mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe opony Pirelli

Nowe opony Pirelli

Pirelli zaprezentowało nowe opony do samochodów ciężarowych - Amaranto FH88 i TH88. Nowe modele zostały zaprojektowane tak, aby sprostały wyzwaniom długich tras pokonywanych ze średnimi prędkościami. Amaranto FH88 i TH88 zastąpią dotychczasowe opony FH55 i TH65. Opona FH88 – dedykowana jest na oś kierowaną charakteryzuje się żebrowanym wzorem bieżnika, a opona TH88 z szerokim bieżnikiem przeznaczona jest na oś napędową.

Nowe opony Pirelli
Oba modele zastąpią dotychczas produkowane opony FH55 i TH65, w rozmiarze 315/60R22,5. Obie opony przeznaczone są do transportu dalekobieżnego, po autostradach lub drogach głównych. W porównaniu ze swoimi poprzednikami, opony FH88 i TH88 są bardziej ekonomiczne, mają dłuższe przebiegi przy zachowaniu pełnych właściwości jezdnych i poszanowaniu dla środowiska naturalnego. Dłuższe przebiegi uzyskano poprzez zastosowanie nowej generacji mieszanki bieżnika, a szersze opasanie opon zoptymalizowało ich przyczepność. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni. Ekologiczny charakter obu opon ujawnia się poprzez wykorzystanie w mieszance bieżnika składników o wyższej odporności, z których wyeliminowano wysoko-aromatyczne oleje.

Nowatorska konstrukcja opony i skład mieszanki wykorzystany przy produkcji nowych modeli Amaranto gwarantują poprawę właściwości trakcyjnych i komfortu jazdy. Metalowa osnowa została specjalnie zaprojektowana tak, aby zapewnić pełne wypełnienie komponentom oraz maksymalne wykorzystanie możliwości bieżnikowania. Struktura „spiral-zero-degree” poprawia elastyczność opony, co przekłada się na komfort prowadzenia pojazdu. „Inverted belts structure” zapewnia jednolite zużycie i wydłużoną żywotność opony. Struktura plastra miodu dzięki większej elastyczności pozwala na zwiększenie odporności strukturalnej oraz łatwiejszy montaż opony na feldze.

Bieżnik opon Amaranto został wyprodukowany przy wykorzystaniu dwu-składnikowej technologii, która łączy dwa składniki: część zewnętrzna, która odpowiada za dłuższe przebiegi, skrócenie drogi hamowania oraz optymalną przyczepność na każdej nawierzchni oraz część wewnętrzną, której struktura przeciwdziała przegrzewaniu się opony i zmniejsza opory toczenia. Innowacyjne opasanie zapewnia równomierne zużycie, a tym samym wydłużoną żywotność pozwalającą na lepsze prowadzenie i późniejsze bieżnikowanie. Opona FH88 posiada cztery wzdłużne rowki, zapewniające precyzję prowadzenia, a geometryczny układ nacięć zapewnia wyjątkową przyczepność na mokrej nawierzchni. Wzmocniona strefa barku opony zwiększa przebiegi oraz jej żywotność. Wzór bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność na każdego rodzaju nawierzchniach szutrowych, w każdych warunkach atmosferycznych.

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Zielone zwycięstwo Michelin

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.