mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa

Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa

Volkswagen Golf TSI BlueMotion - tak nazywa się nowy wariant najpopularniejszego wozu na Starym Kontynencie. Jeśli lubicie niskie zużycie paliwa, a na klekot diesla macie alergię, to auto dla Was.

Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa
Dotychczas dopisek BlueMotion, oznaczający wersje o obniżonym zużyciu paliwa, widniał tylko na tylnej klapie Golfów z silnikiem Diesla. Tzw. downsizing (zmniejszanie pojemności silników) trafił jednak i do Golfa, więc teraz niemiecki kompakt będzie można nabyć z 3-cylindrowym benzyniakiem o pojemności zaledwie jednego litra.


Litrowe motory jeszcze do niedawna pracowały jedynie w najmniejszych modelach z logo VW - Lupo czy Up!. Jednak podobna konstrukcja napędza już od paru lat głównego konkurenta wolfsburskiego kompaktu - Forda Focusa, a i nawet koreańska Kia wyposaża swojego cee'da w podobny silnik. Dlatego Volkswagen musiał odpowiedzieć przeciwnikom swoim produktem. 3-cylindrowy Golf TSI BlueMotion spala zaledwie 4,3 litra benzyny na 100km, emitując jednocześnie poniżej 100g dwutlenku węgla na każdy kilometr. Mimo wszystko da się go zapędzić także do szybkiej jazdy - maksymalnie pojedzie 204km/h, a do pierwszej "setki" przyspiesza w 9,7 sekundy. To zasługa sporego momentu obrotowego (200Nm) i mocy maksymalnej na poziomie 115KM.

Volkswagen Golf TSI BlueMotion będzie dostępny w wersji z ręczną, 6-biegową skrzynią, lub 7-biegowym "automatem". Ta druga podnosi nieco zużycie paliwa, ale wciąż mieści się ono w granicach 4,5 litra, według zapewnień producenta. Oszczędnego Golfa będzie można kupić w 4 wersjach nadwoziowych - jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (Variant) i minivana (Sportsvan). Konfigurator Golfa TSI BlueMotion przewiduje także dwie linie wyposażeniowe: Trendline i Comfortline. Już w tej tańszej standardem jest m.in. klimatyzacja, 7 poduszek powietrznych, hamulec pokolizyjny, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, obniżone zawieszenie, pakiet spoilerów i charakterystyczne dla ekonomicznych wersji koła 15-calowe Lyon. Takie auto w Niemczech wyceniono na 20 450 euro - na polski debiut Golfa TSI BlueMotion musimy jeszcze poczekać.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 66 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA
Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA
Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie zadebiutowała kolejna generacja najpopularniejszego SUV-a z polskich salonów. Przyjrzeliśmy się z bliska drugiej odsłonie Dacii Duster.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic