mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Niższe ceny, więcej defektów

Niższe ceny, więcej defektów

Rosnący w zatrważającym tempie chiński przemysł motoryzacyjny produkuje z roku na rok więcej samochodów, w których występuje coraz większa ilość usterek. Jest to wynik drastycznego zmniejszania kosztów produkcji oraz stosowania materiałów o gorszej jakości.

Niższe ceny, więcej defektów

Wojny cenowe zaczynają odbijać się coraz wyraźniej na jakości nowych aut co zresztą widać wyraźnie po statystykach. Według badań przeprowadzonych przez magazyn China Daily, na 100 nowych samochodów wyprodukowanych za Chińskim Murem, przypadało 338 usterek. W ubiegłym roku liczba usterek osiągnęła poziom 246 przy takiej samej liczbie badanych egzemplarzy. Przez ostatnie pięć lat, obniżka kosztów produkcji na jeden egzemplarz wynosiła w przeliczeniu średnio 3.600 zł. Wobec tego producenci zostali zmuszeni do stosowania elementów z niższej półki, żeby nadal sprzedawać auta po konkurencyjnych cenach. 

Kilka tygodni temu na tamtym rynku przeprowadzono ankietę, w której udział wzięło ponad 4,5 tysiąca mieszkańców kilkudziesięciu największych miast w Chinach. Wyszło z niej, że największa ilość usterek dotyczyła niezbyt wytrzymałego ogumienia, klimatyzacji, układu hamulcowego oraz zamków. Chiński odpowiednik polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad tysiąc zawiadomień na temat wad w nowych autach, już w pierwszych trzech kwartałach tego roku, co jest wynikiem o 21 procent wyższym w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Prawie wszyscy zagraniczni producenci posiadający swoje centra w Chinach, od PSA Peugeot Citroen, aż po Toyota Motor Corp., byli zmuszeni do przeprowadzenia w tym roku dużej liczby akcji serwisowych. Problem nie ominął również marek, takich jak Mercedes-Benz oraz Audi. W tym wypadku należałoby zastanowić się czy taka sama tendencja nie dotknie rynku europejskiego, kiedy z wielkim hukiem wejdą do niego 'konkurencyjne cenowo' samochody wprost z samego serca Azji?

Czytaj także:

Chiński kabriolet (2006-11-06)

Chińska podróbka Smarta (2006-10-30)

Tematy w artykule: chińskie marki rynek chiński

Podobne wiadomości:

Sukces Skody w Chinach

Sukces Skody w Chinach

Aktualności 2015-08-13

Tania marka Volkswagena w 2018 roku

Tania marka Volkswagena w 2018 roku

Aktualności 2015-07-02

Komentuj:

~bubel 2006-11-23

Nowe - bublami ? To ja wolę stare sprawdzone konstrukcje np. syrenkę ,albo żuka ,albo trabanta .

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.