mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe Volvo FMX zaprojektowali klienci

Nowe Volvo FMX zaprojektowali klienci

Gdy szwedzki producent samochodów ciężarowych Volvo Trucks podjął decyzję o zaprojektowaniu nowego pojazdu budowlanego – Volvo FMX – klienci stali się centralnym ogniwem tego procesu.  Wzięli oni nawet udział w projektowaniu nowej ciężarówki.

Nowe Volvo FMX zaprojektowali klienci
Branża samochodów ciężarowych jest przykładem sektora przemysłowego, który w coraz większym stopniu kieruje się potrzebami klientów - tak przynajmniej twierdzi Volvo Trucks
 
- Obserwujemy postępującą segmentację rynku, coraz mniej nabywców akceptuje samochody ciężarowe w standardowej konfiguracji. Większość naszych klientów oczekuje modyfikacji, które dostosują pojazd do ich indywidualnych wymagań - mówi Gunnar Eliasson, menedżer ds. segmentu budowlanego w Volvo Trucks, w Europie.
 
- Wszystkie firmy utrzymują, że blisko współpracują z klientami, lecz tylko nieliczne robią to naprawdę. Ponieważ jest to trudne - mówi Jeffrey Liker, światowej sławy profesor Uniwersytetu Michigan, w USA.
Podejście takie wymaga spędzania czasu z klientami, wymaga wypracowania metod identyfikacji wymagań klientów i ich przekształcania na specyfikacje techniczne. 
 
Volvo Trucks postanowiło zastosować to nowe podejście podczas pracy nad swoim najnowszym modelem, Volvo FMX - pojazdem zaprojektowanym specjalnie dla segmentu budowlanego. Projekt miał być realizowany przy udziale klientów, kierowców, sprzedawców i specjalistów od marketingu - na niespotykaną wcześniej skalę.
 
- Chcieliśmy zadać im dwa pytania: co było dobre w dotychczasowym pojeździe oferowanym klientom z segmentu budowlanego oraz jakie zmiany chcieliby ujrzeć w nowym modelu - relacjonuje Gunnar Eliasson.
 
Gunnar Eliasson wraz z grupą współpracowników wybrał się w podróż po Europie z zamiarem sporządzenia listy życzeń dotyczących projektowanego modelu. Długa lista życzeń została przez konstruktorów i projektantów uwzględniona przy konstruowaniu naturalnej wielkości modeli i prototypów ciężarówki. 
 
W wielkiej tajemnicy, po podpisaniu zobowiązania o nieujawnianiu informacji, wybrani klienci byli zapraszani na konsultacje w sprawie nowego pojazdu budowlanego. Pośrodku studia wystawiono model pojazdu, a na ścianach zawieszono zdjęcia przedstawiające nowy samochód ciężarowy w różnorodnych warunkach roboczych. 
 
W osobnym pomieszczeniu pokazano kabinę z pełnym wyposażeniem. Klienci mieli możliwość jej obejrzenia, wypróbowania osprzętu i przekazania swoich opinii: jak sprawdza się nowa drabinka, czy jest usytuowana tak, że kierowca może łatwo wyjść z kabiny i sprawdzić ładunek bez potrzeby wykazywania się umiejętnościami akrobatycznymi? 
 
Gunnar Eliasson jest przekonany, że projekt, zrealizowany w krótkim czasie, był dużym sukcesem, a dzięki temu, że na wczesnym etapie zostali w niego włączeni zarówno kierowcy, jak i klienci, inżynierowie mogli poświęcić więcej czasu najważniejszymi aspektom. 
 
- Korzyści wynikające z włączenia klientów w proces projektowy przeważyły nad ryzykiem przedostania się informacji do naszych konkurentów  - stwierdza Gunnar Eliasson.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo Volvo Trucks samochody ciezarowe Volvo FMX

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport