mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa opona Goodyear z aprobatą Scanii

Nowa opona Goodyear z aprobatą Scanii

Nowa opona Goodyear na oś sterującą, Marathon LHS II w rozmiarze 375/50R22.5 została zaaprobowana przez Scanię. Nowa opona Goodyeara wykorzystuje Technologię Max, dzięki czemu dopuszczalne obciążenie przedniej wynosi 8 ton, przy zachowaniu minimalnej dopuszczalnej wysokości jezdnej, a sama opona - w porównaniu z innymi oponami na oś sterującą - ma mniejszy wpływ na zużycie nawierzchni oraz obniża zużycie paliwa.

Nowa opona Goodyear z aprobatą Scanii

Po przeprowadzeniu testów, Scania zaaprobowała nową oponę i jest pierwszym producentem, który ją oferuje. Opona wyposażona jest w technologię AirMax, której zadaniem jest zwiększenie objętości powietrza wewnątrz opony bez zwiększania jej średnicy. Przynosi to wiele korzyści, m.in. zwiększenie ładowności, zmniejszenie kosztów operacyjnych i mniejszą szkodliwość dla nawierzchni dróg.

Scania od zawsze jest w czołówce firm, które przykładają szczególną wagę do oferowanych opon, w jeszcze większym stopniu zwiększających osiągi flot. Scania zaaprobowała także oponę Goodyear Marathon LHS II w rozmiarze 355/50R22.5, która w momencie wprowadzenia również była pierwszą tego typu oponą w branży. Jest to kolejny produkt wyposażony w technologię AirMax, który zapewnia korzyści podobne do tych oferowanych przez 375/50R22.5. Scania wcześniej zaaprobowała oponę na oś sterującą Goodyear UltraGrip WTS do zastosowań w warunkach zimowych, również w rozmiarze 355/50R22.5. Akceptacja nowych rozmiarów przez producentów wykorzystujących wyposażenie oryginalne jest zawsze odbiciem potrzeb i korzyści, które takie innowacyjne rozwiązania wnoszą do branży transportowej.

Opona 375/50R22.5 Marathon LHS II oferuje wyjątkową kombinację ładowności 8 ton, pełnego dostosowania do pojazdów niskopodwoziowych oraz długiej żywotności, przez co znacznie zwiększa elastyczność transportową pojazdów. Ponadto, opona wyposażona jest w technologię Goodyear FuelMax. Technologia FuelMax, będąca połączeniem specjalnej konstrukcji oraz wyjątkowych materiałów, stosowana jest w oponach do transportu długodystansowego. Wpływa ona na poprawę ekonomiki spalania oraz zmniejszenie emisji zanieczyszczeń przy jednoczesnym zwiększeniu przebiegu i skróceniu drogi hamowania.

Opona - pierwsza w tym rozmiarze - została wprowadzona na rynek przez firmę Goodyear. Jest to drugi rozmiar opon wyposażany w Technologię Max, uzupełniający niezwykle udany rozmiar Marathon LHS II 355/50R22.5. Operatorzy flot zmienili opony na 375/50R22.5 Marathon LHS II w znacznej liczbie ciężarówek różnych marek, wykazując ogromne zainteresowanie i akceptację dla prostych rozwiązań zwiększających ogólne osiągi i efektywność pojazdów.

Kolejną zaletą tych opon jest możliwość ich pogłębiania i bieżnikowania jako opon na  osie wleczone. Oznacza to większe oszczędności oraz mniejszy negatywny wpływ na środowisko przez cały cykl użytkowania opony.

Ciężarówki Scania z oponami 375/50R22.5 Goodyear Marathon LHS II będą dostępne wiosną 2009 roku. Opcja będzie oferowana na wszystkie osie nienapędowe. 


Podobne wiadomości:

Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-25

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku
Kierowcy muszą się uzbroić w cierpliwość. Dopiero w 2022 roku zostaną oddane do użytku kolejne trzy odcinki drogi ekspresowej S1 o łącznej długości 51 km. Taką informację podał do wiadomości resort infrastruktury.