mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa ofensywa Fiata w Europie - emocje i rozsądek

Nowa ofensywa Fiata w Europie - emocje i rozsądek

Fiat, który jeszcze nie dawno był liderem sprzedaży w Polsce, dziś stał się producentem niszowym. Problemy ze zbytem dość leciwych konstrukcyjnie modeli mają się jednak niebawem skończyć, bo zarząd marki ma już pomysł na restrukturyzację oferty.

Nowa ofensywa Fiata w Europie - emocje i rozsądek
Aktualnie jedynym dobrze sprzedającym się osobowym modelem Fiata jest malutkie 500. Z kolei w Polsce, gdzie auta tej klasy nie są towarem pożądanym, sprzedaż turyńskiej marki napędza głównie dostawcze Ducato. Gdzie te czasy, gdy szukając nowego auta Polacy najpierw odwiedzali salon Fiata? Uno, Punto, Seicento i Panda były hitami, ale to było dawno i teraz Włosi muszą zmienić koncepcję, aby uratować słynną markę. Na szczęście plan już jest.

Zmiana podejścia ma polegać na podziale oferty Fiata na dwie grupy: "emocjonalną" i "racjonalną". Do pierwszego worka wpadną te wozy, które nie zawsze grzeszą funkcjonalnością, ale dają niepowtarzalny styl lub frajdę z jazdy za nieco wyższą od przeciętnej cenę. Czyli wspomniany Fiat 500 i jego większe wariacje: minivan 500L i świeży crossover 500X, którego niedawno testowaliśmy. Do rodziny 500 ma dołączyć także stylowy hatchback z 5-drzwiowym nadwoziem - konkurent dla najnowszego Mini 5d. Na szczycie oferty emocjonalnych wozów Fiata będzie bazujący na technicznych rozwiązaniach Mazdy MX-5 roadster 124 Spider.

Racjonalna część oferty składać się będzie z małej Pandy, której czwartą generację zobaczymy w 2018 roku, następcy Punto i Uno (konkurencja dla Skody Fabii) oraz kompaktowej Aegei w trzech formach: hatchback, sedan i kombi. Auta z tej grupy będą podobno produkowane tylko w dwóch wersjach silnikowych, jednej wyposażeniowej i czterech kolorach nadwozia, co poważnie obniżyłoby koszty wytwarzania i jednocześnie cenę w salonie. To potwierdza niedawne porównanie modelu Aegea do mebli z Ikei. Auta mają być za to przystosowane do montażu dodatkowych akcesoriów już przez dealerów. Fiat planuje zaoferować te samochody w cenach niższych niż bezpośrednia konkurencja: Skoda i Kia. Więcej na temat nowej strategii włoskiej firmy dowiemy się najprawdopodobniej dopiero na marcowym salonie samochodowym w Genewie.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Fiat Punto
Fiat Punto
Cena podstawowa już od: 43 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Fiat Mobi Drive - kompakt nie dla Europy

Aktualności 2016-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport