mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa, podwójna oś DAFa

Nowa, podwójna oś DAFa

Firma DAF wprowadza nową oś podwójną z zawieszeniem pneumatycznym i pojedynczą redukcją. Została ona zaprojektowana specjalnie do ciężkich zastosowań wymagających dodatkowej siły napędowej oraz z myślą o niewielkiej częstotliwości eksploatacji w nieutwardzonym terenie.

Nowa, podwójna oś DAFa
Nowa oś podwójna SR1360T jest o 375 kg lżejsza od obecnej osi podwójnej ze zwolnicą do zastosowań terenowych i powoduje zmniejszenie zużycia paliwa o ponad 5%. Tym samym doskonale wpasowuje się w założenia programu DAF ATe (Advanced Transport Efficiency), czyli dalsze zmniejszanie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, a w konsekwencji polepszanie wydajności pojazdu.

Oś podwójna z zawieszeniem pneumatycznym SR1360T jest dostępna do wszystkich modeli 6x4 i 8x4 pojazdów DAF serii CF85 oraz XF105. Dostępne są dwie wersje osi: o maksymalnym obciążeniu technicznym 21 t lub 26 t, umożliwiające ciągnięcie ładunków o masie 70 t. W przypadku szczególnych zastosowań masa całkowita zestawu (GCW) może wynosić 120 t. Poza mniejszym zużyciem paliwa i niższą masą nowa oś podwójna charakteryzuje się również mniejszymi kosztami eksploatacji, ponieważ olej do tylnej osi wymaga wymiany zaledwie co trzy lata lub co 450 000 km.

Oś podwójna SR1360T doskonale nadaje się do ciężkich zastosowań wymagających dodatkowej siły napędowej ze względu na dużą masę zestawu. Oś szczególnie dobrze sprawdza się w specjalnych zastosowaniach transportu długodystansowego, w pojazdach z zainstalowanymi maszynami oraz w zestawach ECO-combi, w razie potrzeby zapewniając dodatkową siłę napędową do holowania przyczep/naczep o masie 60 t.

Wprowadzenie nowej osi podwójnej do modeli 6x4 i 8x4 doskonale wpisuje się w założenia programu DAF ATe, który stanowi kompleksową ofertę rozwiązań mających na celu dalsze zmniejszanie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń oraz zwiększanie wydajności pojazdu. Program obejmuje również udoskonalenia wprowadzone do silnika PACCAR MX o pojemności 12,9 l. Należą do nich nowe tłoki i całkowicie obudowany moduł kolektora wydechowego, dzięki czemu możliwe jest ograniczenie zużycia paliwa o 3%. Ponadto silnik automatycznie wyłącza się po pięciu minutach pracy na obrotach jałowych, a fabrycznie ustawiona prędkość maksymalna jest ograniczona do 85 zamiast 89 km/h. Umożliwia to uzyskanie zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 2-3%. Aby zwiększyć świadomość kierowców, w nowych pojazdach na głównym wyświetlaczu na desce rozdzielczej podawane są informacje dotyczące aktualnego i wcześniejszego zużycia paliwa.

Podobne wiadomości:

DAF CF z trzema osiami

DAF CF z trzema osiami

Ciężarówki i Autobusy 2015-07-16

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord Guinnessa

Oszczędny Volkswagen Golf TDI bije Rekord...

Aktualności 2015-07-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport