mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe podwozia Volvo

Nowe podwozia Volvo

Korzystniejszy rozkład obciążenia, lepsze właściwości jezdne i większy komfort. Właśnie tego mogą spodziewać się klienci po nowej, rozszerzonej gamie tylnych osi z zawieszeniem pneumatycznym i osi przednich, przeznaczonych m.in. do wywrotek, betonomieszarek i cystern.

Nowe podwozia Volvo
– Zmierzamy w stronę coraz cięższych ładunków, a jednocześnie oczekujemy coraz większej wydajności i komfortu jazdy – mówi Martin Palming, menedżer produktu ds. rozwoju podwozi w Volvo Trucks. – Poprzez rozszerzenie oferty podwozi dla Volvo FH i Volvo FM spełniamy oczekiwania naszych klientów, zapewniając im większe możliwości optymalizacji rozwiązań, zależnie od realizowanych zadań transportowych.

Korzystniejszy rozkład obciążenia i lepsze właściwości jezdne
Jedną z nowości jest Volvo Tridem, trzyosiowa oś zespolona z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią wleczoną, znajdująca zastosowanie w pojazdach 8x4. Trzy osie i krótki tylny zwis zapewniają optymalny rozkład obciążenia. Rezultatami są doskonała stabilność pojazdu i przyczepność kół, nawet w trudnych warunkach drogowych. Skrętna oś wleczona, w połączeniu z małym rozstawem osi, ułatwia manewrowanie samochodem ciężarowym.
– Przy rozstawie osi wynoszącym 3,7 m oraz dzięki zastosowaniu skrętnej osi wleczonej promień skrętu samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t nie przekracza 5,3 m – podkreśla Martin Palming.
W razie potrzeby oś wleczoną można podnieść w celu zmniejszenia oporów toczenia, a także ograniczenia zużycia opon i zużycia paliwa.

Dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t
Obszar zastosowań Volvo Tridem 8x4 obejmuje wywrotki i betonomieszarki oraz cysterny i pojazdy do transportu materiałów sypkich luzem i kontenerów, o dopuszczalnym nacisku na oś tylną do 33,5 t i dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t.

Więcej osi z zawieszeniem pneumatycznym
Volvo Trucks wprowadza na rynek również kilka nowych dwuosiowych osi zespolonych z zawieszeniem pneumatycznym, o dopuszczalnych naciskach 20,5, 23 i 26 t. To o 1,5 do 5 ton więcej, w porównaniu do osi poprzedniej generacji. Oferta osi przednich została poszerzona o osie o dopuszczalnym nacisku 8,5 t i 9 t, z zawieszeniem, odpowiednio: pneumatycznym i mechanicznym.
Tematy w artykule: Volvo Trucks ciężarowe

Podobne wiadomości:

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Nowe Iveco Daily w wersji 4x4

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-14

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.