mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe lusterka do samochodów ciężarowych

Nowe lusterka do samochodów ciężarowych

Dni 'martwego pola' są policzone - DaimlerChrysler, w rodzinie modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Atego i Axor, zainstalował już jako standard nowy system luster.

Nowe lusterka do samochodów ciężarowych

Nowe lustra poprawiają pole widzenia kierowcy po prawej i lewej stronie pojazdu tak znacząco, że "martwe pole" zostaje prawie zupełnie wyeliminowane. Kompletnie zmodyfikowane lustra mają poprawiony promień krzywizny i spełniają już wymogi, mającej wejść w życie dopiero w roku 2007, nowej dyrektywy UE.

Nowy system luster umożliwia kierowcy samochodu ciężarowego dostrzeżenie pojazdów, przedmiotów a przede wszystkim pieszych, dzieci i rowerzystów znajdujących się, w występującym dotychczas "martwym polu", po obu stronach samochodu, którego nie obejmowało pole widzenia oferowane przez tradycyjne lustra. Znacząco obniża to ryzyko związane z dotychczas krytycznymi sytuacjami: z obecnością rowerzystów lub pieszych z boku samochodu ciężarowego ruszającego spod świateł z zamiarem skrętu.

DaimlerChrysler przedstawił nowy system luster dla swoich modeli Mercedes-Benz Atego i Axor podczas salonu IAA, jesienią 2004 roku. System składa się z głównego oraz szerokokątnego lustra po obu stronach samochodu i lustra krawężnikowego. To ostatnie lustro, mocowane powyżej drzwi po stronie pasażera jest kluczem do zapewnienia kierowcy pełnej widoczności strefy bezpośrednio za zderzakiem i wzdłuż drzwi oraz przedniego koła po prawej stronie pojazdu – oraz wszelkich osób bądź obiektów znajdujących się w tym obszarze. Kierowcy nowych samochodów Mercedes-Benz Atego i Axor cieszą się też lepszą widocznością do tyłu dzięki zmodyfikowanemu systemowi luster. Przesunięte na zewnątrz o dodatkowe 50 milimetrów, główne i szerokokątne lustra znacząco poprawiają widok do tyłu. Lustro szerokokątne pokazuje kierowcy strefę tylnej osi, co jest szczególnie ważne podczas ostrych skrętów, ponieważ kierowca ma pewność, że w obszarze wzdłuż tylnej osi samochodu ciężarowego nie ma innych użytkowników drogi. Oprócz tego, standardowo montowane szerokokątne lustra tylne po lewej i prawej stronie pojazdu, dzięki swej nowej pozycji poniżej luster głównych, dodatkowo zwiększają widoczność, co oznacza, że martwe pole zostało znacznie zredukowane.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport