mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa burta hydrauliczna KH-KIPPER

Nowa burta hydrauliczna KH-KIPPER

Producent naczep i zabudów do pojzadów cężarowych, KH-KIPPER zaprezentował klasyczną prostokątną zabudowę samowyładowawczą - wywrotkę 2- lub 3-stronną, typ W2H/W3H, z lewą burtą hydrauliczną oraz z siłownikiem pod podłogą, montowaną na 2-, 3- i 4-osiowych podwoziach.

Nowa burta hydrauliczna KH-KIPPER
W nowym rozwiązaniu burta hydrauliczna otwiera się w dół o pełne 180 ⁰! Dzięki takiemu kątowi otwarcia możliwe jest podjechanie wózkiem widłowym pod samą zabudowę. Szerokość wewnętrzna skrzyni wynosi 2 410 mm, więc obok siebie mieszczą się dwie palety 1200 mm. Pojazd ma uniwersalne zastosowanie: służy do transportu nie tylko materiałów sypkich jako wywrotka, ale również i innych materiałów budowlanych, takich jak palety.

Sterowanie burtą hydrauliczną odbywa się za pomocą joysticka zamocowanego w kabinie przy siedzeniu kierowcy. Obsługa jest możliwa zarówno z ziemi jak i z siedzenia bez konieczności wysiadania z kabiny co jest ważne przy pracy w ciężkich warunkach terenowych bądź przy złej pogodzie. Przy opuszczeniu burty o ok. 90° możliwy jest wysyp ładunku na bok w pewnej odległości od pojazdu. Jest to szczególnie pomocne przy sypaniu wałów bądź zasypywaniu wykopów wzdłuż drogi.

Do produkcji zabudowy użyto stali trudnościeralnych: podłoga – 5-6 mm Hardox/Raex, burty – 4 mm Domex/Optim. Również nowe zawiasy burty hydraulicznej wykonane są z wysokogatunkowej stali . Zastosowanie materiałów trudnościeralnych, bardziej odpornych na ścieranie i korozję w porównaniu ze zwykłą stalą, w znaczący sposób wydłuża czas bezawaryjnej pracy wywrotki.

Wywrotka opcjonalnie może być wyposażona w prawą burtę uchylną lub otwieraną hydraulicznie, ale z reguły jest ona stała, w celu zachowania optymalnej sztywności i szczelności całej konstrukcji. Z doświadczenia wiemy że kierowcy posiadając lewą burtę hydrauliczną nie używają prawej burty. Zabudowy lewo-tył z prawą burtą stałą są lżejsze, tańsze i mocniejsze od trójstronnych. Takie produkty są od kilkunastu lat standardem eksportowym KH-KIPPER na rynki Europy Zachodniej.

KH-KIPPER posiada w swojej ofercie również wywrotki trójstronne bez burty hydraulicznej, ale nie są one polecany ze względu na małą funkcjonalność spowodowaną wysypem ładunku pod koła pojazdu i na elementy podwozia, jak bariery boczne, pokrywa akumulatora, zbiornik paliwa, zbiorniki powietrza itp. Po wyładunku auto musi częściowo przejechać po wysypanym ładunku, a resztki ładunku pozostają na elementach podwozia.

Zastosowanie samochodowego żurawia hydraulicznego bądź dołączenie przyczepy wywrotki centralnoosiowej zwiększa funkcjonalność i uniwersalność wywrotki. Zabudowa może być również wyposażona w hydraulicznie otwierany dach aluminiowy.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport