mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Clio Cup w 2006

Nowe Clio Cup w 2006

Renault Sport Technologies zaprezentuje Nowe Clio Cup na Essen Motorshow. Znakomite osiągi, przyjemność prowadzenia i przystępna cena: to wszystko powinno mocno przypaść do gustu kierowcom, którzy w 2006 r. wezmą udział w nowym pucharze.

Nowe Clio Cup w 2006

Clio Cup, opracowane na podstawie Clio Renault Sport 2.0 16v, zaczęło cieszyć się wielkim powodzeniem natychmiast po rozpoczęciu sprzedaży. Do chwili obecnej Renault Sport Technologies wyprodukował w fabryce Alpine Renault w Dieppe ponad 650 sztuk tego modelu. Na czternastu mistrzostwach krajowych organizowanych w Europie, a także w Ameryce Południowej i Azji, Renault Sport udowodnił, że posiada duże doświadczenie i wiedzę w zakresie organizowania zawodów, na których najważniejsze są równość szans sportowych, zasada fair-play i oczywiście widowisko!

 

Kariera Clio Cup w 2006 r. będzie się nadal rozwijać, równolegle z Nowym Clio Cup, które zostanie w przyszłym roku wprowadzone na rynek, a którego możliwości na torze zostały obecnie potwierdzone na dwóch mistrzostwach krajowych, w Niemczech i Hiszpanii.

                                              

Inżynierowie Renault Sport Technologies, dzięki pracy w tym samym ośrodku badawczym, mogli połączyć naturalne zalety Nowego Clio z najnowszymi innowacjami technologicznymi w sporcie samochodowym.


Dowiedz się więcej o seryjnym modelu Renault Clio

 

Głównym celem prac zespołu opracowującego Clio było zapewnienie przyjemności jazdy. Wyważone, choć lekko nadsterowne Nowe Clio Cup sprawdza się w każdym stylu prowadzenia, zarówno w przypadku kierowców początkujących, młodych talentów prowadzących wyścigowe bolidy, jak i dżentelmenów na drodze. Aby uprzyjemnić kierowanie samochodem, miejsce kierowcy zostało przesunięte w stronę środka pojazdu.

 

Nowe Clio Cup kryje pod maską 16-zaworowy silnik 2l o mocy ponad 200 koni mechanicznych. Specjalna sekwencyjna skrzynia biegów ma sześć przełożeń, zmienianych manetkami przy kierownicy.

 

Zoptymalizowano osiągi samochodu, przede wszystkim dzięki zastosowaniu elementów aerodynamicznych, wypróbowanych w Clio Renault Sport Concept: tylna dysza i rozdzielacze powietrza umieszczone z tyłu przednich kół. Dysza kieruje przepływem powietrza i przyspiesza go. Przyspieszenie przepływu powoduje powstanie podciśnienia, które ciągnie dyszę w dół. W związku z tym tył samochodu jest bardziej obciążony. Aby zwiększyć skuteczność działania dyszy powietrza, oba wyloty rur wydechowych spalin zostały umieszczone w kanałach bocznych stateczników. Rozdzielacze powietrza umieszczone w przednich błotnikach również mają znaczenie aerodynamiczne: neutralizują zawirowania powietrza. Poprawiają również krążenie i usuwanie nagrzanego powietrza spod maski.


Zobacz galerię zdjęć modelu Renault Clio III

 

Kwestią strategiczną jest bezpieczeństwo: w razie wypadku, kierowcę chronić będą specjalna klatka bezpieczeństwa Matter, automatyczna gaśnica, sześciopunktowy pas bezpieczeństwa oraz system Hans.

 

Stosowanie na szeroką skalę części produkowanych seryjnie znacznie ułatwia zespołom eksploatację samochodu i umożliwia ograniczenie kosztów związanych z uczestnictwem w wyścigach w danym sezonie. Sprzedaż Nowego Clio Cup, gotowego do startu w wyścigach, rozpocznie się w pierwszym kwartale 2006 r.

Dowiedz się więcej o marce Renault

Komentuj:

~tomek 2006-12-16

bello

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport