mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Clio Cup w 2006

Nowe Clio Cup w 2006

Renault Sport Technologies zaprezentuje Nowe Clio Cup na Essen Motorshow. Znakomite osiągi, przyjemność prowadzenia i przystępna cena: to wszystko powinno mocno przypaść do gustu kierowcom, którzy w 2006 r. wezmą udział w nowym pucharze.

Nowe Clio Cup w 2006

Clio Cup, opracowane na podstawie Clio Renault Sport 2.0 16v, zaczęło cieszyć się wielkim powodzeniem natychmiast po rozpoczęciu sprzedaży. Do chwili obecnej Renault Sport Technologies wyprodukował w fabryce Alpine Renault w Dieppe ponad 650 sztuk tego modelu. Na czternastu mistrzostwach krajowych organizowanych w Europie, a także w Ameryce Południowej i Azji, Renault Sport udowodnił, że posiada duże doświadczenie i wiedzę w zakresie organizowania zawodów, na których najważniejsze są równość szans sportowych, zasada fair-play i oczywiście widowisko!

 

Kariera Clio Cup w 2006 r. będzie się nadal rozwijać, równolegle z Nowym Clio Cup, które zostanie w przyszłym roku wprowadzone na rynek, a którego możliwości na torze zostały obecnie potwierdzone na dwóch mistrzostwach krajowych, w Niemczech i Hiszpanii.

                                              

Inżynierowie Renault Sport Technologies, dzięki pracy w tym samym ośrodku badawczym, mogli połączyć naturalne zalety Nowego Clio z najnowszymi innowacjami technologicznymi w sporcie samochodowym.


Dowiedz się więcej o seryjnym modelu Renault Clio

 

Głównym celem prac zespołu opracowującego Clio było zapewnienie przyjemności jazdy. Wyważone, choć lekko nadsterowne Nowe Clio Cup sprawdza się w każdym stylu prowadzenia, zarówno w przypadku kierowców początkujących, młodych talentów prowadzących wyścigowe bolidy, jak i dżentelmenów na drodze. Aby uprzyjemnić kierowanie samochodem, miejsce kierowcy zostało przesunięte w stronę środka pojazdu.

 

Nowe Clio Cup kryje pod maską 16-zaworowy silnik 2l o mocy ponad 200 koni mechanicznych. Specjalna sekwencyjna skrzynia biegów ma sześć przełożeń, zmienianych manetkami przy kierownicy.

 

Zoptymalizowano osiągi samochodu, przede wszystkim dzięki zastosowaniu elementów aerodynamicznych, wypróbowanych w Clio Renault Sport Concept: tylna dysza i rozdzielacze powietrza umieszczone z tyłu przednich kół. Dysza kieruje przepływem powietrza i przyspiesza go. Przyspieszenie przepływu powoduje powstanie podciśnienia, które ciągnie dyszę w dół. W związku z tym tył samochodu jest bardziej obciążony. Aby zwiększyć skuteczność działania dyszy powietrza, oba wyloty rur wydechowych spalin zostały umieszczone w kanałach bocznych stateczników. Rozdzielacze powietrza umieszczone w przednich błotnikach również mają znaczenie aerodynamiczne: neutralizują zawirowania powietrza. Poprawiają również krążenie i usuwanie nagrzanego powietrza spod maski.


Zobacz galerię zdjęć modelu Renault Clio III

 

Kwestią strategiczną jest bezpieczeństwo: w razie wypadku, kierowcę chronić będą specjalna klatka bezpieczeństwa Matter, automatyczna gaśnica, sześciopunktowy pas bezpieczeństwa oraz system Hans.

 

Stosowanie na szeroką skalę części produkowanych seryjnie znacznie ułatwia zespołom eksploatację samochodu i umożliwia ograniczenie kosztów związanych z uczestnictwem w wyścigach w danym sezonie. Sprzedaż Nowego Clio Cup, gotowego do startu w wyścigach, rozpocznie się w pierwszym kwartale 2006 r.

Dowiedz się więcej o marce Renault

Komentuj:

~tomek 2006-12-16

bello

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.