mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe opony Continental do pojazdów dostawczych

Nowe opony Continental do pojazdów dostawczych

Nowe opony LSR1+ na oś kierowaną i LDR1+ na oś napędzaną to odpowiedź firmy Continental na zróżnicowane wymagania stawiane ogumieniu eksploatowanemu w transporcie regionalnym i międzyregionalnym. Ogumienie na obręcze o średnicy 17,5 cala przeznaczone do intensywnej eksploatacji w dystrybucji towarów sprawdza się zarówno w mieście, jak i w dalszych trasach na drogach krajowych i autostradach.

Nowe opony Continental do pojazdów dostawczych
Opony do lekkich pojazdów ciężarowych muszą być wszechstronne i odporne na codzienną intensywną eksploatację. Opony samochodu dostawczego użytkowanego w mieście muszą zapewniać dobre osiągi, a jednocześnie znosić częsty kontakt krawężnikami i okresowe przeciążenia wynikające z przeładowania pojazdu. W transporcie regionalnym liczą się natomiast takie właściwości, jak optymalna przyczepność, skuteczne hamowanie i niskie opory toczenia. Nowe opony Continental LSR1+ i LDR1+ o szerokości od 205 do 265 mm z przekrojem 75 mm i przeznaczone do montażu na obręczach o średnicy 17,5 cala z powodzeniem spełniają wszystkie te wymagania.

Nowy skład gumy umożliwił zmniejszenie oporów toczenia o około 10 procent bez uszczerbku dla właściwości jezdnych i wytrzymałości opon. Ponadto nowe ogumienie pozwala zaoszczędzić od 3 do 4 procent paliwa przy wydłużonym przebiegu. Dzięki takiej charakterystyce nowe opony Continental istotnie przyczyniają się do obniżenia ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu w dystrybucji towarów.

Opona na oś kierowaną LSR1+ charakteryzuje się szczególnie dobrymi właściwościami pod względem kierowalności dzięki rowkom w układzie 3 plus 2. Zamknięta struktura barku opony zwiększa wytrzymałość na działanie bocznych sił ścinających w zakrętach. Wersja LDR1+ przeznaczona na oś napędzaną została zaprojektowana pod kątem zapewnienia optymalnej przyczepności przy niskich oporach. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu licznych szczelin bocznych i wysokiej podstawy rowka bieżnika. Niezmienną charakterystykę nowych opon zapewniają takie rozwiązania jak sprawdzona konstrukcja z drutówką ze stali nierdzewnej, trójkątne opasanie i opatentowana technologia AirKeep® zapobiegająca stopniowemu spadkowi ciśnienia.

W pojazdach wykorzystywanych do dystrybucji towarów, przy często zmieniających się kierowcach, nowe opony do samochodów dostawczych muszą wyróżniać się odpornością na trudy codziennej eksploatacji. Karkas wysokiej jakości gwarantuje, że nowe opony LSR1+ i LDR1+ będą także produktem chętnie wybieranym do fabrycznego bieżnikowania.

Nowe opony Continental LSR1+ na oś kierowaną i LDR1+ na oś napędzają są dostępne w rozmiarach: 205/75 R17.5, 215/75 R17.5, 225/75 R17.5, 235/75 R17.5, 245/75 R17.5 i 265/75 R17.5.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic