elektryczny o zerowej emisji spalin, poruszający się niemal bezgłośnie. Samochód napędzany jest prądem elektrycznym, wytwarzanym przez zamontowaną w nim baterię wodorowych ogniw paliwowych. Elektryczność jest produktem reakcji elektrochemicznej, zachodzącej między wodorem - zmagazynowanym pod ciśnieniem 700 barów w specjalnie zaprojektowanym zbiorniku - i tlenem. Jedynym produktem ubocznym reakcji jest para wodna.

Prąd elektryczny kierowany jest do inwertera, który zasila potężny silnik zamontowany z przodu pojazdu. X-Trail FCV, testowany w warunkach rzeczywistych w Japonii i Kalifornii od 2006 r., rozwija prędkość maksymalną 150 km/h i ma zasięg 500 km. Maksymalna moc pojazdu wynosi 90 kW (120 KM), przy maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm.

W samochodzie zastosowano akumulator skonstruowany z wykorzystaniem najnowszej technologii. Jest to zaprojektowany przez firmę Nissan kompaktowy akumulator litowo-jonowy z cienkimi laminowanymi ogniwami. Akumulator ten służy do uruchamiania pojazdu, a także jest dodatkowym źródłem mocy w trakcie przyspieszania. Energia kinetyczna powstająca w czasie zmniejszania prędkości jest odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania akumulatora, z którego później można znów ją czerpać.

W ramach prac rozwojowych, które wciąż znajdują się na wczesnym etapie, Nissan stara się obecnie poprawić wytrzymałość komponentów pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi (FCV), opracować przełomowe udoskonalenia instalacji do przechowywania wodoru oraz obniżyć koszty technologii. Firma ma nadzieję, że seryjną produkcję pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi uda się rozpocząć do 2015 r.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Nissan
Tematy w artykule: Nissan ogniwa paliwowe

Podobne wiadomości:

ProPILOT Park - Nissan Leaf automatycznie zaparkuje

ProPILOT Park - Nissan Leaf automatycznie...

Technika 2017-07-06

Nissan Qashqai po liftingu - poznaj polskie ceny

Nissan Qashqai po liftingu - poznaj polskie...

Aktualności 2017-07-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Adam Black Jack - polskie ceny
Opel Adam Black Jack - polskie ceny
Lifestylowy maluch Opla będzie teraz dostępny w kolejnej, specjalnej wersji. Model Adam Black Jack lada moment pojawi się w polskich salonach, a importer właśnie opublikował cennik.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech