mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe opony Pirelli

Nowe opony Pirelli

Pirelli zaprezentowało nowe opony do samochodów ciężarowych - Amaranto FH88 i TH88. Nowe modele zostały zaprojektowane tak, aby sprostały wyzwaniom długich tras pokonywanych ze średnimi prędkościami. Amaranto FH88 i TH88 zastąpią dotychczasowe opony FH55 i TH65. Opona FH88 – dedykowana jest na oś kierowaną charakteryzuje się żebrowanym wzorem bieżnika, a opona TH88 z szerokim bieżnikiem przeznaczona jest na oś napędową.

Nowe opony Pirelli
Oba modele zastąpią dotychczas produkowane opony FH55 i TH65, w rozmiarze 315/60R22,5. Obie opony przeznaczone są do transportu dalekobieżnego, po autostradach lub drogach głównych. W porównaniu ze swoimi poprzednikami, opony FH88 i TH88 są bardziej ekonomiczne, mają dłuższe przebiegi przy zachowaniu pełnych właściwości jezdnych i poszanowaniu dla środowiska naturalnego. Dłuższe przebiegi uzyskano poprzez zastosowanie nowej generacji mieszanki bieżnika, a szersze opasanie opon zoptymalizowało ich przyczepność. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni. Ekologiczny charakter obu opon ujawnia się poprzez wykorzystanie w mieszance bieżnika składników o wyższej odporności, z których wyeliminowano wysoko-aromatyczne oleje.

Nowatorska konstrukcja opony i skład mieszanki wykorzystany przy produkcji nowych modeli Amaranto gwarantują poprawę właściwości trakcyjnych i komfortu jazdy. Metalowa osnowa została specjalnie zaprojektowana tak, aby zapewnić pełne wypełnienie komponentom oraz maksymalne wykorzystanie możliwości bieżnikowania. Struktura „spiral-zero-degree” poprawia elastyczność opony, co przekłada się na komfort prowadzenia pojazdu. „Inverted belts structure” zapewnia jednolite zużycie i wydłużoną żywotność opony. Struktura plastra miodu dzięki większej elastyczności pozwala na zwiększenie odporności strukturalnej oraz łatwiejszy montaż opony na feldze.

Bieżnik opon Amaranto został wyprodukowany przy wykorzystaniu dwu-składnikowej technologii, która łączy dwa składniki: część zewnętrzna, która odpowiada za dłuższe przebiegi, skrócenie drogi hamowania oraz optymalną przyczepność na każdej nawierzchni oraz część wewnętrzną, której struktura przeciwdziała przegrzewaniu się opony i zmniejsza opory toczenia. Innowacyjne opasanie zapewnia równomierne zużycie, a tym samym wydłużoną żywotność pozwalającą na lepsze prowadzenie i późniejsze bieżnikowanie. Opona FH88 posiada cztery wzdłużne rowki, zapewniające precyzję prowadzenia, a geometryczny układ nacięć zapewnia wyjątkową przyczepność na mokrej nawierzchni. Wzmocniona strefa barku opony zwiększa przebiegi oraz jej żywotność. Wzór bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność na każdego rodzaju nawierzchniach szutrowych, w każdych warunkach atmosferycznych.

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.