mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe auto z salonu do 30 tysięcy

Nowe auto z salonu do 30 tysięcy

Choć można przytoczyć wiele argumentów przeciwko kupowaniu nowych samochodów bezpośrednio w salonach sprzedaży, to jednak spore grono kierowców nie wyobraża sobie kupna dla siebie czterech kółek na rynku wtórnym. Wielu jednak musi odstąpić od tej zasady ze względu na własne ograniczenia budżetowe. Dla tych przygotowaliśmy poniższe zestawienie najtańszych na polskim rynku nowych samochodów.

Nowe auto z salonu do 30 tysięcy
Liczne ograniczenia
W poniższym zestawieniu przedstawiamy najtańsze modele na rynku, bez podziału na segmenty rynkowe, choć oczywiście nie ma co się dziwić, że są to przede wszystkim modele z segmentu A. Wybór i tak jest mocno ograniczony, bowiem na kilkanaście modeli z tej klasy rynkowej, nasze podstawowe założenie (cena do 30 tys. zł) zdołało wypełnić zaledwie pięć aut. A i tak po spełnieniu pewnych warunków (o czym za chwilę). Poza maluchami, granicę 30 tys. złotych udało się przełamać także dwóm przedstawicielom segmentu B (Dacia Logan i Sandero).

Przy wyborze najtańszych na rynku modeli czeka nas zresztą szereg innych ograniczeń, nie tylko co do wspomnianej wyżej liczby takich modeli. Przede wszystkim są to ograniczenia silnikowe - we wszystkich poniższych przypadkach, żeby zmieścić się w naszym budżecie, będziemy musieli wybrać podstawowe jednostki napędowe. Nie ma także wyboru co do wersji wyposażeniowej - tu, poza jednym przypadkiem (Hyundai i10), również musimy zadowolić się podstawowym wariantem. Nie poszalejemy także przy wyborze koloru nadwozia, w większości modeli będziemy musieli postawić na bezpłatny lakier. Za to w kilku przypadkach mamy wybór co do rocznika produkcji (2012 lub 2013).

Co w tej cenie
Samochody z salonu w cenie nieprzekraczającej 30 tysięcy złotych napędzane są silnikami benzynowymi o pojemności od jednego do 1,2 litra, ze stadem koni liczącym od 60 KM (Skoda Citigo) do 75 KM (Logan i Sandero). Citigo oraz Citroen C1 w tej cenie mają trzydrzwiowe nadwozia oraz czteromiejscowe kabiny, w pozostałych modelach pomieści się, a przynajmniej przepisy na to pozwalają, pięć osób. Bez dopłaty otrzymamy biały lakier nadwozia, w niektórych wybór sprowadza się do jeszcze jednego koloru. Najszybszy z całej stawki okazuje się francuski maluch, który do prędkości 100 km/h rozpędza się w 12,3 sekundy.

Choć standardowym wyposażeniem najtańsze modele na rynku nikogo nie skuszą, to jednak w paru przypadkach możemy być pozytywnie zaskoczeni. W każdym modelu możemy liczyć na następujące elementy wyposażenia: poduszka powietrzna kierowcy, system ABS z układem wspomagania nagłego hamowania i... to właściwie wszystko. Jednak już Spark w standardzie ma 6 poduszek powietrznych, w obu Daciach otrzymamy bez dopłaty system ESP+ASR, a w Skodzie Citigo dodatkowo układy MSR, EDS i HBA.

Chevrolet Spark - od 26.990 zł
Najtańszy w ofercie Spark napędzany jest jednolitrowym motorem benzynowym o mocy 68 koni mechanicznych. W cenie do 30 tys. zł możemy nabyć zarówno wersję z 2012 roku, jak i z biężącego po liftingu (od 28.990 zł). Bez dopłaty dostaniemy kolor biały i czerwony, inne lakiery wycenione zostały na kwotę 1.400-1.800 zł.

Na liście standardowego wyposażenia najmniejszego Chevroleta w podstawowej wersji LS znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, system ABS z BAS i HBA, dzieloną i składaną tylną kanapę z mocowaniami Isofix, a także centralny zamek i zestaw naprawczy koła. Lista wyposażenia opcjonalnego zawiera tylko jedną pozycję - system ESP w cenie 1.000 zł.


Citroen C1 - od 29.900 zł
Również silnik o pojemności jednego litra i również o mocy 68 KM napędza najtańszego w ofercie Citroena C1, tyle że tu otrzymamy trzydrzwiowe nadwozie, a wnętrze ma homologację na cztery osoby. Również i tu mamy wybór pomiędzy rocznikiem 2012 i 2013. Bez konieczności wyciągania dodatkowych pieniędzy z portfela dostaniemy jeden z trzech kolorów nadwozia - biały, czerwony bądź kremowy, za pozostałe zapłacimy 450 bądź 1.500 zł.

Standardowe wyposażenie podstawowego poziomu Attraction obejmuje dwie poduszki powietrzne, instalację radiową, systemy ABS, BAS i EBD, a także pełnowymiarowe koło zapasowe. Citroen daje jednak spore możliwości rozbudowy wyposażenia modelu C1. Za 2.700 zł możemy nabyć system ESP, za 3 tys. klimatyzację manualną, radio CD to koszt 1,5 tys., boczne poduszki powietrzne będą nas kosztować 800 zł, zaś wspomaganie z możliwością regulacji kierownicy na wysokość wycenione zostało na 1.200 zł.


Dacia Logan - od 28.900 zł
Dacia Logan przebojem podbiła rynek, druga generacja modelu również ma na to chrapkę i również jednym z jej głównych atutów ma być przystępna cena. Logan to obecnie najtańszy przedstawiciel segmentu B, który w cenie do 30 tys. zł oferuje 1,2-litrową jednostkę benzynową o mocy 75 koni mechanicznych. W tej samej cenie otrzymamy kolor biały bądź niebieski.

W standardzie Dacia Logan Access oferowana jest z systemem ABS oraz ESP z ASR, z czterema poduszkami powietrznymi, a także mocowaniami Isofix na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. W miejsce zestawu naprawczego możemy zamówić za 310 zł koło zapasowe i to jedyna pozycja na liście dodatkowego wyposażenia.


Dacia Sandero od 29.900 zł
Niemal identyczna jest oferta najtańszej na rynku Dacii Sandero. Ten sam silnik benzynowy, te same parametry i osiągi, identyczne wyposażenie, inne oczywiście, pięciodrzwiowe nadwozie i wyższa o tysiąc złotych cena za podstawowy wariant Access.


Fiat Panda Classic - od 26.990 zł
Na naszej liście Fiat Panda nie zmieściłby się, gdyby nie dostępna jeszcze w ofercie poprzednia generacja modelu, nazwana wzorem m.in. Opla Astry, Pandą Classic. Bazowy wariant tej Pandy ma pod maską 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 69 KM. Do wyboru kolory biały lub żółty pastelowy, a inne za dodatkową opłatą 900-1500 zł.

Standardowe wyposażenie Pandy Classic jest dość ubogie i zawiera m.in. tylko jedną poduszkę powietrzną, układ ABS z EBD oraz pełnowymiarowe koło zapasowe. Za dopłatą możemy zamówić centralny zamek (500 zł), radio CD (1.000), centralny zamek z elektrycznie sterowanymi szybami (1.200) oraz układ ESP z ASR, MSR i HBA.


Hyundai i10 - od 25.190 zł
Również i Hyundai i10 nie trafiłby na listę modeli poniżej 30 tys. zł, gdyby nie oferowane obecnie promocje na ten model. Dzięki rabatom cenowym można nabyć podstawową wersję z 1,1-litrowym silnikiem o mocy 69 KM w kolorze białym lub czerwonym, a w innej kolorystyce za dopłatą tysiąca złotych. W przypadku egzemplarza z roku produkcji 2012 w zakładanej kwocie jesteśmy w stanie nabyć aż trzy różne wersje wyposażeniowe - Base (25.190), Classic (27.690) oraz Classic Klima (29.590), zaś Hyundaia i10 z bieżącego roku produkcji do 30 tys. zł nabędziemy tylko w wariancie Base.

Standardem podstawowej wersji wyposażeniowej Base jest ABS z asystentem hamowania oraz zaledwie jedna poduszka powietrzna. W wariancie Classic otrzymamy jeszcze układ EBD, radio CD/MP3/Aux, a w Classic Klima manualną klimatyzację. Hyundai i10 nie oferuje dodatkowych elementów wyposażenia za dopłatą.


Skoda Citigo - od 28.990 zł
Na naszą listę najtańszych nowych aut łapie się jeszcze podstawowy model czeskiej marki - Citigo w trzydrzwiowej wersji, z litrowym silnikiem o mocy 60 koni mechanicznych i białym kolorze. Wybór czerwieni Tornado to dodatkowe 500 zł pozostawione w salonie Skody.

W ofercie podstawowej wersji Easy znajdziemy 4 poduszki powietrzne, system ESP z MSR, ASR, EDS i HBA, mocowania Isofix oraz zestaw naprawczy. Zapasowe koło będzie nas kosztować niewiele, zaledwie 200 zł.


A może jednak nieco więcej
Gdybyśmy jednak, nieoczekiwanie, dostali do ręki nieco dodatkowej gotówki, wówczas nasz wybór poszerza się o kolejnych przedstawicieli segmentu A:

Fiat Panda - od 31.990
Ford Ka - od 33.300
Hyundai i10 - od 31.990
Kia Picanto - od 30.490
Renault Twingo - od 33.990
Toyota Aygo - od 31.200
Seat Mii - od 33.257
Volkswagen up! - od 31.290

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Dacia Logan
Dacia Logan
Cena podstawowa już od: 29 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Fiat Panda
Fiat Panda
Cena podstawowa już od: 34 600 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Hyundai i10
Hyundai i10
Cena podstawowa już od: 38 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Cena podstawowa już od: 29 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Cena podstawowa już od: 35 970 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport