mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa opona Goodyear

Nowa opona Goodyear

Goodyear wprowadza nową linię opon do naczep, z przeznaczeniem głównie do pojazdów używanych w sektorze przewozów regionalnych. Linia Regional RHT II dopasowana jest przede wszystkim do obręczy o średnicy 22,5 cala oraz oferuje dłuższe przebiegi i mniejsze opory toczenia w porównaniu z poprzedniczką – Goodyear Regional RHT. Przekłada się to na jeszcze niższe koszty na kilometr dla operatorów flot transportowych.

Nowa opona Goodyear
Istotne wydłużenie potencjalnych przebiegów (nawet o 30% w stosunku do Regional RHT), doskonałe parametry jazdy na mokrej nawierzchni i wysoka wytrzymałość to najważniejsze zalety, za sprawą których nowa linia opon cieszyć się będzie zainteresowaniem ze strony klientów. Regional RHT II spełnia wymagania przyszłego rozporządzenia UE 661/2009 dot. etykietowania opon i uzyskuje doskonałe wyniki w zakresie oporów toczenia i niskiego poziomu hałasu. W nowej linii znajduje się też opona o podwyższonej nośności, która umożliwia obciążenie osi do 10 ton, tym samym zwiększając ładowność, przy jednoczesnych dłuższych przebiegach i wyższej trwałości opony.

Najważniejsze elementy Regional RHT II to zoptymalizowany, wielokątowy kształt w obszarze bieżnika, mocne żebra barkowe i zygzakowate rowki bieżnika. Konstrukcja taka zapewnia równomierne i optymalne zużycie, odporność na ścieranie barków oraz wysoką trwałość podczas manewrów. Kształt rowków minimalizuje ryzyko klinowania się kamieni w oponie i poprawia jej hamowanie na mokrej nawierzchni.
Goodyear Regional RHT II pozwala osiągać wyższe przebiegi dzięki nowemu składowi mieszanki i zwiększonej o 15% objętości gumy. Bieżnik Regional RHT II jest o 10 mm szerszy i 8% głębszy niż w Regional RHT.
Nowe opony korzystają z technologii Goodyear Max i KMax. Technologia KMax jest połączeniem specjalnych cech opony, opracowanych dla maksymalizacji przebiegów, szerszego zastosowania opony i poprawy trwałości jej struktury.

Opony Regional RHT II porównano z poprzednią generacją Regional RHT oraz z oponami najważniejszego konkurenta. W jednej z prób wzięła udział firma transportowa Penyafort z Barcelony z trójosiową cysterną do przewozu materiałów sypkich marki Spitzer. Punktem odniesienia były opony poprzedniej generacji Regional RHT, które wymagały wymiany średnio po 129 tys. kilometrach przebiegu (brano pod uwagę opony na trzeciej osi naczepy). Opony Regional RHT II osiągały ten sam poziom zużycia średnio po 179 tys. kilometrów, a produkty konkurenta po 155 tys. kilometrów. Oznacza to, że opony Regional RHT II mają o 39% dłuższą żywotność niż poprzednia generacja i o 19% lepszą od opony konkurenta.

W podobnej próbie z udziałem francuskiej firmy Transports Coing i trójosiowej naczepy kurtynowej Kaiser, wyniki były następujące: średnio 115 tys. kilometrów dla opony Regional RHT, 139 tys. dla Regional RHT II i 125 tys. dla konkurencyjnej opony. Przekłada się to na 21% przewagę żywotności opon Regional RHT II w stosunku do poprzedniczki i 12% przewagę nad główna konkurentką w tym samym segmencie. Próby powtórzono na kilku kompletach opon, aby zapewnić obiektywizm [1]wyników. Wykazano również, że przewidywana średnia żywotność opony Regional RHT II na pierwszej osi naczepy wyniosła do 250 tys. km we flocie Penyafort i do 190 tys. km we flocie Coing. W obu przypadkach nie stwierdzono ubytków ani pęknięć bieżnika, a zużycie było równomierne. Próby prowadzono od października 2009 r. do marca bieżącego roku.

Prototyp opony Regional RHT II 385/65R22.5 o dużej nośności przedstawiono na targach IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Dzięki uzyskanym parametrom nośności, lekkie naczepy tandem mogą przewozić ładunki porównywalne z konwencjonalnymi naczepami trójosiowymi. Nowe opony umożliwiają do 20 ton obciążenia na naczepie tandem, w porównaniu z konwencjonalną naczepą trójosiową, ponieważ mają indeks nośności 164 = 5 ton zamiast typowego 160 = 4,5 tony. Naczepa tandem z ciągnikiem 4x2 może osiągnąć DMC 38 ton, w porównaniu do 40 ton w przypadku ciągnika 4x2 z przyczepą trójosiową. Naczepa tandem może być o około tonę lżejsza od naczepy trójosiowej, co oznacza zaledwie do 1000 kg różnicy na ciężarze ładunku. Ponadto koszty operacyjne lekkiej naczepy tandem mogą być znacznie niższe niż wielu konwencjonalnych naczep trójosiowych, które często pracują z niepełnym obciążeniem, co stwarza bardzo atrakcyjne pole do oszczędności dla operatorów.

Opona o podwyższonej nośności wyróżnia się nową osnową, zaprojektowaną z myślą o obniżeniu temperatury wewnętrznej, co wydłuża żywotność i trwałość. Goodyear współpracował nad projektem tej opony z firmą Schmitz Cargobull. Opony Goodyear Regional RHT II można ponownie rowkować i bieżnikować.


Podobne wiadomości:

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Technika 2016-03-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport