mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

Oczekiwanie dobiegło końca - jeden z najbardziej stylowych modeli niemieckiego producenta doczekał się nowej generacji.

Nowe Audi A7 oficjalnie zaprezentowane

To druga odsłona A7-mki - czterodrzwiowego coupe, które debiutując w 2010 roku stanowiło odpowiedź na Mercedesa CLS. Nowy model jest bardziej zaawansowany technologicznie, a we wnętrzu przeszedł prawdziwą rewolucję. Mniej dostrzegalne są zmiany na zewnątrz.

Zupełnie nowe są przednie i tylne światła, które po włączeniu wykonują oryginalną i bardzo efektowną animację. Te pierwsze standardowo wykonane będą w technice LED, a za dopłatą dostaniemy połączenie reflektorów diodowych z laserowymi. Z zaprezentowanej niedawno A8-mki przejęto ciągnący się przez całą szerokość auta tylny pas lamp - właśnie z tej perspektywy A7 zmieniło się najbardziej. Poza tym styliści postawili raczej na konserwatyzm; zarówno charakterystycznie opadająca linia dachu, jak i cały profil boczny pozostały bez zmian. Niemal takie same jak u poprzednika są również wymiary.

Inaczej sprawy mają się w kabinie. Nowy projekt całymi garściami czerpie od flagowca A8 – do minimum ograniczono liczbę fizycznych przycisków i postawiono na obsługę za pomocą paneli dotykowych. Ten większy ma 10,1 cala i odpowiada za obsługę multimediów, z kolei pod nim znajdziemy wyświetlacz służący do obsługi klimatyzacji, ręcznego wprowadzania tekstu i zarządzania funkcjami komfortu. Warto dodać, że ekrany są umiejętnie wkomponowane w deskę rozdzielczą, a sam projekt charakteryzuje się ostrymi liniami. Nie mogło zabraknąć też systemu Audi Virtual Cockpit, który za dopłatą zastąpi standardowe zegary.

Od strony technologicznej Audi zaoferuje kilka nowinek – nowe A7 samo wjedzie do garażu, a następnie z niego wyjedzie. W tym czasie kierowca może być na zewnątrz i sterować autem za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym. Producent chwali się też imponującą liczbą 39 innych systemów wsparcia. Wśród nich znajdziemy trzy pakiety - jeden ułatwiający parkowanie oraz dwa związane z samą jazdą. Pierwszy pomoże prowadzącemu w mieście, a drugi poza nim.

Dobre wrażenia z jazdy potęgować ma system skrętnej tylnej osi. W wyposażeniu standardowym znajdzie się progresywny układ kierowniczy, a klient będzie mógł wybrać jeden z aż czterech typów zawieszenia: tradycyjne (wyposażone w stalowe sprężyny), sportowe (obniżające wysokość auta o 10mm), elektroniczne regulowane lub w pełni pneumatyczne adaptive air suspension.

Na początek pod maską znajdziemy tylko jedną jednostkę napędową. Będzie to benzynowy motor 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM, który przyjmie oznaczenie 55 TFSI. Napęd będzie przenoszony na obie osie za pośrednictwem rozwiązania quattro ultra dołączającego napęd na tylną oś w razie potrzeby. Inne silniki pojawią się w ofercie nieco później.

Audi A7 Sportback do sprzedaży trafi w I kwartale 2018 roku. Bazowa cena za wersję 55 TFSI w Niemczech wyniesie 68 000 Euro.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A7
Audi A7
Cena podstawowa już od: 229 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A7 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A7 premiera

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowy szef Audi Sport, Winkelmann do Bugatti

auto motor i sport 2017-12-20

Prezes Audi powołał nowego szefa Audi Sport. Dotychczasowy szef Stefan Winkelmann obejmie z kolei stanowisko prezesa Bugatti.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.