mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Midlum dla Pepsi

Nowe Midlum dla Pepsi

13 nowych Renault Midlum trafiło do polskiego oddziału Pepsi Cola, w Michrowie, koło Pniew. Auta będą pracować w oddziałach firmy w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Kielcach. To początek wymiany liczącego kilkanaście lat taboru Pepsi.

Nowe Midlum dla Pepsi
O wyborze Midlum zdecydowało to, że jest to auto lekkie, zwrotne i posiada korzystny stosunek ładowności do masy własnej a niewielkie wymiary pozwalają mu swobodnie poruszać się po mieście.  
 
Auta dla Pepsi mają krótkie kabiny, z bogato przeszklonymi prawymi drzwiami typu "Vison", co ma poprawiać widoczność w gęstym ruchu i podczas manewrowania. Położono także duży nacisk na komfort pracy kierowców stąd wszystkie Midlum są w pakiecie "Lux". We wszystkich jest klimatyzacja, radio oraz CB.
 
Pepsi zdecydowało się także na wybór wzmocnionych podwozi typu "heavy". Ze względu na ograniczenia obowiązujące w ruchu miejskim, Midlum dla Pepsi Coli mają dmc 16 t jednak techniczna masa całkowita ciężarówek wynosi 18 t.
 
Auto napędzają rzędowe, sześciocylindrowe silniki typu DXi7 o mocy 270 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1010 Nm. Wybrane silniki są jednymi z najmocniejszych, jakie Renault montuje w Midlum.
Firma rozważała również wyposażenie Midlum w zautomatyzowane skrzynie Optitronic ale ostatecznie zdecydowano się na ręczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach. Głównym czynnikiem tego wyboru było przyzwyczajenie kierowców Pepsi.
 
Samochody są także wyposażone w system Infomax, ktory zbiera informacje o stylu jazdy kierowcy (obroty silnika, liczba i siła hamowań, czas, jaki ciężarówka spędza stojąc z włączonym silnikiem). Ponadto na bieżąco mierzy zużycie paliwa. Dodatkowo Pepsi Cola zainstalowała system zarządzania flotą G-Box, firmy PC-Net. Umożliwia on m.in. lokalizowanie ciężarówek za pomocą GPS i nadzór nad przebiegiem dostaw.
 
Nadwozia zaprojektowane specjalnie do przewozu napojów dostarczyła firma Spier. Z zewnątrz wyglądają jak zwykłe zabudowy kurtynowe ale wnętrze podzielono na segmenty za pomocą aluminiowych drabinek. Utrzymują one na miejscu palety z napojami, gdy samochód stopniowo pozbywa się ładunku. W razie potrzeby można je złożyć i zamocować płasko pod sufitem pozostawiając do dyspozycji obszerną ładownię.
 
Po bokach, wzdłuż nadwozia są rozkładane stopnie ułatwiające ręczny rozładunek. Złożone, pełnią funkcję osłon zapobiegających np. wjechaniu nieostrożnego rowerzysty pod pojazd. Z tyłu zamontowano windę o nośności 2 ton.
 
Pepsi Cola będzie korzystać z ASO Renault Trucks. Trudno ściśle określić częstotliwość przeglądów. Wyznacza ją komputer pojazdu, ale należy mieć na uwadze ciężkie warunki miejskie, które skracają okres między wizytami w warsztacie do 20-25 tys. km. Oznacza to, że ciężarówki będą podawane kontroli przynajmniej raz w roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault dostawcze Renault Trucks Renault Midlum

Podobne wiadomości:

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Renault Koleos - znamy polskie ceny

Aktualności 2017-04-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Bezpieczna podróż ze zwierzętami
Bezpieczna podróż ze zwierzętami
Zwierzęta są bardzo często traktowane jako pełnoprawni członkowie rodziny. Niezależnie od tego, czy podróżujemy z psem, kotem, chomikiem czy świnką morską - ważne jest bezpieczeństwo, ponieważ często nasi pupile podróżują w warunkach zagrażających ich życiu i zdrowiu. Na co więc warto zwrócić szczególną uwagę podczas planowania takich eskapad?