mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe auta bezpieczniejsze

Nowe auta bezpieczniejsze

Instruktorzy Szkoły Auto przeprowadzili specjalne testy zderzeniowe na kilkunastoletnich samochodach, które od 1 czerwca 2004 r. są masowo importowane z Europy zachodniej do Polski.

Nowe auta bezpieczniejsze
Wyniki testów jednoznacznie pokazały, że poziom bezpieczeństwa oferowany przez te pojazdy podczas kolizji jest dużo niższy niż w przypadku nowych aut.
 
Próby zderzeniowe zostały wykonane na trzech starszych modelach aut. Samochody były kolejno umieszczane za pomocą dźwigu na różnych wysokościach odpowiadających prędkościom: 40 km/h - 2 piętro, 80 km/h - 8 piętro, 100 km/h - 13 piętro, a następnie zrzucane. Efektem tego były zderzenia pojazdów z betonową nawierzchnią. Okazało się, że wielkość i rodzaj zniszczenia samochodów były zależne od wysokości (prędkości), z jakich spadały auta. Samochód, który uderzył z wysokości drugiego piętra uległ poważnej, ale zdecydowanie mniejszej deformacji niż samochody spadające z prędkością 80 i 100 km/h.
 
W wyniku zderzeń przy prędkościach 80 i 100 km/h została bardzo poważnie uszkodzona kabina, co pozwala stwierdzić, że kierowca i pasażerowie tych samochodów takie wypadki przypłaciliby życiem bądź kalectwem. Tak poważne uszkodzenia samochodów wynikają przede wszystkim z dużej prędkości oraz braku nowoczesnych zabezpieczeń i zaawansowanych technologii stosowanych powszechnie w nowych autach, takich jak: usztywnienie karoserii, wzmocnienia w drzwiach, komputerowo zaprojektowanych i kontrolowanych stref zgniotu.
 
"Starsze pojazdy, ze względu na swój wiek i stan techniczny, ulegają podczas kolizji znacznym deformacjom - podłogi rozpadają się na pół, siedzenia zostają powyrywane, odpadają koła, zniszczone zostają często całkowicie układy: kierowniczy i hamulcowy. Ta sama sytuacja dotyczy osób biorących udział w zdarzeniach, ich obrażenia są dużo poważniejsze." - twierdzi Maciej Bednik, aspirant sztabowy Wydziału Ruchu Drogowego KW w Poznaniu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Afera "Dieselgate" zatacza coraz szersze kręgi. Pod koniec zeszłego tygodnia amerykańska agencja ds. ochrony środowiska oskarżyła koncern FCA o wykorzystywanie podobnych rozwiązań jak Volkswagen. Sprawa może dotyczyć nawet 100 tys. samochodów sprzedawanych na terenie USA.