mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa

Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa

Volkswagen Golf TSI BlueMotion - tak nazywa się nowy wariant najpopularniejszego wozu na Starym Kontynencie. Jeśli lubicie niskie zużycie paliwa, a na klekot diesla macie alergię, to auto dla Was.

Nowa, ekonomiczna wersja Volkswagena Golfa
Dotychczas dopisek BlueMotion, oznaczający wersje o obniżonym zużyciu paliwa, widniał tylko na tylnej klapie Golfów z silnikiem Diesla. Tzw. downsizing (zmniejszanie pojemności silników) trafił jednak i do Golfa, więc teraz niemiecki kompakt będzie można nabyć z 3-cylindrowym benzyniakiem o pojemności zaledwie jednego litra.


Litrowe motory jeszcze do niedawna pracowały jedynie w najmniejszych modelach z logo VW - Lupo czy Up!. Jednak podobna konstrukcja napędza już od paru lat głównego konkurenta wolfsburskiego kompaktu - Forda Focusa, a i nawet koreańska Kia wyposaża swojego cee'da w podobny silnik. Dlatego Volkswagen musiał odpowiedzieć przeciwnikom swoim produktem. 3-cylindrowy Golf TSI BlueMotion spala zaledwie 4,3 litra benzyny na 100km, emitując jednocześnie poniżej 100g dwutlenku węgla na każdy kilometr. Mimo wszystko da się go zapędzić także do szybkiej jazdy - maksymalnie pojedzie 204km/h, a do pierwszej "setki" przyspiesza w 9,7 sekundy. To zasługa sporego momentu obrotowego (200Nm) i mocy maksymalnej na poziomie 115KM.

Volkswagen Golf TSI BlueMotion będzie dostępny w wersji z ręczną, 6-biegową skrzynią, lub 7-biegowym "automatem". Ta druga podnosi nieco zużycie paliwa, ale wciąż mieści się ono w granicach 4,5 litra, według zapewnień producenta. Oszczędnego Golfa będzie można kupić w 4 wersjach nadwoziowych - jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (Variant) i minivana (Sportsvan). Konfigurator Golfa TSI BlueMotion przewiduje także dwie linie wyposażeniowe: Trendline i Comfortline. Już w tej tańszej standardem jest m.in. klimatyzacja, 7 poduszek powietrznych, hamulec pokolizyjny, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, obniżone zawieszenie, pakiet spoilerów i charakterystyczne dla ekonomicznych wersji koła 15-calowe Lyon. Takie auto w Niemczech wyceniono na 20 450 euro - na polski debiut Golfa TSI BlueMotion musimy jeszcze poczekać.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport