mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowa wersja Renault Laguna II

Nowa wersja Renault Laguna II

Od 1 października w salonach.

Nowa wersja Renault Laguna II

Renault wprowadza do sprzedaży na rynku polskim, począwszy od 1-go października 2001r., nowe wersje Laguny II i Laguny II Grandtour z benzynowym układem wtrysku bezpośredniego 2.0 IDE. Ta nowa oferta stanowi alternatywną propozycję między wersją 1.8 16V o mocy 120 KM a wersją 3.0 V6 24V o mocy 210 KM. Wyżej wymieniona jednostka napędowa będzie dostępna na poziomach wyposażenia Dynamique i Privilčge, w cenie już od 82.300 PLN.

 

W chwili wprowadzenia do sprzedaży modelu Laguna II, w ofercie jednostek benzynowych znajdowały się silniki 1.6 16V o mocy 110 KM, 1.8 16V o mocy 120 KM oraz 3.0 V6 24V o mocy 210 KM. Teraz oferta ta zostanie rozszerzona o jednostkę napędową 2.0 16V IDE o mocy 140 KM.

Przypomnijmy, że w silniku IDE zastosowano technologię bezpośredniego wtrysku benzyny wprowadzoną z końcem 1999 roku w modelu Mégane Coupé. Silnik działa w warunkach zasilania mieszanką jednorodną o składzie stechiometrycznym, co umożliwia zastosowanie tradycyjnego trójdrożnego katalizatora i zapewnia natychmiastowe dostosowanie do norm emisji spalin Euro 4 (Euro 2005) bez potrzeby korzystania z dodatkowych rozwiązań. Rozwija moc od 140 KM (103 kW) do 5500 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm przy obrotach 4100 obr/min, z którego 85 % jest dostępnych w zakresie od 2000 do 5650 obr/min. Jednostka ta korzysta ze wszystkich najnowszych rozwiązań technologicznych obecnych już wcześniej w gamie silników, jak rurowe wałki rozrządu wyposażone w rolkowe dźwignie zaworowe z hydrauliczną kompensacją luzu.

Osiągi wersji Laguna II 2.0 IDE stawiają ją w kategorii pojazdów przeznaczonych na dalekie trasy. Zużycie paliwa na poziomie 7.7 l/100 km w cyklu mieszanym jest więcej niż umiarkowane. Niskie spalanie i zbiornik o pojemności 70 l pozwala na przejechanie ponad 900 km bez tankowania paliwa.

Opisywana jednostka napędowa jest oferowana wraz z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach połączoną ze specjalnym sterowaniem linką zapewniającym optymalne tłumienie drgań oraz sprzęgłem ze sterowaniem hydraulicznym, pozwalającym na większą elastyczność. Uzupełnienie tego zespołu stanowi podwójne koło zamachowe z elementem amortyzującym.

Ofertę wzbogaci w ciągu pierwszego półrocza 2002 „inteligentna” automatyczna skrzynia biegów z 4 przełożeniami.


Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport