mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nowe podwozia Volvo

Nowe podwozia Volvo

Korzystniejszy rozkład obciążenia, lepsze właściwości jezdne i większy komfort. Właśnie tego mogą spodziewać się klienci po nowej, rozszerzonej gamie tylnych osi z zawieszeniem pneumatycznym i osi przednich, przeznaczonych m.in. do wywrotek, betonomieszarek i cystern.

Nowe podwozia Volvo
– Zmierzamy w stronę coraz cięższych ładunków, a jednocześnie oczekujemy coraz większej wydajności i komfortu jazdy – mówi Martin Palming, menedżer produktu ds. rozwoju podwozi w Volvo Trucks. – Poprzez rozszerzenie oferty podwozi dla Volvo FH i Volvo FM spełniamy oczekiwania naszych klientów, zapewniając im większe możliwości optymalizacji rozwiązań, zależnie od realizowanych zadań transportowych.

Korzystniejszy rozkład obciążenia i lepsze właściwości jezdne
Jedną z nowości jest Volvo Tridem, trzyosiowa oś zespolona z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią wleczoną, znajdująca zastosowanie w pojazdach 8x4. Trzy osie i krótki tylny zwis zapewniają optymalny rozkład obciążenia. Rezultatami są doskonała stabilność pojazdu i przyczepność kół, nawet w trudnych warunkach drogowych. Skrętna oś wleczona, w połączeniu z małym rozstawem osi, ułatwia manewrowanie samochodem ciężarowym.
– Przy rozstawie osi wynoszącym 3,7 m oraz dzięki zastosowaniu skrętnej osi wleczonej promień skrętu samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t nie przekracza 5,3 m – podkreśla Martin Palming.
W razie potrzeby oś wleczoną można podnieść w celu zmniejszenia oporów toczenia, a także ograniczenia zużycia opon i zużycia paliwa.

Dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t
Obszar zastosowań Volvo Tridem 8x4 obejmuje wywrotki i betonomieszarki oraz cysterny i pojazdy do transportu materiałów sypkich luzem i kontenerów, o dopuszczalnym nacisku na oś tylną do 33,5 t i dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t.

Więcej osi z zawieszeniem pneumatycznym
Volvo Trucks wprowadza na rynek również kilka nowych dwuosiowych osi zespolonych z zawieszeniem pneumatycznym, o dopuszczalnych naciskach 20,5, 23 i 26 t. To o 1,5 do 5 ton więcej, w porównaniu do osi poprzedniej generacji. Oferta osi przednich została poszerzona o osie o dopuszczalnym nacisku 8,5 t i 9 t, z zawieszeniem, odpowiednio: pneumatycznym i mechanicznym.
Tematy w artykule: Volvo Trucks ciężarowe

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport