mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa tylna oś Volvo zmniejsza zużycie paliwa

Nowa tylna oś Volvo zmniejsza zużycie paliwa

Volvo Trucks podejmuje kolejny krok na rzecz redukcji kosztów paliwa, ponoszonych przez klientów. Nowa tylna oś, przeznaczona dla pojazdów długodystansowych, zapewnia zużycie paliwa niższe nawet o dwa procent, w porównaniu z dotychczas stosowanymi tylnymi osiami ze zwolnicami w piastach kół.

Nowa tylna oś Volvo zmniejsza zużycie paliwa
- Niskie zużycie paliwa jest zawsze ważną kwestią dla klientów realizujących przewozy długodystansowe, których pojazdy przejeżdżają nawet kilkanaście tysięcy kilometrów miesięcznie. Redukcja o kilka procent oznacza poważne oszczędności finansowe - mówi Hayder Wokil, menedżer produktu ds. segmentu długodystansowego w Volvo Trucks.

Przeznaczona dla pojazdów z silnikami o dużej mocy
Nowa oś RSS1360 to pojedyncza oś z pojedynczą przekładnią główną, przeznaczona dla samochodów ciężarowych napędzanych silnikami o dużej mocy i tworzących zestawy drogowe o masie całkowitej do 60 t. Innymi słowy - dla pojazdów przewożących ciężkie ładunki na duże odległości z dużymi prędkościami średnimi. Typowymi ładunkami w tym obszarze zastosowań są produkty spożywcze i rolne.

Szybkość i oszczędność paliwa
Nowa oś była od dawna oczekiwania, zwłaszcza przez nabywców Volvo FH16. Po raz pierwszy mają oni możliwość wyboru pojedynczej osi bez zwolnic w piastach kół, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dwa procent. Duży wybór przełożeń umożliwia precyzyjne dostosowanie całkowitego przełożenia układu napędowego do potrzeb. Oś RSS1360 jest dostępna dla pojazdów Volvo FH i FM: zarówno podwozi samochodu ciężarowego, jak i ciągników siodłowych. Nowa oś pojedyncza będzie wprowadzana do oferty na poszczególnych rynkach stopniowo w latach 2011-2012, począwszy od czerwca br.

- W Europie obserwujemy rosnące zainteresowanie coraz mocniejszymi samochodami ciężarowymi i coraz dłuższymi zespołami pojazdów. Wprowadzenie na rynek nowego typu osi jest jednym z wielu działań Volvo, których celem jest udowodnienie, że wydajny i szybki transport może również być bardzo ekonomiczny - mówi Hayder Wokil.

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Ekologiczne drogi z... plastiku

Ekologiczne drogi z... plastiku

Aktualności 2015-07-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rolls Royce Phantom VIII – nowy wymiar luksusu
Rolls Royce Phantom VIII – nowy wymiar luksusu
Najbardziej luksusowy samochód świata powraca w nowej odsłonie. Czekaliśmy na niego aż 14 lat.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic