mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Midlum dla Pepsi

Nowe Midlum dla Pepsi

13 nowych Renault Midlum trafiło do polskiego oddziału Pepsi Cola, w Michrowie, koło Pniew. Auta będą pracować w oddziałach firmy w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Kielcach. To początek wymiany liczącego kilkanaście lat taboru Pepsi.

Nowe Midlum dla Pepsi
O wyborze Midlum zdecydowało to, że jest to auto lekkie, zwrotne i posiada korzystny stosunek ładowności do masy własnej a niewielkie wymiary pozwalają mu swobodnie poruszać się po mieście.  
 
Auta dla Pepsi mają krótkie kabiny, z bogato przeszklonymi prawymi drzwiami typu "Vison", co ma poprawiać widoczność w gęstym ruchu i podczas manewrowania. Położono także duży nacisk na komfort pracy kierowców stąd wszystkie Midlum są w pakiecie "Lux". We wszystkich jest klimatyzacja, radio oraz CB.
 
Pepsi zdecydowało się także na wybór wzmocnionych podwozi typu "heavy". Ze względu na ograniczenia obowiązujące w ruchu miejskim, Midlum dla Pepsi Coli mają dmc 16 t jednak techniczna masa całkowita ciężarówek wynosi 18 t.
 
Auto napędzają rzędowe, sześciocylindrowe silniki typu DXi7 o mocy 270 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1010 Nm. Wybrane silniki są jednymi z najmocniejszych, jakie Renault montuje w Midlum.
Firma rozważała również wyposażenie Midlum w zautomatyzowane skrzynie Optitronic ale ostatecznie zdecydowano się na ręczne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach. Głównym czynnikiem tego wyboru było przyzwyczajenie kierowców Pepsi.
 
Samochody są także wyposażone w system Infomax, ktory zbiera informacje o stylu jazdy kierowcy (obroty silnika, liczba i siła hamowań, czas, jaki ciężarówka spędza stojąc z włączonym silnikiem). Ponadto na bieżąco mierzy zużycie paliwa. Dodatkowo Pepsi Cola zainstalowała system zarządzania flotą G-Box, firmy PC-Net. Umożliwia on m.in. lokalizowanie ciężarówek za pomocą GPS i nadzór nad przebiegiem dostaw.
 
Nadwozia zaprojektowane specjalnie do przewozu napojów dostarczyła firma Spier. Z zewnątrz wyglądają jak zwykłe zabudowy kurtynowe ale wnętrze podzielono na segmenty za pomocą aluminiowych drabinek. Utrzymują one na miejscu palety z napojami, gdy samochód stopniowo pozbywa się ładunku. W razie potrzeby można je złożyć i zamocować płasko pod sufitem pozostawiając do dyspozycji obszerną ładownię.
 
Po bokach, wzdłuż nadwozia są rozkładane stopnie ułatwiające ręczny rozładunek. Złożone, pełnią funkcję osłon zapobiegających np. wjechaniu nieostrożnego rowerzysty pod pojazd. Z tyłu zamontowano windę o nośności 2 ton.
 
Pepsi Cola będzie korzystać z ASO Renault Trucks. Trudno ściśle określić częstotliwość przeglądów. Wyznacza ją komputer pojazdu, ale należy mieć na uwadze ciężkie warunki miejskie, które skracają okres między wizytami w warsztacie do 20-25 tys. km. Oznacza to, że ciężarówki będą podawane kontroli przynajmniej raz w roku.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault dostawcze Renault Trucks Renault Midlum

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport