mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe opony Goodyear do ciężarówek i autobusów

Nowe opony Goodyear do ciężarówek i autobusów

Goodyear wprowadził dodatkowe rozmiary, które uzupełniają ofertę opon zimowych do samochodów ciężarowych i autokarów: Goodyear Ultra Grip WTS na przednie koła oraz Goodyear Ultra Grip WTD na oś napędową.

Nowe opony Goodyear do ciężarówek i autobusów

Tym samym Goodyear posiada najszerszą ofertę rozmiarów opon zimowych na europejskim i polskim rynku. Ponadto, w celu ułatwienia klientom identyfikacji opon zimowych, Goodyear wprowadził także nowe logo, które będzie oznaczało oponę zimową, przeznaczoną dla samochodów ciężarowych. (więcej na ten temat w osobnym materiale).

„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Goodyear stawia sobie za cel nie tylko dostarczanie wysokiej jakości opon, które będą spełniały najsurowsze wymagania stawiane przez nowoczesne ciężarówki i autobusy oraz specyfikę współczesnego transportu ciężarowego. Równie ważne dla nas jest oferowanie pełnej palety rozmiarów opon”
– powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. Produktu, Opony ciężarowe w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.

Opony zimowe Goodyear Ultra Grip WTS i WTD - w porównaniu do opon standardowych, zarówno w przypadku przewozów długodystansowych, jak i regionalnych - oferują zdecydowanie lepsze trakcję na śniegu oraz lodzie. Trakcja została poprawiona o co najmniej 10 proc. Podobnie, o około 10 proc. polepszono również charakterystykę opon w zakresie hamowania. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu blokowej rzeźby bieżnika z gęstym ożebrowaniem oraz specjalnej kompozycji. Oprócz tego, znacznie poprawiono parametry opon związane ze sterownością i stabilnością na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach.

Goodyear Ultra Grip WTD
Oparta na opatentowanej przez Goodyeara technologii 3D-Bis, opona zimowa na oś napędową Goodyear Ultra Grip WTD do samochodów ciężarowych i autokarów, zapewnia optymalne osiągi na ośnieżonych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

Technologia 3D-BIS opiera się na wzorze bieżnika z lamelkami, o trójwymiarowym, trapezoidalnym kształcie. Wyjątkowy kształt lamelek powoduje wzajemne blokowanie się bloków bieżnika, tworząc tym samym sztywniejszą i bardziej stabilną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Takie rozwiązanie wpłynęło na polepszenie własności trakcyjnych opony o 10 proc. na śniegu oraz o 5 proc. na mokrej lub oblodzonej nawierzchni. Ponadto, pozwala ono na mniejsze zużycie opony oraz zwiększa jej odporność na uszkodzenia.

Rzeźba bieżnika opony posiada optymalną szerokość rowków oraz kształt, dzięki któremu uzyskano ochronę przed osadzaniem się w nim kamieni. Opona ma także otwarte barki, co dodatkowo polepsza właściwości trakcyjne na śniegu i błocie, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności bocznej. Konstrukcja opony łączy w sobie najnowocześniejsze technologie, zapewniając tym samym optymalną wytrzymałość oraz możliwość wielokrotnego bieżnikowania.

Goodyear Ultra Grip WTS
Opona na koła przednie Goodyear Ultra Grip WTS do samochodów ciężarowych i autokarów, oferuje o 25 proc. lepsze własności trakcyjne w warunkach zimowych oraz o 20 proc. lepszy przebieg, w porównaniu z jej najbliższą konkurentką. Mimo że zaprojektowana jako opona na koła przednie, WTS może być stosowana na wszystkich kołach w autokarach w przypadku łagodniejszych zim lub przez cały rok. Opona WTS zastąpiła oponę Goodyear G250.

Zwiększenie przebiegu opony Ultra Grip WTS jest efektem zastosowania najnowocześniejszej technologii kompozycji bieżnika oraz ulepszenia charakterystyki styku opony z nawierzchnią. Oprócz poprawionej żywotności i właściwości trakcyjnych, opona cechuje się równym profilem ścierania, dobrą sterownością, odpornością na poślizg na mokrej nawierzchni oraz na osadzanie się kamieni. W porównaniu ze swoją najbliższą konkurentką, jak i z oponą poprzedniej generacji Goodyear G250, dzięki zastosowaniu nowej kompozycji bieżnika oraz optymalnej amplitudzie rowków, polepszono o 6 proc. właściwości trakcyjne na mokrej nawierzchni.

Optymalna amplituda rowków w połączeniu ze schodkowymi lamelkami typu „Z” w bieżniku, pozwala skrócić drogę hamowania oraz własności trakcyjne na śniegu aż o 25 proc. W celu zwiększenia przyczepności, opona WTS może zostać wyposażona w kolce.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport